Auteur Topic: ThoR5: V70R en V60 T5 Polestar  (gelezen 142180 keer)

)()()sT

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • V70R | V60D | T-5R CY
    • www.joostvdveer.nl
Re: ThoR5: V70R en V60 T5 Polestar
« Reactie #2085 Gepost op: 22-11-2019 14:49:34 »
Hoeraaa! 8)
Ik kan nog wel een lijstje voor je verzinnen qua opleukerij?! ;D

Chris

• a.k.a. Gris
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • V70R '98 | V60 T5 GT MY'16
« Reactie #2086 Gepost op: 22-11-2019 14:52:58 »
Hoeraaa! 8)
Ik kan nog wel een lijstje voor je verzinnen qua opleukerij?! ;D

Je kan altijd een poging wagen ;D.

Eerst de velgen en nieuwe banden, en dan het gat in de bestuurdersstoel laten fixen. Daarna zie ik even verder.
« Laatst bewerkt op: 22-11-2019 14:57:12 door Chris »

Chris

• a.k.a. Gris
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #2087 Gepost op: 01-12-2019 20:16:47 »
Gisterenochtend vroeg heb ik een heerlijk ritje door een bevroren en zonnig Nederland gemaakt met de V60 om de Comets af te leveren bij Supervelg in Drunen. Bij aankomst eerst eens een gepoedercoate voorbeeldvelg met de kleur "mat antraciet" erbij gehouden en ze even buiten in het zonnetje gezet. Zo naast elkaar zie je wat verschil, maar de kleur is bijna 1 op 1 :). Als ze dalijk gespoten zijn en op de auto zitten zie je het verschil echt niet naar mijn idee.

Daarna naar binnen om te controleren of de velgen recht zijn. Helaas drie velgen krom :(. Eentje had een kleine afwijking, in twee andere zat toch wel een flinke slag. Ze worden dus gericht. Ook moeten ze hier en daar wat opgelast worden. Over drie weken kan ik ze halen, met een vers setje Michelin Pilot Sport 4 banden erop.

De V60 is afgelopen vrijdag voor de jaarlijkse beurt geweest. Ze hebben gelijk nagekeken waarom het start-stop systeem het niet meer doet. Hoewel ik het lang niet altijd gebruik vind ik wel dat het systeem behoort te werken. Het zit er immers op :). Ze hebben niks kunnen vinden. Alle gemeten waardes waren goed. Ze hebben de sensor opnieuw gekalibreerd. Daarmee zou het probleem verholpen moeten zijn. Zowel gisteren als vandaag deed het systeem het prima, ondanks de kou en het feit dat ik best wat verbruikers aan had staan. Opgelost dus lijkt het.

Ik kreeg ook een telefoontje dat de ruitenwissers zouden strepen en de remblokken aan de voorzijde over de helft zouden zijn. Bijzonder, want met de regen van de afgelopen weken heb ik geen streepje of waas gezien. Ik heb aangegeven dat ik de ruitenwissers zelf wel even vervang, en dan kijk ik het nog eens even aan. Niet dat ruitenwissers nou de kosten zijn, maar ik ga pas iets vervangen als het niet goed meer is. Ik vervang ze in principe 1 keer per jaar, tenzij ze het echt nog prima doen. Wat nu het geval is.

De remblokken vond ik wel opvallend en ik was ook even extra scherp omdat Joost mij laatst vertelde een soortgelijke opmerking te hebben gekregen. Toen hij ging kijken zat er nog behoorlijk wat voering op. Ik heb gevraagd hoeveel ze denken dat ik er nog mee kan rijden. 5000km wat het antwoord.. in mijn hoofd ging "over de helft" en "nog 5000km" niet goed samen. Ik zal binnenkort zelf eens kijken en meten. Als ik ze moet vervangen doe ik dat sowieso zelf en als ze gelijk hebben is 5000km ook nog voldoende marge. