MAP sensor

Gestart door scania164, 20-01-2007 22:31:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

scania164

Hallo
IS er misschien iemand die morgen naar de alv gaat en nog een map sensor over heeft 
die aan de voorzijde boven de radiateur zit?
Dit is namelijk dezelfde als die bij mijn lpg systeem gebruikt wordt.
Zou deze graag willen testen ivm een kleine storing. :(

Mvg Chris

Frisian Viking

Wat voor ding is dat?

Wij hebben een sloop 850 thuis staan

scania164

Hoi
Deze zit dus boven de radiateur ongeveer en het is een rechthoekig blok met een groene driepolige stekker erop en een vacuumslangetje.

Gr Chris

Frisian Viking

Ik pak het haynes boek er wel even bij.
Zal dan even op de sloper kijken

scania164

Dank je !!!! ;D
Het is een 2.5 10v

Groet chris

Ludo


scania164

Dank je Ludo!!
Dat is hem exact!!
Deze zelfde zit bij mij dus ook gemonteerd voor de necam lpg installatie.
Hopelijk is er iemand die hem heeft.
Gr Chris

Frisian Viking

Pa kwam net thuis, daar is het ook anders. das een 10 klepper.


thuur

#8
Ik zou niet gaan klooien met een sensor die ook in een Opel Kadett zit. Nieuw voor +/- 20 euro ex. verzendkosten..

Meer info

Je hebt dus de 1 bar uitvoering nodig.

eBay.de verkoper MAD AUTO PARTS


Gr :eusa_dance:

PS: info op dit moment ongetest, dit is gebaseerd op Google Research ;)

elianmars

Begin jij nou ook al te graven?  ???

thuur

Nee ik heb informatie gevonden die wellicht nuttig is voor mensen die de zoekfunctie wel weten te hanteren.
En ik ga geen nieuw topic starten voor een bestaand onderwerp.


Gr :)

razorx

#11
Even voor de serieuze ondertoon  ;) tussen alle gezelligheid.
Koop een map sensor altijd nieuw.
Het is een onderdeel dat langzaam vervalt en met het verval stijgt je brandstof verbruik.
Bij zo'n 150 dkm doodgewoon vervangen, net als de lambda sonde.
Hier een leuk verhaaltje over de map (Word document).
Map sensors and how they work

Ik heb ooit uit interesse een aantal oude map sensors gekocht. De kwaliteit was regelrecht gerelateerd aan de leeftijd. Een nieuw exemplaar rijdt een stuk zuiniger en beter.

Het probleem met deze sensors is dat ze een drukverschil meten tussen de voor en achterkant, als ze ouder worden ontstaat een lek tussen voor en achter waardoor ze minder nauwkeurig meten.