Auteur Topic: V60 T5 Polestar "Thor5"  (gelezen 113984 keer)

Chris

• a.k.a. Gris
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • V60 T5 GT MY'16
Re: Thor5N - Van 5 naar 4
« Reactie #1890 Gepost op: 26-07-2018 07:43:23 »
Toch de upgrade maar gedaan dus. Had het even laten weten dan had je eea mee mogen nemen  ;D . Dat wordt vlammend op vakantie

Zeker! Nu al zin in de Alpen ;D.

Emiel

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • S60 & S70 AWD
    • NordicTurbo.nl
« Reactie #1891 Gepost op: 26-07-2018 21:51:49 »
Nice! Goede, veilige keuze qua tuning.

Fijne vakantie!

Chris

• a.k.a. Gris
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • V60 T5 GT MY'16
« Reactie #1892 Gepost op: 28-10-2018 08:45:36 »
Deze week heb ik beloofd om mijn blogje weer eens bij te werken.... dus dat doe ik dan ook bij deze :). We zijn inmiddels ook weer een tijdje verder, dus er is ook weer eens iets te melden.

De V60 rijdt nog steeds top. We hebben in september 3 weken door Frankrijk rondgereden, en dat is erg goed bevallen. Eerst een weekje Zuid-Frankrijk, strand en zwembad met de kleine. Toen door naar de Franse alpen, en tot slot nog een paar dagen toeristen in de Elzas. We hebben top weer gehad, wat zeker met een weekje alpen natuurlijk altijd afwachten is. We hebben ons erg goed vermaakt, lekker uitgerust en zo nu en dan wat zien, wandelen en rijden. Qua auto: Wat is deze automaat een verademing in de bergen ten opzichte van de oudere GT's... geen vertraging meer met schakelen en geen onnodig heftige vertragingen. Bijna net zo leuk rijden als een handbak. Met de tuning ging hij ook erg lekker de bergen op :). De 50nm meer vind ik prettig. Verder is met name de driveability verbeterd. Het reageert allemaal wat logischer, rustiger.... eigenlijk zoals Volvo hem gewoon standaard had moeten afleveren.

Klein aandachtspuntje met betrekking tot de auto... met tanken slaat om de 3 tot 5 seconden het tankpistool af. Maakt niet uit wat je doet, en het begint al direct als je start met tanken. Teveel drukopbouw dus lijkt me. De auto is al een keer terug geweest naar de dealer en nagekeken, en volgens hen was er niks mis. Ze hebben voor de zekerheid de ontluchting doorgeblazen, maar toch was het niet opgelost. Vorige week vrijdag is hij weer geweest, nu waren ze het toch wel met me eens dat dit niet klopte. De hele vulpijp gaat worden vervangen, ze denken dat er iets mis is met de vlotter. Maar aangezien ze daar niet bij kunnen komen wordt nu de vulpijp vervangen, in de hoop dat het daarmee is opgelost. Gelukkig garantie, dus zo niet merk ik het ook wel. De vulpijp moet wel uit Zweden komen, dus hij gaat de 9de pas terug. Dan krijgt hij ook gelijk zijn jaarlijkse beurt.

Verder ben ik nog wat aan het verkennen. De V60 is eigenlijk wel helemaal naar mijn zin nu, op een heel klein dingetje na.... het geluid. Dat mag toch wel wat sportiever. Ik ben eens voorzichtig aan het kijken of het iets zou zijn om een Polestar in- en uitlaatsysteem eronder te monteren. Ik lees, los van de looks, dat het voor een makkelijkere doorstroming van de gassen zorgt en dat het een "versterkt geluidsbeeld" geeft. Nou vind ik dat wat sportiever best mag, maar ik wil niet dat het een petjes auto wordt. Ik wil met cruisen niet continu naar een brom luisteren en ook niet het idee hebben dat ik, als ik door de stad rij, op pad ben met een oude opgefokte golf GTI. Ofwel: ik moet eens irl gaan luisteren naar zo'n ding. Als het te is, ben ik uiteindelijk wel happy zo. Daar komt bij dat het ding eigenlijk veel te duur is voor een beetje geluidbeleving...

