deur / bumper strips 850 sedan meespuiten 400 euro

Gestart door Gijs850, 01-05-2007 20:38:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gijs850

forummers,

was net bij een kennis van mij die een autospuitbedrijf heeft. Ik vroeg hem wat het zou kosten om de strips langs de deuren en de voor-, en achterbumper mee te spuiten. Hij vertelde mij dat je zowiezo nieuwe moet bestellen bij de dealer ivm het opnieuw vastplakken maar dat de hele bumper eraf moet (voor en achter) je zou ze volgens hem niet kunnen spuiten en dan er 'ff' opplakken. Het zou volgens hem (incl alles eraf en weer op) 400 euro kosten.

1. heeft hij gelijk?
2. wat kost een nieuw setje strips voor een 850 bij de dealer?

Wout309t

Volgens mij kan dat wel gewoon hoor. Ze schijnen geschroefd te zijn.
Voor mij kostte het 250 euro, inclusief handgrepen, bij een Focwa spuiter.
Heb nu alleen nog maar de handgrepen(s70) laten doen... Kostte me 50€.
2011 V70 2.0T R-Design MT

Gijs850

Mijn S/V70 grepen worden nu gespoten voor gratis hehehe. maar heb je ze er af gehaald en gespoten en er toen weer opgezet? Of heeft de spuiter ze er opgelaten

mehn

Strips zitten gewoon geklikt en zitten met 1 zelftapper vast.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Gijs850

ok da's goed nieuws. enig idee wat een nieuw setje kost? ben je het met me eens dat voor het mooiste resultaat je nieuw koopt, dat spuit en dan monteren?

mehn

Citaat van: Gijs850 op 01-05-2007 21:25:04
ok da's goed nieuws. enig idee wat een nieuw setje kost? ben je het met me eens dat voor het mooiste resultaat je nieuw koopt, dat spuit en dan monteren?

Stop, ff opnieuw. Je bedoelt de strips op de deuren toch? Aangezien je een MY 1994> hebt (foto's eerste post) heb je geen strips op de bumpers...

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Gijs850

mijn 850 is idd van 1996 maar ik heb wel 'grijze' delen bovenop de voor en achterbumper. Die zouden dan ook meegespoten moeten worden.

Gijs850



hier is het toch ook meegespoten? En deze is toch >'95

om alle onduidelijkheden weg te nemen maar het gaat dus om het bovenste deel van de achterbumper

ps ik ga nu naar bed --> beetje brak nog van gister ;)

mehn

Ok. Maar dat zijn geen strips. De bumper bestaat uit 2 delen die in elkaar geklikt zijn.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

850 T5 Freak

Citaat van: mehn op 01-05-2007 21:51:59
Ok. Maar dat zijn geen strips. De bumper bestaat uit 2 delen die in elkaar geklikt zijn.

behalve de achterbumper  ;)
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

Jeff

Hij bedoelt waarschijnlijk, de strips die over de zeikant lopen naar voren en naar achter :)
Voorbeeld:


Sorry Ivo had even fotótjes nodig  8)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Gijs850

laten we zo zeggen, alles wat op de 850 van Ivo donkergrijs is (behalve de velgen....) wil ik dus mee laten spuiten. Moet je dan de voor en achterbumper demonteren, vervolgens uit elkaar trekken, nieuwe delen laten spuiten en dan erweer op monteren?

ik zit er aan te denken om die delen dus nieuw te bestellen, nav tips op het forum, maar is het dan voldoende om alleen die voor de deuren te bestellen? die delen van de bumpers klik je 'gewoon' weer terug?

mehn

Citaat van: Gijs850 op 02-05-2007 10:31:05
laten we zo zeggen, alles wat op de 850 van Ivo donkergrijs is (behalve de velgen....) wil ik dus mee laten spuiten. Moet je dan de voor en achterbumper demonteren, vervolgens uit elkaar trekken, nieuwe delen laten spuiten en dan erweer op monteren?

ik zit er aan te denken om die delen dus nieuw te bestellen, nav tips op het forum, maar is het dan voldoende om alleen die voor de deuren te bestellen? die delen van de bumpers klik je 'gewoon' weer terug?

Ik denk dat je het beste de hele bumper in 1 stuk opnieuw kunt laten spuiten...
Ik zie niet in waarom je nieuwe zou bestellen. Mag wel, geef die dan aan mij en dan laat je de mijne spuiten ;D

Voor de deurstrips geldt hetzelde; demonteren, spuiten en weer monteren.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Gijs850

dit vertelde FBM:

De strips op de deuren moet je gewoon nieuw kopen en laten spuiten. Als je de strips van je deuren af haald dan zie je als het later gespoten is hele kleine golfjes in de strips  niet mooi heb het tot 2 keer toe gehad. Prijs van nieuwe strips  moet ik nog doen dus ??


PEP

Denk ook wel dat ze gelijk hebben hoor. Sowieso is kunststof spuiten enorm lastig (en zou er daarom nog zeker een keer over nadenken) dus nieuwe bestellen zal zeker niet onverstandig zijn. En dan natuurlijk ook meeega goed voorbehandelen zodat het er niet alsnog na zes maanden af begint te bladderen. Been there...

Toen ik mijn bumper liet spuiten vroeg de spuiter ook of 'ie meteen het zwarte gedeelte moest meenemen maar toen expliciet gezegd dat niét te doen. Het is juist een karakteristiek iets en het resultaat gaat zó vaak tegenvallen als de behandeling niet goed is gedaan. Af-fabriek zie je soms al kleur/structuurverschil tussen metalen en kunststof delen (moet je wel "zien" hoor, meeste mensen merken (gelukkig) niets daarvan) dus dat geef al aan dat het niet super eenvoudig is om het helemaal strak te krijgen. Maar mocht je het doen: succes! Ben wel benieuwd hoe het staat!