Wat was jouw grootste sleutelblunder?

Gestart door Claudia, 30-12-2006 12:10:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jberg

halve aanhangmotor uit elkaar slopen en er dan achterkomen dat t dodemanskoord niet aangesloten was

Snellebaksteen

De grootste blunder, ik heb er zoveel gemaakt dat ik de grootste niet eens kan kiezen eigenlijk.

Olie zonder carter plug spreekt voor zich,
afvullen van de olie tot de rand toe ook,
dit geldt natuurlijk ook voor remvloeistof, hydrolische vloeistof bij een citroen, koelvloeistof en stuurbekrachtigingsvloeistof,
motorklep niet volledig sluiten voor proefrit heeft ook mij spannende momenten opgeleverd,
auto laten zakken op net nieuwe gereedschapkist,
wegrijden met krik er nog onder,
wekenlang rondrijden met een raar toktoktok aan de voorkant tot je bedenkt dat je de wielmoeren niet vastgedraaid hebt,
diesel in de benzine tank en andersom ook,
lassen aan een auto eindigde bijna altijd in brand vroeger, lassen aan een brandstof tank gaf een mooie knal,
lassen aan een chassisbalk eindigde in een grote plas fikkende tectyl op de garage vloer,
ontkolen van een brommer uitlaat betekende automatisch een verkoold kapsel,
het vastlijmen van een nieuw tapijtje in een renault 5 resulteerde in een lijmerig tapijt op m'n hoofd en drie dagen hoofdpijn van de lijmlucht,
bij het monteren van een vers gespoten motor tank dacht ik even een tang te gebruiken in plaats van een passende sleutel te zoeken en creeerde op die manier een prachtige diepe kras in het nieuwe spuitwerk,
2 dagen later liet ik de tank uit m'n handen glippen toen ik hem weer bij de spuiter naar binnen bracht zodat ik linea recta terug kon om te gaan uitdeuken en plamuren,
bij het demonteren van de zuiger van een brommertje sprong het pistonpen veertje in het carter dus ik draaide het brommertje om zodat het veertje er weer uit zou vallen maar het veertje bleef in het carter terwijl alle benzine uit de tank liep en op die manier mijn zondagse schoenen ruineerde,
na het op straat demonteren van een 750cc motorfiets blok en het op de logeerkamer repareren,reviseren en het geheel in elkaar monteren tot de ontdekking komen dat het geheel gemonteerde blok een dikke 90 kilo weegt en je het dus niet meer gemakkelijk 3 trappen afdraagd,
ruitenwissers verkeerd monteren zodat ze bij de eerste keer wissen ver buiten de auto komen en volledig verbogen terug keren op hun plek na het beschadigen van de (uiteraard) net gespoten auto,
bij de eerste keer remmen na het vervangen van de blokken bedenken dat je vergeten bent om te pompen, best vervelend als je achteruit een drukke straat op rolt,
de moment sleutel verkeerd instellen en een m6 boutje op 150 nm proberen te zetten,
ontsteking van een Trabant vervangen en hem verkeerd om terugplaatsen waardoor de auto het dus niet doet en vervolgens de koppakkingen maar vervangen want daar zal het wel aan liggen,
en de laatste die zo snel even binnen schiet:
tot 2 keer toe in 1 week de accu vervangen en heel boos bij de accuboer gedaan dat ie mij een kappotte verkocht had tot ik er achter kwam dat de radio ( die op "mute" stond )aan bleef als ik het contact uitzette.

Van fouten moet je leren, ik heb al een hoop geleerd denk ik dan maar.....






Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

italia

Nog eentje, na een bandenwissel, een aantal ritjes met een totaal van ongeveer 40 km er door mn vriendin er op gewezen worden dat die wielbout wel erg veel uitsteekt.... Was de slotboutsleutel vergeten en ik pak hem met duim en wijsvinger uit de bout...  :eusa_pray:

Taranis

De Fiat Panda van je ma repareren, reparatie was prima gelukt... je na een tijdje afvragen waar die waterpomptang toch gebleven is.

Drie weken later komen ma + zusje terug uit Goes, zusje doodsbang, een hels geratel vanonder de motorkap van de Panda. Was begonnen toen ze door een bocht over een spoorlijn reden...
Kap open, blijkt dat ik de waterpomptang vergeten was... en die was tussen de koelvin gevallen. Ik dacht ik pak 'm er wel ff uit... verbrand ik m'n handen er natuurlijk ook nog eens aan  ::)

Snellebaksteen

 ;D\

En volgens mij weet ik precies welke bocht over de spoorlijn dat geweest is, die hobbelt idd lekker.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Rudy-M

Wat ben ik blij dat jullie niet mijn collega's zijn.

;D :P ;)

caroden

Ik klus niet veel maar al het bovenstaande zou mij kunnen overkomen (misschien klus ik daarom wel zo weinig :eusa_wall:)

Rick.

Hmmm, ff denken.

1x met een Fiat Uno langs de rijplaten van een 4-kolomer geschoten. Brug stond te breed en ik had het te laat in de gaten :-[

1x ( dezelfde ) brug laten zakken zonder dat ik gezien had dat een collega een Opel Vectra te dicht bij de brug had gezet, met als gevolg dat er een nieuw voorspatbord op de auto kon. Oprijplaat raakte 'm net :P
Don't waste your time always searching for those wasted years.

Spin!

ehm...koelslang lostrekken terwijl er nog liters kvs in zit? Gelukkig zit er een put aan het einde van de oprit.

www.vm-parts.nl

de geneRaal

uitdeuken van een V40 achterscherm
eerst alle antidreunplaten en tectyl weghalen met lekker veel ontvetter,daarna na veel geklop met de hamer,een gaatje dichtlassen die was ontstaan bij de aanrijding,ben je dus vergeten dat de onderzijde van het achterscherm vol met ontvetter ligt,wat dus een mooie plof gaf en veel vuur,en natuurlijk je wenkbrauwen weer korter. >:(

de tent stond wel blauw  :eusa_whistle:
Blackstone under construction

HJ850

#25
Citaat van: dennis-d op 30-12-2006 21:58:24
welke wil je horen ?

* wat is torsie vering
* hoeveel olie moet ik ook al weer bijvullen
* moet de motorkap goed dicht voor het proefrijden
* hoe snel vat mijn overall vlam
* zou het erg zijn als dat afgebroken stuk schroevendraaier onderin de          versnellingsbak blijft liggen
* kan het interieur vlam vatten als je aan de onderzijde last ?

etc etc... :eusa_sick:

;D   Allemaal :D

Meteen maar even de mijne:

LMM stekker los hebben liggen na klusje. Alleen even vastzetten en motor loopt weer; en dan op forum gaan vragen waarom Lambda lampje maar aan blijft...  (geen reset gedaan)  :eusa_whistle:


pooh

Niet MIJN sleutelblunder, maar het was wel leuk om te zien dat Thuur met zijn hand klem zat toen hij per ongeluk op het knopje drukte waardoor het raam wel omhoog ging maar niet meer omlaag ;D

Uiteraard heb ik hem gered :eusa_angel:


Teken de petitie tegen het dodingsstation en de gemeenten in Cadiz!
Direct naar de petitie: www.petitiononline.com/perrera/petition.html

Scooby Doo

Dat zal ie zelf niet durven plaatsen hebben  ;D ;D ;D :evil: :evil:

sjips happens
Puppy Power!!!

thuur

:evil:

Citaat van: thuur op 13-08-2006 23:54:40
Yep.... Erg druk gehad afgelopen tijd (ik neem altijd verlof als mijn collega's net terug zijn ;D), plus een klein incidentje hebben deze werkzaamheden op een laag pitje gezet :-\

Ik ben vandaag 3 weken geleden met mijn hand in de deur klem komen te zitten. Ik drukte de ruit omlaag en toen greep het raam de kabel van het bedieningspaneeltje. Instinctief greep ik naar het paneeltje wat inmiddels in de deur was geschoten. Toen kwam ik klem met mijn hand tussen de dwarsbalk (Volvo veiligheid ::)) en het raam. Ik kon werkelijk waar geen kant op, en daarbij zat mijn vinger nog steeds op het 'raam omlaag' knopje :-[

Vrouwlief gevraagd het contact uit te schakelen en terwijl ik het redelijk benauwd kreeg afgevraagd wat ik kon doen. Het raam zat zo vast op mijn hand dat ik geen vinger meer kon bewegen. Ik was dan ook overtuigd dat mijn hand gebroken was :-\

Omdat ik er van geen enkele kant bij kon, een oliekannetje gevraagd en de boel onder de olie gegooid. Met veel kracht en wrikken kon ik mijn hand toch loskrijgen :D Met een zak ijs en een biertje even tot rust gekomen.

Mijn hand is niet meer zo dik en de knokkels zijn weer dicht 8) Vingers zijn nog pijnlijk (gekneusd?) maar we gaan stug door!

Binnenkort vakantie, dan kan ik eens wat meters maken. Laatste stand van zaken is dat de linkerachterkant geheel roestvrij is ;)


Je zult maar een hobby hebben.... :P



Gr :P

Rayman

Daarom sleutel ik niet...Ik maak het namelijk alleen maar erger  ;D
Dark Side of the Force is German