Snel op de snelweg, een discussie.

Gestart door petertje, 10-02-2007 20:46:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Clapton

Citaat van: Ludo op 11-02-2007 01:44:17
Clapton, je hebt overal sukkels met verstand op nul.
:eusa_wall:

ja dat klopt, alleen heb ik net even te veel half dooien uit auto's gehaald.

Rayman

#31
Citaat van: Turbobiker op 11-02-2007 01:34:27
(enige domme is dat Petertje met standaardremmen rijdt, een misdaad waar het overgrote deel van het forum zich schuldig aan maakt ::) )

Nee...Ik ga niet happen op dit statement... :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:




Dark Side of the Force is German

petertje

#32
Citaat van: Clapton op 11-02-2007 01:42:34
Citaat van: petertje op 11-02-2007 01:33:31
Citaat van: Clapton op 11-02-2007 01:28:18
Citaat van: Turbobiker op 11-02-2007 01:24:35
dus 265 op een (bijvoorbeeld) lege afsluitdijk is levensgevaarlijk en nog iets harder op een Autobahn kan geen kwaad ???

Ik zie je punt effe niet Hans Clapton

Wie houdt er nu rekening mee met dat soort snelheden in NL, in Duitsland is men dat gewend, en ja 265 in Nl op een lege afsluitdijk, is die ooit wel eens leeg dan, is in mijn optiek volkomen onverantwoord.

Daarbuiten je bent officieelk je rijbewijs en auto kwijt plus een gigantische boete, koopt dan een auto om op een circuit te scheuren. is nog leuker ook  ;D

Ja daar heb ik dus al een motor voor!

en wie loopt nu het risico? jij toch niet, waar maak je je druk om?

hoe weet jij dat nou of ik risico loop, dat jij je te pletter rijd, so what, maar in 99% van die gevallen neem je waarschijnlijk iemand mee, én dat stoort me.

Vraagje :Heb je wel eens iemand uit een auto moeten zagen of de rommel opgeruimd van een motorrijder die dacht dat ie sneller als Rossi was ?, nee zeker, zou je toch eens moeten doen en als je dan geluk hebt mag je het nog net levende onschuldige slachtoffers hand vasthouden, die dan natuurlijk doodbloed. ondanks inzet van een traumahelicopter.

En als klap op de vuurpijl mag je ook nog even de ouders van het onschuldig slachtoffer gaan vertellen dat hun dochter dood is, én dat de kist dicht moet blijven omdat de ouders zelf het kind niet meer kunnen herkennen omdat er zo'n randdebiel met 250 + over een autoweg moet rijden.

maar ja dat gebeurt jou natuurlijk niet want je hebt je rijbewijs al 5 jaar... ---


nounou heel verhaal hoor en zeker politiek correct, ongetwijfeld heb je gelijk hoor maar het verklaart nog steeds niet waarom dit op de autobahn dan wel zou kunnen??
het is in iedergeval een goede zaak dat jij nooit geen post uit leeuwarden krijgt! knap hoor.


Mod's edit: citaat gewijzigd

Reitse

Petertje noemt het politiek correct, anderen noemen het gezond verstand...  :eusa_silenced:

Rayman

Het ging in 1e instantie om hardrijden in Nederland. In ons dichtbevolkte landje zijn snelheden van 200 a 250 inderdaad niet echt verantwoord te noemen. De voorbeelden die Clapton hierbij aandraagt zijn duidelijk zat.

Het gaat er niet om of je post uit Leeuwarden krijgt. Feit is dat je op dat moment een risico neemt dat groter is dan je op dat moment inschat.

Ja! Ik heb ook ooit 1 keer zoiets stoms gedaan (situatie compleet verkeerd ingeschat) dat ik sindsdien een stuk rustiger ben gaan rijden. Eén forumlid weet hierover mee te praten want deze reed achter me. En tot op de dag van vandaag schaam ik me diep dat ik zo'n stomme actie heb kunnen flikken.

Het is uiteindelijk niet de standaardremmerij, of de power in je auto...Het is het voetje dat op het pedaal drukt en diegene die de beslissing neemt.

Ben het niet altijd met Clapton eens...Maar maak het maar eens mee...Dat vergeet je nooit meer... :'(
Dark Side of the Force is German

Rudi

Citaat van: Clapton op 11-02-2007 01:28:18
Citaat van: Turbobiker op 11-02-2007 01:24:35
dus 265 op een (bijvoorbeeld) lege afsluitdijk is levensgevaarlijk en nog iets harder op een Autobahn kan geen kwaad ???

Ik zie je punt effe niet Hans Clapton

Wie houdt er nu rekening mee met dat soort snelheden in NL, in Duitsland is men dat gewend, en ja 265 in Nl op een lege afsluitdijk, is die ooit wel eens leeg dan, is in mijn optiek volkomen onverantwoord.

Daarbuiten je bent officieelk je rijbewijs en auto kwijt plus een gigantische boete, koopt dan een auto om op een circuit te scheuren. is nog leuker ook  ;D

heb je al eens naar je bijschrift gekeken?En je hebt nog een Porsche ook?

Ik zou me vast maar diep gaan schamen.Als petertje op een leeg stuk snelweg zo snel rijd is er niks aan de hand,doe ik al m'n leven lang.

En als hij zichzelf kapot wil rijden is dat zijn zaak en niet die van jouw of ons.Hij heeft ongetwijfeld al bakken met BPM en accijnzen betaald en heeft dus het recht om van die snelweg te genieten,ipv naar zo'n achterlijk circuit te gaan waar je nog voor moet betalen ook.

Wist je dat op de Nordschleife elke week motorrijders verongelukken?Wat gaan we daar aan doen dan...NL sluiten?Hoe leg je de familie uit dat er weer iemand zich kapot gereden heeft?

En waarom altijd die vb aanhalen over mensen uit de auto zagen en meer van dat standaard soort BS...Op een lege snelweg kan het gewoon....en raceremmen zouden verplicht moeten zijn,wat Lars zegt ben ik het helemaal mee eens,zonder is een misdaad...
Dr.Go-Fast...

petertje

Citaat van: Rayman op 11-02-2007 10:03:58
Het ging in 1e instantie om hardrijden in Nederland. In ons dichtbevolkte landje zijn snelheden van 200 a 250 inderdaad niet echt verantwoord te noemen. De voorbeelden die Clapton hierbij aandraagt zijn duidelijk zat.

Het gaat er niet om of je post uit Leeuwarden krijgt. Feit is dat je op dat moment een risico neemt dat groter is dan je op dat moment inschat.

Ja! Ik heb ook ooit 1 keer zoiets stoms gedaan (situatie compleet verkeerd ingeschat) dat ik sindsdien een stuk rustiger ben gaan rijden. Eén forumlid weet hierover mee te praten want deze reed achter me. En tot op de dag van vandaag schaam ik me diep dat ik zo'n stomme actie heb kunnen flikken.

Het is uiteindelijk niet de standaardremmerij, of de power in je auto...Het is het voetje dat op het pedaal drukt en diegene die de beslissing neemt.

Ben het niet altijd met Clapton eens...Maar maak het maar eens mee...Dat vergeet je nooit meer... :'(

mee eens, en dit was ook echt niet op spits uur in de randstad, maar zoals je op het plaatje kan zien om 20:00 op een door god verlaten A7 vlak bij den oever.
ik wil het niet goed praten ofzo, natuurlijk is dit niet verstandig maar als er overig verkeer had gereden had ik dit echt niet gedaan hoor.
hou dat ook even in gedachten.

Turbobiker

Citaat van: Ludo op 11-02-2007 01:44:17
Clapton, je hebt overal sukkels met verstand op nul.
:eusa_wall:

Jij rijdt dus net als de meesten hier met zijn volle verstand te hard? Of jij rijdt nooit te hard?
De Tussenpaus

Johann

Met 200 tegen een vangrail rijden maakt geen verschil met 280 of 330 mm remmen..  ::)

Turbobiker

Citaat van: Johann op 11-02-2007 10:23:35
Met 200 tegen een vangrail rijden maakt geen verschil met 280 of 330 mm remmen..  ::)

Nee, verschil is dat je de vangrail kunt voorkomen ;)


(en voor de rest rijd je Volvo 8) )
De Tussenpaus

Johann

Citaat van: Turbobiker op 11-02-2007 10:26:11
Citaat van: Johann op 11-02-2007 10:23:35
Met 200 tegen een vangrail rijden maakt geen verschil met 280 of 330 mm remmen..  ::)

Nee, verschil is dat je de vangrail kunt voorkomen ;)


(en voor de rest rijd je Volvo 8) )

Ik had het over er tegenaan rijden... Dan nog het volgende, een standaard T5 225 PK doet ongeveer 240 max laten we zeggen.
Kun je tunen wat je wilt maar tussen 0 en 240 zal de massa er niet anders om worden dus de krachten blijven ook gelijk.
Waar het op neerkomt is dat meneer "Veilig" daar in Zweden op voorhand al heeft afgedaan, heeft helemaal niets met die investering van 2.5K te maken.

Turbobiker

Citaat van: Rayman op 11-02-2007 10:25:35
Dode lichamen uit auto's zagen = standaard BS volgens jou Rudi?
Ik heb vaak bullshit gelezen...Maar nu ga je me echt te ver.

Je moet dingen niet helemaal verdraaien. Dat beweert Rudi ook niet en bedoelt hij zeker niet. Autorijden is zeker gevaarlijk en je kunt op allerlei manieren verongelukken. Zelf heeeel braaf de regeltjes volgen is geen garantie dat je niet aan een misrabel en pijnlijk einde komt. 120 tegen de vangrail kan ook al dodelijk zijn, met 50 op de kop in de sloot kan je ook zomaar overkomen.

Maar wie neemt er niet dat bochtje een keer wat harder? Rijdt effe boven de limiet, of nog iets harder? Maakt het spannend en daarvoor heb je toch een leuke auto.

En ja, ik rijd regelmatig boven de geldende limiet, maar heb nog nooit het idee gehad dat ik een actie uit heb gehaald waar ik levens (ook mijn eigen) daadwerkelijk in gevaar heb gebracht.

(en nee, ik houd er inderdaad geen rekening mee dat ik bij 270 een klapband kan krijgen...)(maar zorg wel dat mijn banden goed zijn)



Citaat van: Rayman op 11-02-2007 10:25:35
Raceremmen verplicht. Tuurlijk; ik geef even 2,5K uit aan raceremmen omdat ik met mijn standaardremmen en normaal rijgedrag een gevaar vorm voor de  Nederlandse maatschappij.

Je hebt natuurlijk wel gelijk dat het standaardspul in de regel voldoet, maar mijn setje remmen zit er onder om inderdaad (in Duitsland) hard te kunnen gaan. Zonder is gekkenwerk en onverantwoord.
Zo ben ik met de originele schokbrekers ook nooit boven de 220 geweest, leek me te gevaarlijk...
De Tussenpaus

Rayman

#42
Klaarblijkelijk heb ik niet goed gelezen; en daarom had ik mijn post ook verwijderd. Excuus aan eenieder die daar aanstoot aan heeft genomen (sorry Rudi). Soms druk ik te snel op "verzenden"

Ik voel me anders wel aangesproken omdat ik wel met 280mm rondrijd.

:'(
Dark Side of the Force is German

Turbobiker

Citaat van: Johann op 11-02-2007 10:30:15
Citaat van: Turbobiker op 11-02-2007 10:26:11
Citaat van: Johann op 11-02-2007 10:23:35
Met 200 tegen een vangrail rijden maakt geen verschil met 280 of 330 mm remmen..  ::)

Nee, verschil is dat je de vangrail kunt voorkomen ;)


(en voor de rest rijd je Volvo 8) )

Ik had het over er tegenaan rijden... Dan nog het volgende, een standaard T5 225 PK doet ongeveer 240 max laten we zeggen.
Kun je tunen wat je wilt maar tussen 0 en 240 zal de massa er niet anders om worden dus de krachten blijven ook gelijk.
Waar het op neerkomt is dat meneer "Veilig" daar in Zweden op voorhand al heeft afgedaan, heeft helemaal niets met die investering van 2.5K te maken.

Jij begrijpt wat ik bedoel en andersom.

Volvo is natuurlijk ook niet ultiem veilig om maar lekker te scheuren, ben ik me volledig bewust.

Verder heb  ik er bijna twee jaar over gedaan om de auto te leren 'kennen' en eigenlijk weet ik nog steeds niet wat de wagen precies doet op de limiet, gewoonweg omdat ik daar nog niet geweest ben.

(en dat laatste in tegenstelling tot vele anderen hier op het forum...)
De Tussenpaus

Turbobiker

Citaat van: Rayman op 11-02-2007 10:48:54
Klaarblijkelijk heb ik niet goed gelezen; en daarom had ik mijn post ook verwijderd. Excuus aan eenieder die daar aanstoot aan heeft genomen (sorry Rudi)

Ik voel me anders wel aangesproken omdat ik wel met 280mm rondrijd.

:'(

'Heat of the moment' zullen we het maar noemen. Daarbij moet je het ook wel in het extreme trekken om de gevolgen duidelijk te maken.

Tja, die remmen... Ik wil het standaard spul gewoon gevaarlijk noemen als je boven de 200 rijdt. Nog voor ik de Volvo had wilde ik al een paar superremmen en had ik het geld ook al voor klaar liggen. Ik heb het al vaker gezegd: zonder het vermogen kan ik prima leven, die remmen wil ik nooit meer kwijt.
De Tussenpaus