BMW aversie ???

Gestart door Ramon, 14-05-2003 11:40:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mellow_yellow

Is niet mijn reden. Voor dat geld rij ik toch nog liever een dikke Volvo!

Boom

Citaat van: Marc 0101.001 op 15-05-2003 17:16:44
Is niet mijn reden. Voor dat geld rij ik toch nog liever een dikke Volvo!

voordeel van een volvo is dat niemand verwacht dat ie hard gaat ;D
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...

fraggle

Ik ben Volvo gek daar begint en stopt het.

BMW's (de grote) vind ik op zich mooie auto's, maar voor BMW's in het algemeen geldt (ff lekker generaliseren) de mensen die er in rijden stukken minder leuk dan de volvo rijders. Toch een ander slag.
Nu kan ik hier allemaal benamingen neer gaan zetten, maar dat hoeft niet, want die kent iedereen wel. Iedereen heeft ervaringen met van die bmw-tjes.

ex_beamerman

#33

je bedoeld dat dit je in de achter spiegel stoort?

of zie je liever dit voor je? ;D
groet jhonn=ex beamerman!
ps ik heb liever een 850!

Ramon

Ik kan me goed vinden in het imago probleem van de BMW.  Jammer, iets wat de auto's op zich niet verdienen. Ik denk dat gemiddeld genomen de Volvo rijders wat nuchterder en fatsoenlijker zijn (wat meer "klasse" ?).
Om deze reden zou ik nu niet zo snel in een BMW stappen.

Leuk om eens te lezen hoe anderen hier naar kijken !

Ramon  ;D ;D ;D
Ramon zegt : HUBRAUM statt spoiler !

Joris_Scholte

Citaat van: levensnevel op 15-05-2003 14:59:27
Een M5 ?

Nou goed dan: de manier waarop Tiff zo'n M5 door de bochten gooit is idd adembenemend  :o :o

levensnevel

Ja, dat filmpje heb ik ook nog op m'n harde schijf staan. Erg gaaf!
Het hele jaar de R in de maand

HaRdCoRe-WeZ

Een Lotus Omega ruleert gewoon, punt. 366pk en 288km/h is gewoon helemaal waanzinnig. Tis maar een Opeltje.....nou ja.....een verre neef ervan dan  ;D

En ik vat niet helemaal waar het nou om gaat. Het lijkt wel of het imago van de bestuurders van bepaalde auto's belangrijker zijn als de auto zelf. Een BMW M5 is gewoon een hele dikke auto, en tuurlijk, er zullen van die speknekken in rijden, maar die rijden ook in Volvo's. Bij elk automerk komen dat soort figuren voor, bij de 1 meer als bij de ander, maar ik denk niet dat het wijs is om je daar door te laten sturen in de keuze van je auto.

Ik zie ook elke dag 20 getunede Golfjes, CRX'jes, Civics en Opeltjes, en ook wat voor figuren daarin rijden. Heb er dan 9 van de 10 x ook geen lekker gevoel bij. Maar goed, dat wil niet zeggen dat ik nooit een CRX zou kopen. Mij boeit dat imago voor geen reet, het gaat om dat ding op vier wielen, en niet om wat voor mensen erin rijden. Ik denk dat veel mensen zoiets hebben van:"Stel je voor wat de buren wel niet zullen denken als ze zien dat onze zoon een Kadett GSI heeft!" Lekker belangrijk weet je, als hij het nou een mooie bak vindt, en het naar zijn zin heeft, dan is het toch goed?

Om een lang verhaal kort te maken, ik vindt niet dat je moet kijken naar anderen, maar naar jezelf.

Boom

#37
je moet dan ook niet gevoelig zijn wat andere van jou denken. Er zijn namelijk al heel snel vooroordelen over jou gevormd als je een GSI of zoiets rijdt  ;)
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...

Joris_Scholte

Je bent wat je rijdt, denkt men al gauw.
Het hele jaar de R in de maand

HaRdCoRe-WeZ

Ben er dan ook niet gevoelig voor Boom, die vooroordelen, tsja. Daar doe je nu eenmaal niets aan, net zoals het vooroordeel dat een Volvo en oud, stinkend, vierkant hok is.

Je bent wat je rijdt, mwah, hoeft niet. Ik rij ook wel eens in een MB A-Klasse...maar ik ben toch echt geen baby meer, en ik vind het ook niet bepaald prettig rijden.

Dus tsja, het wordt idd vaak ged8 Joris, maar goed, het gaat meer om de waarde die je er zelf aan hecht. In mijn geval 0,0 dus.

Sebast1aan

#40
Citaat van: HaRdCoRe-WeZ op 16-05-2003 10:31:08
Een Lotus Omega ruleert gewoon, punt. 366pk en 288km/h is gewoon helemaal waanzinnig. Tis maar een Opeltje.....nou ja.....een verre neef ervan dan  ;D

En ik vat niet helemaal waar het nou om gaat. Het lijkt wel of het imago van de bestuurders van bepaalde auto's belangrijker zijn als de auto zelf. Een BMW M5 is gewoon een hele dikke auto, en tuurlijk, er zullen van die speknekken in rijden, maar die rijden ook in Volvo's. Bij elk automerk komen dat soort figuren voor, bij de 1 meer als bij de ander, maar ik denk niet dat het wijs is om je daar door te laten sturen in de keuze van je auto.

Ik zie ook elke dag 20 getunede Golfjes, CRX'jes, Civics en Opeltjes, en ook wat voor figuren daarin rijden. Heb er dan 9 van de 10 x ook geen lekker gevoel bij. Maar goed, dat wil niet zeggen dat ik nooit een CRX zou kopen. Mij boeit dat imago voor geen reet, het gaat om dat ding op vier wielen, en niet om wat voor mensen erin rijden. Ik denk dat veel mensen zoiets hebben van:"Stel je voor wat de buren wel niet zullen denken als ze zien dat onze zoon een Kadett GSI heeft!" Lekker belangrijk weet je, als hij het nou een mooie bak vindt, en het naar zijn zin heeft, dan is het toch goed?

Om een lang verhaal kort te maken, ik vindt niet dat je moet kijken naar anderen, maar naar jezelf.

Op zich heb je gelijk. Maar in de praktijk is het zo dat de meeste mensen het imago van een auto toch wel heel belangrijk vinden. Ik meen me nog een onderzoek te herrineren waarin geconcludeerd werd dat bij de aanschaf van de auto het imago voor 80 % meetelde. Ik kan me daar ook heel goed wat bij voorstellen.

Ik zelf vindt BMW's technisch prachtige auto's. Maar ik zal er waarschijnlijk nooit 1 kopen. En als ik bij mezelf dan te rade ga waarom dat is dan is het puur om het imago. Een uitzondering op de regel is dan wel weer de X5. Daar zou ik dan op de een of andere reden dan wel weer "in gezien willen worden" (stoer genoeg, wegligging goed etc.). Een Volkswagen of Audi (A8, kwijl) zou ik wel kopen, maar Mercedes weer niet. Puur imago. Het is moeilijk uit te leggen, maar mijn auto keuze is gewoon niet 100% gebaseerd op technische/financiele argumenten.

Ik zie mezelf als nuchtere techneut. Maar het duale is dat ik dan ook onderbewust wil dat het imago van mijn auto uitstraalt dat er een nuchtere techneut met (Micahel Shumacher skills :) ) achter het stuur zit.

Achter het stuur van een BMW voel ik me of als een of andere IT-yup met een te dure leasebak of in een 2de handse als een jonge allochtoon (ben zelf indo) die indruk wil maken op zijn vriendjes.






Joris_Scholte

Citaat van: HaRdCoRe-WeZ op 16-05-2003 11:00:19
Ben er dan ook niet gevoelig voor Boom, die vooroordelen, tsja. Daar doe je nu eenmaal niets aan, net zoals het vooroordeel dat een Volvo en oud, stinkend, vierkant hok is.

Je bent wat je rijdt, mwah, hoeft niet. Ik rij ook wel eens in een MB A-Klasse...maar ik ben toch echt geen baby meer, en ik vind het ook niet bepaald prettig rijden.

Dus tsja, het wordt idd vaak ged8 Joris, maar goed, het gaat meer om de waarde die je er zelf aan hecht. In mijn geval 0,0 dus.

Mijn Volvo ís een oud vierkant hok, maar ik zit daar niet mee. En idd, je moet je zelf prettig voelen in de auto die je rijdt, of dat nou een Micra, een M5 of een T-5R is. En wat iemand anders er van denkt is niet belangrijk.
Het hele jaar de R in de maand

HaRdCoRe-WeZ

Haha, ik zit zelf in de IT haha. Nee, ik snap jullie allemaal wel. Ik kan me vooral het gevoel van Sebast1aan heel goed voorstellen.

Ik weet dat veel jongen alloch- en autochtonen zich graag in een BMW willen laten zien. Een vriend van mij rijdt er ook dagelijks in (518i uit 1992, of 318i Cabrio uit 1995), maar dat is omdat dat de auto's van zijn ouders zijn, en hij zelf geen auto heeft.

Veel mensen hebben denk ik ook het gevoel van zie mij eens rijden in mijn nieuwe Seat Leon etc. Beetje fout in mijn ogen, je mag natuurlijk trots zijn op je eigen auto, dat ben ik ook, maar het gaat erom in welke mate je dat naar buiten toe uitstraald.

2 Joris --> Ik doelde meer op de 240...maar op zich boeit dat niet. In mijn ogen is zo'n oud vierkant hok als de 850 een vele malen betere auto als een nieuwe Deawoo. Tis ook maar net waar je voor kiest, een wat oudere auto met alle kwaliteiten, of voor hetzelfde geld een nieuwe auto waar veeeeeeeeeel minder op zit. Ik zou het wel weten...en jullie ook. (denk ik)

Joris_Scholte

Het hele jaar de R in de maand

Sebast1aan