Wat voor brommer had/heb je vroegah gehad ?

Gestart door Misha, 07-02-2007 19:23:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Johann

Voor m'n 16de een Mobilette en een oude puch met 2 hand versnelling, zo'n ding met zo'n hoog stuur. Dit voor de cross op de baan vlak achter ons huis.

Voor op straat een Honda met het blok aan het achterwiel, 4 takt, weet niet meer hoe dat type heet. Daarna een Puch Maxi met achterdempertjes, 70 CC en een te grote sproeier. Ging wel leuk.

Freakybaby

Eerst een volstrekt originele Honda MBX-80 uit duitsland, heerlijk ding, flinke klapper mee gemaakt.. ik in de kreukels, ouders geschrokken, moeder zwaar over de zeik. dus het werd daarna een helemaal originele Honda MB-5, wel met de kappen in het wit/blauw.

Omdat dat originele echt niet opschiet, werd er al snel een 70cc (dacht malossi) cilinder opgeschroeft, en de uitlaat wat opener gemaakt. Moeders niks in de gaten, Pa keek braaf de andere kant op en nog jaren lol mee gehad. Ook een aantal keer mee van Breda naar Apeldoorn en v.v. gereden.

Die is de dag voor ik mijn rijbewijs gehaald heb gejat, en toen heb ik maar een "auto" gekocht
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

RATFINK

Niet zo veel eigenlijk, 20 jaar geleden heb ik twee Puch Maxi's en een Yamaha FS-1 gehad.

Maar sinds ik bedrijfsleider ben van een Scooter Toko heb ik de afgelopen tien jaar deze scooters gehad  ;D

- Aprilia SR Urban Kid
- Aprilia Leonardo 125cc
- Benelli 491
- Yamaha Neo's
- Piaggio Zip SP
- Vespa ET50
- Yamaha BW's MotoGP
- Kymco Agility 4-takt

Doe woon/werk verkeer Zoetermeer-Rotterdam en dat is met de auto anderhalf uur en met de scooter een half uurtje  ;D

Plus met een verbruik van 1 op 45 rij ik de hele week op een tank benzine a 6 euro  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D


Racingbrick

Een Yamaha FS1 uit de eerste serie, rood/wit met roterende schijf.
Helemaal snel gemaakt, uiteindelijk voor anderen de schijven groter gemaakt met een figuurzaag etc etc, was een leuke handel.
Toen, ik18 werd na 2 jaar,meteen mn eerste motor gekocht... en daarna ook nog eens een Puch 3bak gehad, met voetversnelling...


Turbobiker

Citaat van: Johann op 07-02-2007 21:56:39
Ging wel leuk.

Vertaling voor de niet-Johann-kenners: pakweg 120km/u waarschijnlijk ;)


;D
De Tussenpaus

Niek

Ik heb nog steeds een Zündapp KS50 uit 1979, erg fijne brommer.
Heb er op gereden van mijn 16e tot 18, toen ik mijn autorijbewijs haalde heb ik hem aan de kant gezet en nooit meer mee gereden :eusa_wall:

Bedoeling is om hem te restaureren zodra ik mijn DAFje klaar heb, dus voordat ie weer compleet rijdend is zijn we wel weer even verder.....
And through it all she offers me protection
                      VOLVO C70

Eugene


If it's not blown, it sucks...

martijn.

Een vespa pk50 scooter, met 110cc en 19er caberateur, handgeschakeld met zwaardere koppelingsplaten, leovinci uitlaat.

Trok hard op, maar liep niet harder dan 70 km/h ( had geen zin meer om de vertanding aan te passen)

daytonawim

Citaat van: Niek op 07-02-2007 22:57:23
Ik heb nog steeds een Zündapp KS50 uit 1979, erg fijne brommer.
Heb er op gereden van mijn 16e tot 18, toen ik mijn autorijbewijs haalde heb ik hem aan de kant gezet en nooit meer mee gereden :eusa_wall:

Bedoeling is om hem te restaureren zodra ik mijn DAFje klaar heb, dus voordat ie weer compleet rijdend is zijn we wel weer even verder.....

Mischien heb ik daar nog wel ergens documentatie van liggen (orginele onderdelen boeken)
Anders weet ik nog een zaak die ze nog zou moeten hebben liggen.

Laserblue

Citaat van: Turbobiker op 07-02-2007 22:33:31
Citaat van: Johann op 07-02-2007 21:56:39
Ging wel leuk.

Vertaling voor de niet-Johann-kenners: pakweg 120km/u waarschijnlijk ;)


;D

puchje met 70cc gaat inderdaad erg lekker, maar 120? neh ;D
max ligt denk ik zo rond de 90/95 ligt aan de vertanding. :eusa_think:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

)()()sT


Spin!

Mijn zwagertjes ( jee wat officieel  :-X ) hebben mooi spul thuis staan...stuk of 4 Zundapjes en Kreidlers in nieuwstaat, staan in de woonkamer ter show...zal vast wel een keer een fotootje mogen maken  :)

www.vm-parts.nl

Taranis

Citaat van: )()()sT op 08-02-2007 08:42:09
Ben gelijk maar voor de motor gegaan ;) 8)

mee eens... op m'n elfde wel een Vespa Ciao gekregen om beetje mee te kloten, maar volgens mij vond pa dat leuker dan ikzelf.... liep niet echt overdreven hard, na veel ge-etter ging het wind mee net 70 km/h...
Heb het ding nog steeds maar de cilinder is inmiddels goed gaar, en hij staat al 5 jaar te verstoffen ofzo... op m'n 19e een motor gekocht en dat beviel een stuk beter :)

Johann

#43
Citaat van: Turbobiker op 07-02-2007 22:33:31
Citaat van: Johann op 07-02-2007 21:56:39
Ging wel leuk.

Vertaling voor de niet-Johann-kenners: pakweg 120km/u waarschijnlijk ;)


;D

;D

Om en nabij de 80(90?) deed deze, kon met het verkeer op de grote weg meerijden en toendertijd was dat nog 85-90 op de teller van de auto ipv spat 80 of lager vandaagdedag.. We hadden er ook een in de buurt, zonder de schokdempertjes achter, die over de 100 deed en ik weet nog dat ze dit ding na een half jaar ofzo op de schroot gedaan hebben omdat het frame helemaal verbogen was.. :eusa_dance:

de boekhouder

Een groene Zündapp CS50, zo één met geforceerde luchtkoeling en 3 handversnellingen.
Overigens was die vrijwel standaard, ik was toen ook al erg braaf !   :angel:

Volgens mij moet ik er nog wel foto's van hebben (je weet wel, gemaakt met zo'n schuifcamera van AGFA, mooie korrelige plaatjes). Kan ik gelijk bewijzen dat ik ooit wel meer haar heb gehad   ;D
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)