Tik in de motor? Alles over de vacuumpomp!

Gestart door Hen3, 04-05-2007 12:09:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

pietersen

Hallo beste volvo rijders; ben in het beit gekomen van een volvo 850 tdi station uit 1996 met 450 K op de teller. Hij rijdt verder prima maar er zit een tik in de motor bij stationair draaien. Is dit iets waar ik me zorgen over moet maken? Wellicht is er iemand die hier ervaring mee heeft. Met dank.

hathü

Welkom.

Trap eens flink op de rem bij stationair draaien, als het tikken dan weg is kun je er vanuit gaan dat de vacuumpomp de dader is.

bupozaanstad

Welkom op het forum ;D Ik ben ook nog niet zolang in het bezit van een 855 TDI en die is ook bij stationair af en toe aan het tikken. Zoals andere ook al zeggen als ie tikt tijdens stationair even een paar keer de rem in, is het tikken over dan is het de vacuumpomp. Verder van groot belang voor zo'n roetbak is de distributie, ik weet niet of je aantoonbaar hebt wanneer deze is vervangen, heb je er geen info over is het ook van belang deze te vervangen. Verder veel plezier met je roetbak en kijk ook even of je ERG dicht staat. Genoeg over de ERG klep hier op het forum.

Henk

bupozaanstad

Eigenlijk is alles duidelijk over het vervangen maar er wordt gesproken over een ringsleutel die gebogen is? Heeft iemand hier een fototje van? Het onderste boutje schijn je met ,,worstvingers,, niet echt te kunnen benaderen.

Hans Duiven

#49
Ik heb de vacuumpomp besteld via Ebay bij deze Ebaywinkel . Imitatie, maar slechts voor €99.00 én toch twee jaar garantie.



Hans

elianmars

Citaat van: Hans Duiven op 27-11-2008 12:30:17
Ik heb de vacuumpomp besteld via Ebay bij deze Ebaywinkel . Imitatie, maar slechts voor €99.00 én toch twee jaar garantie.

http://i4.ebayimg.com/05/i/001/0e/7e/1941_1.JPG

Hans

Heb je 'm al binnen, Hans?

elianmars

Citaat van: bupozaanstad op 24-11-2008 12:28:07
Eigenlijk is alles duidelijk over het vervangen maar er wordt gesproken over een ringsleutel die gebogen is? Heeft iemand hier een fototje van? Het onderste boutje schijn je met ,,worstvingers,, niet echt te kunnen benaderen.

Het is mij gewoon gelukt met een steeksleutel. Beetje pielen tussen alle leidingen door en de sleutel minimaal kunnen bewegen, maar het lukt.

Hans Duiven

#52
Citaat van: elianmars op 27-11-2008 22:53:43
Citaat van: Hans Duiven op 27-11-2008 12:30:17
Ik heb de vacuumpomp besteld via Ebay bij deze Ebaywinkel . Imitatie, maar slechts voor €99.00 én toch twee jaar garantie.

http://i4.ebayimg.com/05/i/001/0e/7e/1941_1.JPG

Hans

Heb je 'm al binnen, Hans?

Jazeker, hij werkt al naar behoren. Hij is door een welbekende meneer ingebouwd.  ;D
Supersnelle levering ook by the way: 2 dagen.

Hans

willem169

Is de vacuümpomp voor een V70 bezine hetzelfde als voor in de diesel variant (heb een 2.5 TDI roffel), en wellicht dat mijn pomp binnenkort ook de geest gaat geven. Er zijn toch nog wel wat verschillen in onderdelen bij benzine/diesel (d'oh), één daarvan is de luchtmassameter, waar ik me enigzins in heb vergist.

thuur

Een benzinemotor heeft die pomp niet.


Gr 8)

Gunnar

Bij een benzine heeft die pomp 5 cilinders en is ze veel duurder :-)
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

VolvieV70

Citaat van: Hans Duiven op 27-11-2008 12:30:17
Ik heb de vacuumpomp besteld via Ebay bij deze Ebaywinkel . Imitatie, maar slechts voor €99.00 én toch twee jaar garantie.

http://i4.ebayimg.com/05/i/001/0e/7e/1941_1.JPG

Hans


Ik heb Hans diens voorbeeld ook gevolgd en gisteren gekomen. Kosten incl. verzendkosten € 119,- onder rembours. Hiervoor nog bedankt voor de tip.

Vandaag gemonteerd evenals nieuw motorsteunrubber (busje) origineel bij de dealer. (€21,36)

Tevens bij de dealer geinformeerd over een nieuwe vaccuumpomp en daar bedroeg hij € 473,56.

Motor-tje tokkelt weer tevreden en zijn baasje ook.

Groet'n

Alex

MoundMan

Is die pomp (Vakuumpumpe 074145100A ) op ebay ook voor mijn 850 2.5TDI '96? geschikt?

gr,
MoundMan

D-J

V70 T-5D

bupozaanstad

#59
Vandaag is mijn vacuumpomp vervangen met de pomp die door ADU-Autoteile wordt aangeboden (Vakuumpumpe 074145100A) en het lijkt wel een andere diesel die er in ligt, wat een rust nu die kabouter met hamer onder de kap weg is ;D Ik moet even vermelden dat deze pomp mijn eerste internet aankoop was en het verbaasde me hoe snel de levering was, ook de kosten inclusief rembours van 139 euro totaal vielen mij honderd procent mee. Ik ben erg tevreden over de levering. Binnen 2 dagen had ik hem in huis :eusa_clap:.

Zelf ben ik niet zo'n ,,automonteur,, en heeft een mede forum lid de klus geklaard, erg handig was het dat er een brug aanwezig was zodat ook gelijk de onderkand van de wagen aan een kleine inspectie kon worden onderworpen en dat zag er verbazend goed uit onder de beschermplaat. Maar goed de vacuumpomp was gedemonteerd en omdat hij er toch af was, was het eigenlijk ook makkelijk om de thermostaat te vervangen, dit hadden we al afgesproken en ik was dus naar de dealer geweest om een thermostaat te halen. Thermostaat huis los en de oude er uit, doosje open en
:evil: :evil: .......................................... Nee dat is niet waar GRRRRRR een totaal verkeerde en veel te kleine thermostaat, even contact met de geesten gehad en wat moet je dan de oude er maar weer in. En dan te bedenken dat de dealer via het kenteken de thermostaat heeft geleverd. Koelvloeistof opgevangen in een opvangbak omdat we het systeem gelijk met nieuwe koelvloeistof zouden afvullen. Nou dan dus morgen maar naar de dealer en eens kijken wat ze daar te vertellen hebben. De knuppels.

Maar voor de rest rijdt hij weer als een nieuwe.