... Turbootje heeft een opvolger: een V70 T5 !!

Gestart door DinanT, 22-03-2007 10:11:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DinanT

#120
Ja, ik heb goeie ervaringen met Mesman. Sowieso wel te spreken over de service, en als je je wensen aangeeft gaan zij ermee aan het werk. En dat doen ze dan ook erg netjes.

Ondertussen heeft het systeem wel een aantal 'hikjes' achter de rug. bij het overschakelen van benzine naar lpg bij koude motor ging het tot nu toe drie keer mis.
Systeem gaf ineens de melding "tank leeg" en schakelde weer terug naar benzine. Vervolgens handmatig naar lpg schakelen gaat dan weer prima...
Maar het hoort niet, dus maandag ga ik even terug om foutcodes uit te laten lezen.
Ik rol hierin  

DinanT

#121
Vandaag komt er een update: US-running lights heten ze geloof ik.

Vorig jaar al eens de fitting van mijn rechter knipperlicht moeten vervangen aan de voorkant (lampje bleek toch niet stuk te zijn ...  :eusa_think:)
Nu begint de linker te haperen. Tijd voor verandering dus, aangezien ik toch drie draadjes in die stekker heb ..  :eusa_dance: ;D
Ik rol hierin  

DinanT

Morgen nog een update: faseII spiegels ...

omdat ik me toch wel heel erg begon te storen aan die parkeerschade ...  :eusa_whistle:

Ik rol hierin  

DinanT

Ik rol hierin  

jwj1976

Hoezo wilde je eigenlijk per se geen nippel achter de vuldop? Perfecte wegwerking, betere tankhoogte. Alleen een onhandige verlengnippel die je goed moet aansluiten (anders trekt ie zo ongeveer het plaatwerk eruit)  :eusa_silenced:
4̶4̶0̶ 4̶6̶0̶ S̶7̶0̶  C̲7̲0̲ ̲2̲.̲3̲T̲5̲

DinanT

Ik vind dit gewoon een betere plek. Zo ben ik het ook gewend bij mijn amerikaan. Plus, bij mijn S40 had ik het ook, maar soms was het onhandig als je 'aan de andere kant' van de pomp moest staan.
En hoezo 'betere tankhoogte'? ??? Als ie achter het klepje zit, hangt er effectief aan veel meer slang aan je plaatwerk te trekken ...
Ik vind dit veel beter weggewerkt, dus ik wilde het zo..
Om diverse redenen:
1. het is MIJN auto, dus IK bepaal waar de vulnippel komt, niet het inbouwbedrijf. (oke, wel in overleg, maar dit was geen probleem, dus hoppa)
2. ook al zit ie dan mooi achter een klepje: er moet sowieso in het plaatwerk geboord moet worden; wilde ik niet hebben ..
3. als ie achter het klepje zit, moet je altijd zorgen dat je links van de pomp gaat staan. Nu maakt het niet uit waar ik ga staan, kan altijd die slang eraan hangen en hij is nooit te kort ..
4. geen verlengnippel nodig ..

:angel:
Ik rol hierin  

DinanT

Gister een nieuwe TCV gemonteerd (van ARD) en de wastegate laten afstellen...

Ik moet weer helemaal wennen aan mijn auto...  :eusa_think: ;D ;D
Ik rol hierin  

DinanT

Maar even een laatste update in dit verhaal; 6 feb. gaat ie de schuur in. En waarschijnlijk verhuist ie ergens in de komende maanden richting België.
Reden, ik ben toe aan wat anders, en dat begint vanaf 7 februari  :eusa_dance:

In de vorm van een S80 T6 (MY08) ;D:





Ik rol hierin  

henry classic v70

Mooie wagen met prachtig licht interieur (maar had dat al ergens eerder vermeld  :D )
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

elianmars

Oh, hiér heb jij je verhalen staan. Ik was al aan het zoeken in de weblogs  :eusa_shifty:

Nogmaals: mooie auto, Dinant!  8)

konniekip

Citaat van: DinanT op 30-01-2020 08:36:45
Maar even een laatste update in dit verhaal; 6 feb. gaat ie de schuur in. En waarschijnlijk verhuist ie ergens in de komende maanden richting België.
Reden, ik ben toe aan wat anders, en dat begint vanaf 7 februari  :eusa_dance:

In de vorm van een S80 T6 (MY08) ;D:






Je hebt alvast een vaste plaats bij de pomp gereserveerd? Mooie auto, ik kijk wel eens uit naar een v70 t6, maar de verbruikscijfers van 1:6 -7 in de stad staan me tegen.

NiekMan

Citaat van: konniekip op 31-01-2020 07:17:27
Je hebt alvast een vaste plaats bij de pomp gereserveerd? Mooie auto, ik kijk wel eens uit naar een v70 t6, maar de verbruikscijfers van 1:6 -7 in de stad staan me tegen.

Dat is ook mijn verbruik met mijn V70R in de stad.
Z'n S80 staat mij ook wel aan, zo compleet uitgevoerd. Moet zeggen dat de aanschafprijs mij erg meevalt.
'07 S80 3.2 - Oyster grey pearl
'66 131 - B20b, dubbele SU HS6, k-nokkenas - grijs - rood interieur

DinanT

Danku, heren   8)
Citaat van: elianmars op 30-01-2020 16:49:52
Oh, hiér heb jij je verhalen staan. Ik was al aan het zoeken in de weblogs  :eusa_shifty:

Nogmaals: mooie auto, Dinant!  8)
Ja... Ik kom hier eigenlijk te weinig Marcel.. :eusa_whistle:

Citaat van: konniekip op 31-01-2020 07:17:27
Je hebt alvast een vaste plaats bij de pomp gereserveerd? Mooie auto, ik kijk wel eens uit naar een v70 t6, maar de verbruikscijfers van 1:6 -7 in de stad staan me tegen.
Mja, ik rij ook 95% snelweg. En waarschijnlijk komt er ná de garantieperiode wel weer lpg in ... :eusa_think: ;D
Ik rol hierin