300pk 2.5 20V NA forum project

Gestart door Turbobiker, 13-04-2006 18:50:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Turbobiker

Maar laten we nog eens rustig bij het begin beginnen en kijken wat in het begin het meeste opleverd tegen de minste kosten

Cilinderkop later bewerken/flowen: 15pk? 1000 euro?
Vaste stoters ivm hogere toerentallen: niet nodig lijkt mij
Andere nokkenassen: nog eens 10 pk, 400 euro?
Verstelbare nokkenas tandwielen: zie ik ook het nut effe niet van
Stalen koppakking: als dat bij de turbo niet nodig is, dan hier ook niet
Compressie omhoog: door andere drijfstangen en zuigers? misschien niet onverstandig: komen we er met 2000,- euro? 15pk?
Motor laten blueprinten: gaat in één ruk door...
DTA: kan standaard ECU het niet aan? Hooguit ander programmaatje lijkt mij: 500 euro en 20 pk (ook toerentalbegrenzer omhoog)
Lichter vliegwiel... Latere optie lijkt mij, winst zeer gering, wel sneller oppakken.
Spaghetti spruitstuk met bijpassende uitlaat: 15 pk en 1000 euro
Benzinedruk omhoog: zolang de injectoren het aankunnen zie ik niet in waarom.
Andere injectoren: 300 euro?
Throttle bodies erop: mmmm, zou dit 20 pk zijn? En de kosten? 2000?
Krukas laten afdraaien en balanceren: net als vliegwiel nog effe niet.

Zit nu op 95 pk extra, maar allemaal amateuristische schattingen van mijn kant. Prijs komt al op een lieve 7200 euro. Zit ik hiermee te hoog? Misschien weet Jos wat Freddy rekent voor een NA motor? Misschien kan er ook nog iets achterwege blijven, zoals de drijfstangen en zuigers. Lever je dan meer in dan 15pk?

Zonder die optie zit je op 5000 euro en 250pk. Misschien dan nog een NO2 setje voor de ontbrekende 50pk ;) (beetje valsspelen mag toch wel... ::) )

Aan de andere kant, als dat Opeltje uit 2.2 liter 265pk haalt, dan moet dat met de 2.5 5-cilinder zeker mogelijk zijn. Wat is er met dat Opel-blok gebeurd?
De Tussenpaus

Zippo

Citaat van: Turbobiker op 18-04-2006 18:44:58
Wat is er met dat Opel-blok gebeurd?


Whats gebuuert! ;D

http://www.boschtuning.nl

Ff w8ten tot de website klaar is.

Rayman

Citaat van: Zippo op 18-04-2006 22:50:47
Citaat van: Turbobiker op 18-04-2006 18:44:58
Wat is er met dat Opel-blok gebeurd?


Whats gebuuert! ;D

http://www.boschtuning.nl

Ff w8ten tot de website klaar is.

Ah! Een bekende...
Volgens mij rijdt hij tegenwoordig een V70 T5 (classic) of niet?
Dark Side of the Force is German

Zippo


HaRdCoRe-WeZ

Uit een 1.6 VTECje valt met wat aanpassingen ook 195pk te persen. Pretstokken, klepveren, inlaatspruitstuk en gasklephuis, uitlaatspruitstuk en uitlaatlijn, en dan natuurlijk de juiste software. Dus denk dat 250pk, met de hier aangegeven mod's, uit een blok wat standaard 170pk leverd best te doen moet zijn.

Zou wel heel stoer zijn als iemand dit daadwerkelijk gaat proberen, en het geluid van ITB's is gewoon onbeschoft!

M a r c

Als iemand nou mijn 440 Turbo even koopt...  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Johann

Een witte blijf je mee zitte..  :P

M a r c

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Eugene

Citaat van: M a r c op 20-04-2006 09:21:06
Als iemand nou mijn 440 Turbo even koopt... ;D

ALs je em tegen een zacht prijsje wegdoet, dan neem ik het geld in Mei direct mee :P

If it's not blown, it sucks...

Johann


M a r c

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

emielC70

Wil je richting 275 pk of eigenlijk erover heen, dan ontkom je volgens mij echt niet aan het feit dat je stand alone motormagament nodig hebt. DTA schijnt daarin nog steeds een van de betere te zijn al zou ik persoonlijk denk ik voor kms (kronenburg motorsport) kiezen. Heeft ook opties genoeg en is toch beter betaalbaar.

DTA incl montage en afstellen is/was 2500 euro ex btw.
KMS meen ik meer richting 2000 euro.

Ik denk dat als je alles gaat laten doen dat je die 7500 euro niet gaat halen en je echt blij mag zijn als je bij de 10.000 blijft.

Johann

Volgens mij kan de Bosch meer dan alle DTA's bij elkaar..  ::)
Denso of Fenix weet ik niet.

Jur

Als het een club auto zou worden dan moet je zoveel mogelijk zelf doen.

Als ik het zo lees zijn er genoeg mensen die weten waar ze over praten en hun handen op de juiste plek hebben.

Een mooi gedocumenteerd project zou hier op het forum wel op zijn plaats zijn.

Neemt niet weg dat er veel geld in gaat zitten. Maar je hoeft het ook niet in een maand te bekostigen lijkt me.

Jurjen

bud

belangrijkste vraag is denk..hoe lang moet het heel blijven?
mogen we methanol bijvoegen voor de klopvastheid of moet hij op pomp benzine lopen ?
of mag het op race peut ?

maar om ff verder te bench racen,
heeft iemand cijfers van de VE van een standaard 2o kleppertje
is hard bezig met z'n pk /gewicht verhouding
www.dragbike.nl