Naast nog een rare kale rand op mijn achterklep waarvan ik geen idee heb hoe die er nou is gekomen was dat het wel. Die laatste ben ik aan het herstellen met een lakstift, ik heb voorzichtig dunne laagjes lak aangebracht waarmee het eigenlijk best strak en onzichtbaar oogt nu. Het is wel wat ruw door de randjes die er zaten, maar ik denk dat ik het met voorzichtig polijsten wel redelijk glad krijg. Eerst even goed laten uitharden. Dan laagje blanke lak erop, nog een keertje polijsten en klaar.

Nog wat plaatjes van Frankrijk voor de sfeer:

Onderweg, de brug bij Millau.

Huisje voor 10 in de alpen, kostte niet duur in de zomer ;D! Erg goed, met jacuzzi erbij en al.

Het dakje is erg veel open geweest... heerlijk.

Prima uitzicht ook vanuit het huisje. 's Avonds helaas wel vroeg kil waardoor je niet echt buiten meer ging zitten, maar dat weet je laat in het jaar.

We zaten vlakbij de Mont Blanc, dus een keertje omhoog de Col du Joly op en lekker gewandeld. Ook de V60 even vastgelegd aldaar.

In de Elzas was het in september nog wel warm genoeg...

Ik ben erg geïnteresseerd in WOI en II. In de Elzas zijn we een dag naar de Hartmannswillerkopf geweest. Een slagveld op een heuvel uit WOI waar erg hard is gevochten vanwege de strategische positie aan de rand van het Rijndal. Hier liggen nog enkele kilometers versterkte loopgraaf die je kan bezoeken. Zoals te zien op de foto's staat er 100 jaar later nog een hoop "goed" bij. Bizarre plek als je ziet dat de linies soms maar enkele meters uit elkaar lagen. Onderaan de heuvel ligt een begraafplaats met ongeveer 3000 graven, en een crypte met 12000 ongeïdentificeerde militairen. Erg indrukwekkend.

En lekker gegeten 8).

Vulk

• Thomas
  • Global Moderator
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Het blijft een familiewagen!
« Reactie #1893 Gepost op: 28-10-2018 09:06:16 »
Leuke vakantiefoto's zo! De brug van Milau is iets bijzonder hé...!

Ik heb de laatste maanden stiekem ook zitten kijken naar een V60 (voor NAAST de 850 uiteraard), maar ik denk dat ik nog maar vrolijk een jaartje doorrijd met de 850.

volvobug

• Wat anderen bedacht hebben moet ik op z'n minst kunnen begrijpen!
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • V70 2.5 10v '97 LPi / V70R FWD AUT Saffron '98 LPi
    • Volvo foto album
« Reactie #1894 Gepost op: 28-10-2018 10:12:21 »
Nice, maarreuh 40 graden in de Elzas??? Die Hartmannswillerkopf ken ik niet, goede tip om de komende jaren eens in het programma op te nemen.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Sbv

• Lid 1000+
  • Online Online
  • '99 S70R, '00 V70R en 14 XC60 D4 AWD
« Reactie #1895 Gepost op: 28-10-2018 11:36:23 »
Mooi verslag Chris

Chris

• a.k.a. Gris
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • V60 T5 GT MY'16
« Reactie #1896 Gepost op: 28-10-2018 11:50:11 »
Leuke vakantiefoto's zo! De brug van Milau is iets bijzonder hé...!

Ik heb de laatste maanden stiekem ook zitten kijken naar een V60 (voor NAAST de 850 uiteraard), maar ik denk dat ik nog maar vrolijk een jaartje doorrijd met de 850.

Het is inderdaad een mooi bouwwerk. Toch leuk om even op de foto te zetten :).

Het zijn fijne auto's. Hou wel wat rekening met wat minder ruimte. Wij vinden het voor die 1 a 2 keer per jaar prima, rest van de tijd rijden wij of leeg, of het past allemaal in de achterbak. Nu met de vakantie met een kleine van 2,5 hadden we wel veel bij ons, waaronder een buggy. Dat is onhandig laden. Ik heb ervoor gekozen de twee bankdelen naast mijn dochter plat te leggen zodat je wat dingen door kan steken. Voor reisdagen ging dat prima en paste het allemaal goed. Je kan er ook nog een koffer op gooien.

Nice, maarreuh 40 graden in de Elzas??? Die Hartmannswillerkopf ken ik niet, goede tip om de komende jaren eens in het programma op te nemen.

Het was in de Elzas steeds rond de 30 graden, Europa breed is het natuurlijk lang goed geweest. Dit was een stilstaande V60 in de volle zon, zonder ook maar een briesje. Niet helemaal eerlijk, maar wel een leuke foto ;D!

Ik kan een bezoek zeker aanraden. Hou wel rekening met een redelijke klim naar boven als je hem helemaal rond wil lopen. En dat op grind/stenen. Het is het wel waard!

Mooi verslag Chris

Tnx Sander!

Marc O.

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • '12 V70 D5, '84 744 GLE, '04 Saab 9-3 Cabrio
    • Reisjes naar de Poolcirkel en naar de Noordkaap
« Reactie #1897 Gepost op: 28-10-2018 12:07:15 »
Leuke (resp. indrukwekkende, voor die loopgraven) foto's en verslag!
...The Nile isn't just a river in Africa...

Reis naar de Noordkaap (2016) en Poolcirkel (2010): http://www.vomac-nl.com

Ewout Schalkwijk

• Volvomania in Optima Forma
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • XC70N D5 MY'06 / XC70NN D5 MY'08
    • reinemoen.net
« Reactie #1898 Gepost op: 28-10-2018 12:53:09 »
Leuk verslag en hele mooie foto's Chris! Mooi dat je ook weer blogt :D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Chris

• a.k.a. Gris
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • V60 T5 GT MY'16
« Reactie #1899 Gepost op: 29-10-2018 07:57:51 »
Dank mannen :).

Leuk ook wel om weer eens wat te schrijven...er moet wel wat te melden zijn, maar als dat er is ga ik het hier eens wat braver bijhouden :).

Emiel

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • S60 & S70 AWD
    • NordicTurbo.nl
« Reactie #1900 Gepost op: 29-10-2018 10:13:33 »
Mooi verslag Chris. En schitterende V60!

WO1 was echt een zieke oorlog.

)()()sT

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • V70R | V60D | T-5R CY
    • www.joostvdveer.nl
« Reactie #1901 Gepost op: 29-10-2018 14:23:44 »
Leuke update weer! De brug bij Millau vind ik nog steeds ontzettend indrukwekkend, laatst ook weer "the making of" gekeken.
Je auto is echt een schitterend exemplaar, ben er stiekem wel een tikkeltje zjaloers op ;D

elianmars

• V70 T5 + C70 T5
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • V70 T5 '05 + C70 T5 convertible '00
« Reactie #1902 Gepost op: 29-10-2018 23:43:53 »
Ah, mooi om hier weer wat te lezen! :D

Taranis

• Ik ben eco-moe.
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • '11 XC70 D5 AWD, '00 C70 2.4t conv.
« Reactie #1903 Gepost op: 10-11-2018 18:29:44 »
Leuk verslag! Mooi huisje in de Alpen ook trouwens!

Kun je geen vijfcilindergeluid afspelen over de speakers? :P
Nee, vandaag hebben zelfs etterbakjes uit Zeeland gelijk... :eusa_wall:

Taranis

• Ik ben eco-moe.
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • '11 XC70 D5 AWD, '00 C70 2.4t conv.
« Reactie #1904 Gepost op: 10-11-2018 18:46:09 »

Ik kom 'm toevallig net tegen: https://www.autoweek.nl/autotests/artikel/volvo-v60-occasion-aankoopadvies/

Doe er je voordeel mee :)
Ik heb ook een V60D6 als opvolger van de XC70 overwogen maar aangezien het belastingvoordeel vervalt, is er eigenlijk geen zinnige reden meer om zo'n ding als particulier aan te schaffen tenzij je gewoon een gadget freak bent.
Nee, vandaag hebben zelfs etterbakjes uit Zeeland gelijk... :eusa_wall: