Auteur Topic: Mededelingen 20 mei 2007  (gelezen 792 keer)

Ben

• Ben je hebt gelijk!
  • Forumsponsor
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • V70 MY05
    • Voor alle Volvoliefhebbers
Mededelingen 20 mei 2007
« Gepost op: 20-05-2007 12:09:32 »
Vrienden van het forum.

Alles goed lezen svp

Het is weer tijd voor een 'vaderlijke vermaning'. Het forum dreigt te verzanden in haar eigen succes. Dat heeft een aantal mogelijke oorzaken.

Chatten
Op de eerste plaats is het chatgehalte de laatste dagen weer buitenproportioneel. Zo zeer dat zelfs forummers die niet vies zijn van het plaatsen van doelloze off-topic posts zich er gaan ergeren. Een stukje zelfcensuur dus. Zoals al in een van de ge-..... topics gememoreerd is het beter om al het off-topic gemeimer in een echte chatbox te doen. Voeg al je 850forummers als vrienden toe aan je MSN lijstje en geniet daar van een gezellig samenzijn zonder daarbij het forum en de moderatoren onnodig te belasten.

En nu we het over belasten hebben...... Er zijn een groot aantal forummers die hun avatar laten sturen vanaf een externe site. Bijvoorbeeld een foto vanaf Imageschack.us of iets dergelijks. Het zijn juist die links die zorgen voor een extra belasting van de bandbreedte van het forum. Is zo'n link er eentje naar een 'langzame' site, dan duurt het telkens uploaden naar dit forum extra lang. Is zo'n site toevallig even uit de lucht, dan moet het systeem onnodig tijd spenderen aan het zoeken naar een plaatje dat er niet is.
We zullen daarom de mogelijkheid tot het linken van externe avatars gaan afsuiten. Een eigen avatar kun je uploaden in je profiel. je krijgt daartoe nog enkele dagen de gelegenheid.

Sponsor
Tot mijn persoonlijk genoegen hoef ik iets minder van mijn zakgeld aan het in de lucht houden van de forums te besteden. Als sponsor op Volvo-forum heeft zich Hartog Tuning uit Zuid-Scharwoude gemeld. Van harte aanbevolen.

Dat waren de dienstmededelingen voor vandaag.