Tik in de motor? Alles over de vacuumpomp!

Gestart door Hen3, 04-05-2007 12:09:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

850estatetdi

hoe kan ik zien of de nok van de pomp goed staat ben zelf niet zo heel erg handig :eusa_whistle:.

MICHEL306

Als je de moeren los hebt, deze een klein stukje los draaien zodat de pomp iets los komt van het blok, dan de bak in zn 3 en duwen maar totdat je voelt dat je de pomp met je hand tegen het blok kan duwen of in iedergeval vrij kan bewegen, dan is het goed en kun je verder.

gr  M

850estatetdi

dankje wel voor de snelle reactie ik ga er nu gelijk mee beginnen laat vanavond wel weten of het allemaal gelukt is (hoop het wel)

MICHEL306

succes man, het is even lastig maar wat een rust als ie er op zit, vergeet niet een doek onder de pomp te proppen voor de olie, komt wel iets uit lopen.....en kom m eens laten horen, ik zit in Hengelo...

gr en strerkte  :evil:  M

elianmars

Als je de onderste bout niet los krijgt, probeer het dan eens met de bovenste bout weer vastgedraaid. Grote kans dat het dan wel lukt.

850estatetdi

Nou de hele dag bezig geweest om de vacuumpomp los te krijgen maar alles ging los behalve de onderste bout,die is nu rond ben nu dus een stukje verder van huis heeft er nog iemand een tip of is het nu gewoon naar de garage gaan en moeten die er maar een nieuwe tussen zetten

UserID6342

Iets duidelijker svp, ging de onderste bout niet los met of zonder bovenste bout er terug in vastgedraaid ?

850estatetdi

heb beide geprobeerd met de bovenste bout en zonder krijg er geen beweging in

UserID6342

Dus nu is de onderste moer dus rond gedraaid en zit nog steeds vast ?  Heb net even op de dieselmotor gekeken, welke ik hier nog heb staan.  Als de brandstofpomp er nog op zit is idd de onderste moer een lastig ding.  Ik zou proberen 'm met een goed scherpe centrepunt een tik te geven zodat hij schrikt, let wel je moet wel weten waar je mee bezig bent.  Niet dat je dadelijk de vacuümpomp naar de vaantjes slaat.  Eerst voldoende inspuiten met WD40 of kruipolie, herhaal dit maar een paar keer / dagen en dan met de genoemde centrepunt een flinke tik op de moer geven.

elianmars

Hoe krijg je die bout in hemelsnaam rond? Geen goed gereedschap?  :-\

UserID6342

Dat verwacht ik ook Marcel, of er iedere keer vanaf slippen, als de sleutel / dop whatever er niet recht op zit.

850estatetdi

Zo de vacuumpomp is weer klaar,heb er geen nieuwe op gezet meer een nieuwe veer+bout in gedaan en probleem is opgelost geen tikjen meer :eusa_whistle:

RRRRR_Ramon

Citaat van: barry26 op 06-09-2009 18:15:36
Zo de vacuumpomp is weer klaar,heb er geen nieuwe op gezet meer een nieuwe veer+bout in gedaan en probleem is opgelost geen tikjen meer :eusa_whistle:

Lekker is dat weer, dieselen zonder vacuumpompgetik.  ;D
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

bupozaanstad

Citaat van: barry26 op 06-09-2009 18:15:36
Zo de vacuumpomp is weer klaar,heb er geen nieuwe op gezet meer een nieuwe veer+bout in gedaan en probleem is opgelost geen tikjen meer :eusa_whistle:

Beschrijf dit eens even want dit betekend een gedeeltelijke revisie van de vacuüm pomp. Wat voor veer en wat voor bout?

elianmars

Waarschijnlijk op een manier als deze: http://www.weetjewel.com/tips_en_trucs/vacuumpomp/vacuumpomp.htm

Ben ik ook mee bezig geweest. Ging een paar honderd km goed, toen ging-ie weer tikken. Geef mij maar een nieuwe, hoor.