Viking's Volvo Verhalen

Gestart door viking_in_shorts, 11-06-2007 16:28:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

viking_in_shorts

Citaat van: elianmars op 20-10-2019 14:35:41
Is het erg als ik er stiekem om moet lachen?  :eusa_shifty: ;D

Ach .. op een goeie dag kan ik ook de lol er wel van inzien.
Maar soms ...

Overigens is de planning veranderd van "ik ga het vandaag regelen" naar "Maandagmorgen rij ik wel langs de garage voordat ik naar mijn werk ga" Oh ja .... en antwoord op de vraag hoeveel erin gegaan is: ongeveer een half litertje


Citaat van: 850blues op 19-10-2019 12:40:40
;D ;D

Misschien eerst diagnose stellen: was het puur een blonde-actie of wil  "ze" eigenlijk ook liever een Fiat500 hebben en 'communiceert' dat op deze - wat indirecte - wijze... ?

Blond? nee .. liever andere auto? Zullen we daar een andere keer een boompje over opzetten?

Taranis

Let wel een beetje op met te ver voorbij het onderhoudsinterval rijden met een diesel met regenererend roetfilter (voor het geval je het je afvraagt: die heb jij :) ). Uiteindelijk wordt de olie te schraal en heb je serieuze motorschade. De blauwe V70N die eerst van Sbv en daarna van mij geweest is, had om die reden een mooie nieuwe cilinderkop: 7.000 kilometer over het interval heen rijden was blijkbaar te veel.

Citaat van: viking_in_shorts op 19-10-2019 10:38:44
en mijn C70 CAB die al veel te lang stil staat.

En wat ga jíj er aan doen om dat te veranderen? :angel:

viking_in_shorts

Citaat van: Taranis op 20-10-2019 15:45:22
Let wel een beetje op met te ver voorbij het onderhoudsinterval rijden met een diesel met regenererend roetfilter (voor het geval je het je afvraagt: die heb jij :) ). Uiteindelijk wordt de olie te schraal en heb je serieuze motorschade. De blauwe V70N die eerst van Sbv en daarna van mij geweest is, had om die reden een mooie nieuwe cilinderkop: 7.000 kilometer over het interval heen rijden was blijkbaar te veel.

En wat ga jíj er aan doen om dat te veranderen? :angel:

Thx voor de tip over het serviceinterval ! Het voordeel is dat ik dmv Volvo On Call alsnog de situatie in de gaten kan houden ;)

Qua roetfilter merken we trouwens dat het start/stop systeem er ook last van heeft. Ook al rijden we redelijk wat (35 dkm per jaar) met deze auto zijn de dagelijkse afstanden klein (minder dan 50 km per rit, minder dan 100 km per dag) en houd het start/stop er na verloop van tijd mee op. Ik moet er dan even een flink stuk in "blazen" en daarna werkt het weer.

Het is echt een fantastische reiswagen waar we gigantisch veel plezier aan beleven.  Ben nog lang niet aan het kijken, maar stiekum ben ik wel benieuwd wat we hierna gaan doen - electrisch of benzine.

En ach .. de cab hoeft niet weg. Het doet pijn, maar er zijn dingen die meer pijn doen en grotere nood hebben. En zolang mensen alleen maar op onderdelen zitten te azen gaat ik er geen moeite voor doen. ;)

Taranis

Citaat van: viking_in_shorts op 20-10-2019 16:02:57
Het is echt een fantastische reiswagen waar we gigantisch veel plezier aan beleven.  Ben nog lang niet aan het kijken, maar stiekum ben ik wel benieuwd wat we hierna gaan doen - electrisch of benzine.

Hier precies zo eigenlijk. Een Model 3 is ons te klein, een Model S te duur en beiden hebben onvoldoende trekgewicht maar wel een fantastisch superchargernetwerk :eusa_think:

De Poleskoda wil ik eerst wel eens in real life zien/rijden, hetzelfde voor de XC40. Voorlopig maar even doortuffen dus, simpelweg om de reden dat ik niet weet wat te kopen (over first world problems gesproken). Of ergens een keer een concessie doen.

viking_in_shorts

Goed nieuws. Het was niet de stuurbekrachtiging maar het was de koelvloeistof waar de olie is bijgegooid :eusa_dance:
Niet helemaal zeker dat het allemaal goed is nu maar onze vriendelijke buurtgarage heeft vandaag alles leeggezogen en nieuwe koelvloeistof erin gegooid. Woensdag terugkomen en nog een keer doen.

Hij was er in ieder geval niet heel dramatisch over ...

Taranis

Is de waterpomp goed gesmeerd ;D ;D

Nog een wonder dat ze dan geen hete koelvloeistof over d'r handen heeft gekregen.

viking_in_shorts

Citaat van: Taranis op 21-10-2019 09:44:46
Is de waterpomp goed gesmeerd ;D ;D

Nog een wonder dat ze dan geen hete koelvloeistof over d'r handen heeft gekregen.

Ja .. een hoop wondertjes gebeurt de laatste tijd. Dat wel ja ..

elianmars


viking_in_shorts

#2618
Vorige week nog even spannend met de V. Raar geluidje bij het hard remmen. Bleek blokken & schijven achter te zijn. Prima opgelost door Niham.
Ze vonden dat de schijven ook moesten maar gezien ze niet op voorraad waren en wij de volgende dag weer door moesten alleen blokken gedaan. Ze hebben het prima uitgehouden.

Vandaag (zojuist) een leuk ritje gehad:



Relatief rustig gereden maar op 20 km na, nét niet helemaal naar huis kunnen rijden. Volgende keer dus de tank-momenten beter inplannen.

Al met al, 9 1/2 uur over 1026 km inclusief een uur boot. Dus 8 1/2 uur over 1026 km  - lekker gemiddelde: 120 km / uur

viking_in_shorts

Tja .. en dan is opeens de Cabrio weg.

We hebben nog we een Volvo (1 van de laatste V70's) maar voor ons is het "Volvo 850" tijdperk voorbij: ik rij tegenwoordig Fiat en mijn dochter rijdt Aixam.
Groot leeg gat in mijn hart, nog snel wat fotootje gemaakt, en wat geld gekregen zodat ik een keer lekker uit eten kan.

Bedankt voor de vele leuke, fijne, prettige jaren samen (voor degene die mij nog kennen) Voor de technische kennis, voor de vele leuke ritjes, voor de lange avonden, en voor de "leveranties" uit Nederland van diverse aard.

Viking uit Zweden - met vandaag een lange broek aan want het is nog steeds koud hier - uit.

Taranis

Wat gaat er gebeuren met de WFJ857?  :-\

Geen cabriomeet meer dus  :'(

viking_in_shorts

#2621
Citaat van: Taranis op 09-05-2021 21:12:03
Geen cabriomeet meer dus  :'(

Nee, en dat vind ik wel echt heel jammer. Maar het is voorbij. Ik rij al te lang zonder problemen in een Fiatje. Er komt er vast ooit wel 1 voor terug, maar dan een nieuwe(-re) die niet elke week nieuwe onderdelen nodig heeft.


Hij is verkocht aan een Roemeen uit Malmö en is rijdend vertrokken.  De Pipo is de windblokker vergeten en heeft ook de 16" winterbanden laten liggen want die paste er niet meer in.

Ooit gaat het bagagerek naar Nederland - misschien dat diegene ook de windblokker wil hebben? De wielen mogen gratis opgehaald worden.

razorx

#2622
Citaat van: viking_in_shorts op 09-05-2021 20:47:37
Tja .. en dan is opeens de Cabrio weg.

We hebben nog we een Volvo (1 van de laatste V70's) maar voor ons is het "Volvo 850" tijdperk voorbij: ik rij tegenwoordig Fiat en mijn dochter rijdt Aixam.
Groot leeg gat in mijn hart, nog snel wat fotootje gemaakt, en wat geld gekregen zodat ik een keer lekker uit eten kan.

Bedankt voor de vele leuke, fijne, prettige jaren samen (voor degene die mij nog kennen) Voor de technische kennis, voor de vele leuke ritjes, voor de lange avonden, en voor de "leveranties" uit Nederland van diverse aard.

Viking uit Zweden - met vandaag een lange broek aan want het is nog steeds koud hier - uit.
Zo gaat het met meer van ons hier.

Dank je voor al je mooie bijdragen.

Ik weet niet wat ik wil, de R heeft nu drie 5 jaar een verse motor. Wij twijfelen over een camper..

Het was altijd een feest je bijdragen te lezen!

Dank,
Yits.

KIM

Tsja, dat zat er eens aan te komen natuurlijk. Dingen veranderen nu eenmaal.
Ik hou je wel bij op FB.

Taranis

Citaat van: viking_in_shorts op 09-05-2021 21:57:43
Ooit gaat het bagagerek naar Nederland - misschien dat diegene ook de windblokker wil hebben? De wielen mogen gratis opgehaald worden.

Heb je al een koper voor bagagerek + windblokker? Anders heb ik wel interesse :angel:
Ik heb nu een imitatie windblokker maar die is helaas beschadigd.

Citaat van: razorx op 09-05-2021 23:09:41
Zo gaat het met meer van ons hier.

Dank je voor al je mooie bijdragen.

Ik weet niet wat ik wil, de R heeft nu drie 5 jaar een verse motor. Wij twijfelen over een camper..

Uiteindelijk zijn onze auto's alleen nog geschikt als daily driver als je zelf heel handig bent, de tijd en de ruimte hebt en kunt accepteren dat ie 't af en toe niet doet. Kun je dat niet dan is 't alleen nog leuk als hobby.
Ik vind de C70 nog steeds een geweldige auto maar als ik er dagelijks in zou moeten rijden, had ik er al lang een rijdende molotov cocktail van gemaakt  :evil: