Wat was jouw grootste sleutelblunder?

Gestart door Claudia, 30-12-2006 12:10:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RRRRR_Ramon

Het is al een jaar of 19 geleden nu............

Het was mijn eerste klus op m'n stage-adres, 's ochtends moest ik van een Volkswagenbus de motor wisselen. De oude was inelkaar gelopen en er stond een vers gereviseerde motor van VéGé klaar in een krat.

Eerst de oude motor eruit halen. Het was een benzineversie met zeg maar de oude luchtgekoelde kevermotor. Het stelt niet veel voor, bak is zo los, paar draadjes en leidingen en hij kan er onder vandaan. De bus stond op de smeerput, een brug hadden we niet toen. Met een grote garagekrik de bus zo hoog mogelijk opgekrikt en de motor op een paar houten balkjes laten zakken die op de putrand lagen. Oude motor was eronder vandaan.

Nieuwe motor uitgepakt uit de krat en diverse onderdelen overgezet. Toen de nieuwe motor op de balkjes gezet........ schuiven.... schuiven........ en KRAKKKKK!!!! Balkje blijkbaar niet sterk genoeg, bij een grote knoest was ie in tweeën gebroken en daar lag ik met motor en al in de smeerput. Resultaat 1 afgebroken cilinder met kop (luchtgekoelde boxermotor) en aan de andere kant ook schade aan de koppen, ook de carburateur was van het inlaatspruitstuk gebroken. Zelf had ik een zeer poot door de val en m'n hand wat ontvellingen.  :eusa_shifty:

Tsja.......... m'n baas had de knal al gehoord en kwam eraan snellen, ik dacht ojee, dat wordt handen wassen en ik ben klaar met m'n stage, tot ziens. Niets van dat......... eerst vroeg ie of ik me pijn gedaan had, ik zei valt mee, toen zag ie de motor en moest ie hard lachen!! Zo zegt ie, met een supergrijns op z'n gezicht: Als je dit werk niet leuk vindt mag je dat gewoon zeggen hoor. Ik zal VéGé maar eens bellen of ze er nog meer hebben, want deze doet het vast niet meer. ::)

Nieuwe motor was er de volgende dag en toen nog een poging gedaan. Die lukte wel nadat we eerst iets anders hadden gemaakt van staal balken en op wieltjes die over de rand van de smeerput konden rijden. Dat ging een stuk beter.

Later tijdens m'n stage heb ik van de andere busjes ook de motoren gewisseld, op het laatst redde ik dat in 22 minuten, eruit en erin!  8)

Ik werk er nog steeds overigens, in juli 2007 dus 20 jaar.  :-X  ;D

Diezelfde week reed de vaste monteur de Mercedes van de baas op z'n kant de smeerput in, ook geinig, hij mocht ook gewoon blijven nadat ie dat gedaan had.  ::)
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Reitse

wil nog wel es vast en los omwisselen... vooral met ratels gaat dat nog wel es een keertje mis.

Afgelopen zomer het maaidek van de grasmaaier geprobeerd te reviseren. Lagers bij de messen waren af, gierden net zo hard als ze draaiden. Dus geprobeerd die dingen los te krijgen. Beste strijd tegen een jaar of 8 zand, stof, gras, vet en roest. Kwam er al vlot achter dat de poelies die bovenop zitten alleen maar loskwamen met gedoseerd geweld van een poelietrekker. Dus poelietrekker aan de poelie gezet, ratel erop en draaien maar. Hoop zweet, rooie kop, de pen van de poelietrekker ging steeds verder naar beneden maar mooi dat de poelie dus niet omhoog kwam... Te laat had ik door dat er dan ergens anders beweging moest zijn :-\ had dus keurig de poelie op drie plekken een heel stuk smaller gemaakt  :o Daar ging dus geen v-snaar meer door... Gelukkig kon de lokale smid er nog wat mee doen waardoor het allemaal weer goed is gekomen :)

Snellebaksteen

#32
Citaat van: HEteE op 31-12-2006 11:59:34
Als je me bij een eerstvolgende sleuteldag misschien spontaan gaat helpen, wil je je dan eerst ff bekend maken  ;D

Jahoor, maar dat is vast niet nodig; je herkent me zo aan alle littekens die ik in de loop der jaren heb opgelopen bij het klussen; houten been, 8 vingers, gat in hand, bout/moer verbinding in de nek etc...


:eusa_whistle:
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

jan piet

Niet zozeer een sleutelblunder, meer een  :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: .......

55 liter euro in een diesel gegooid. Was geen goed einde van 2006 :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:

Vervolges er 22 liter uitgehaald, afgevuld met diesel, maar dat vindt ie niet leuk. Na 10 km vanmorgen maar in Dordt bij de garage neergezet  :eusa_pray:
Moest toch alweer 9000 km'tjes een beurt hebben, maar ja de vorige was pas eind oktober.

Ben niet boos op mijzelf, alleen pislink!

gr,JP

Vertigo

Ik dacht, laat ik het oliepeil van mijn auto maar weer eens controleren (was immers alweer een hele tijd gedelen), blijkt de oliepeilstok droog te staan :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:



Gelukkig heb ik wel altijd wat reserve olie in de kofferbak liggen.

Misha

Dit is wel een erge:
bij vervangen van bougiekabels de volgorde op een papiertje geschreven, vervangen, auto start maar op 3 pitten...
Om een lang verhaal kort te maken:

papiertje verkeerd om gehouden bij montage...
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Freakybaby

Citaat van: jan piet op 02-01-2007 16:45:08
55 liter euro in een diesel gegooid. Was geen goed einde van 2006 :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:

Heeft moeders weleens met de S60 D5 van pa gedaan, ongeveer 50 liter benzine erin. Heeft ze zo op haar kop gekregen dat ze daarna mijn 626 2.2 benzine met diesel heeft afgetankt.. was ik blij dat dat kreng op lpg startte  :eusa_whistle:
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Roy V70R

Jammer dat er bij al deze schitterende verhalen geen beelden zijn.
Dan had ik echt in een deuk gelegen. ;D ;D ;D

Groeten Roy.

[size=07pt]Die ooit bij het inbouwen van een cd wisselaar een gaatje in de tank had geboord. :eusa_wall:[/size]
850 GLT - 855 T5 - V70R

Florian_Areiter

Mijn allereerste sleutelblunder maakte ik toen ik net 18 was en mijn eerste auto gekocht had; een Talbot bestelbakkie.
Kreeg van mijn grotere broer een radio die ik er zelf in kon zetten. Had de massa gevonden en een permanente plus, dus gewoon een kwestie van ff aansluiten.

Hmmm raar, radio werkte prima maar alleen als ik de richtingaanwijzers aan deed. (Alsnog de verkeerde draad gepakt....)   :-[
___________________________
Volvo drives you home safely

Dennis850

Mijn opa mocht niet meer rijden dus kocht ik zijn alto uit 83. De ouwe baas was er altijd super zuinig op geweest. Ik rij zijn oprit af, blijft de voorbumper achter en stenen pilaar hangen. Bumper eraf, opa traantje in de linker ooghoek.

Ik demonteerde de nummerplaat van de bumper en boor 2 gaten in de voorbalk om de nummerplaat daarop vast te zetten. Opa vraagt waar dat water vandaan komt...
2 gaatjes van 6MM in de radiateur... Radiateur kapot, opa traantje in linker en rechter ooghoek.  :'(

Mijn toenmalige werkgever verkocht een Opel Manta. Ik zou hem nog een beurtje geven voor de aflevering. Tijdens de proefrit liep het niet zoals gepland...
Best apart als je een manta net onder het wateroppervlak ziet liggen.  :-\

hathü

#40
Lang geleden. Was aan het sleutelen geweest met mijn Ford Capri 2.3 zescilinder, alles klaar even proefritje maken kom weer thuis, gooi de deur op slot zit mijn rechterwijsvinger ertussen zo plat als een dubbeltje en vast als een huis, moest met mijn linkerhand de sleutel uit de rechterbroekzak(had een hele strakke spijkerbroek aan) halen, sleutel in het slot prutsen voordat ik mijn vinger kon bevrijden. Kom ik mijn huis binnen zegt m,n vrouw met een lieve glimlach wilde de deur niet op slot??
Wat ik ook niet vergeet ooit bij een Audi 80 die ik had de koppakking verkeerd gemonteerd, eindje rijden begint me dat ding te ratelen, meteen de motor uit gezet, gelukkig was de kop heel gebleven, kostte me wat tijd en een nieuwe koppakkingset.
Verder meer dan eens met het plaatsen van voorruiten met mijn hand dwars door de ruit geslagen, heb er nog littekentjes van, lag niet aan mij maar aan die auto,s waren ex schadeauto,s(duitse deuken met het kenteken DD) die slecht hersteld waren, de sponning niet vlak dus spanning op de ruit. In die tijd waren er geen richtbanken maar werd met een touwtje gemeten of de auto weer recht was.

Johann

Lang verhaal kort,

Citaat van: hathu op 30-12-2007 22:25:29
Was aan het sleutelen geweest met mijn Ford Capri 2.3 zescilinder.

;)




thuur

Oh ja.. autoruiten... :eusa_doh:

Ford Fiesta, achterruitverwarming defect. Rolletje 'reparatietape' gekocht. Werkte 2x, daarna kwam het vanzelf naar beneden :-X Naar de sloop, andere klep geregeld met ruit, advies gevraagd over de vervanging. Monteur zegt 'als het rubber zacht is, kun je hem zo op een hoekje eruit drukken'. Nieuwe klep op het gras, Thuur gaat op een hoekje staan en trekt zo de klep omhoog, voila: ruit los 8)

Ruit voorzichtig aan de kant gezet en op naar de auto met een vriend. Ik tegen de achterbank gaan zitten en met mijn benen/schoenen in een hoekje duwen. Het wilde echt niet na een tijdje proberen, dus ik aan de vriend gevraagd of hij met z'n lange stelten eens wilde proberen. Hij kruipt ongemakkelijk in de kofferbak, ik doe de klep dicht en hij begint te duwen in een hoekje. Ondertussen stond ik klaar om de ruit op te vangen. Ik zag zijn gezicht rood worden en de ruit in miljoenen stukjes op mij afkomen :-[

Meteen maar even gedouched, het glas zat in mijn onderbroek. De littekentjes vallen wel mee ;D


Gr ::)

-D©©©L-

20 jaar geleden...

Pa vroeg me om een mazda 323 binnen te zetten. Deze auto was van een kennis die hem aan het opknappen was. Dus ik rij die auto heel voorzichtig naar binnen, terwijl pa stond te zwaaien en gebaren "schiet eens op". Halverwege de werkplaats remmen, ...remmen... ...remmen... ...geen remmen !  :o :o  Dus ik ros de handrem omhoog, net te laat.  :-[

Mijn eerste total-loss  ;D (de koelkast tegen de achtermuur)

Achteraf was pa heel blij, als hij hem binnen gezet had, was de werkplaats voorzien van een extra opening in de achtermuur.
Kennis heeft onderuit de zak gehad, had wel even mogen zeggen dat er geen remmen op zaten, was op de handrem komen aanrijden.

denkweb

Schroefjes die nu nog in de schuur liggen... voordat ik die terug ga plaatsen onder de tunnelbak en achterbank, dat duurt nog wel even!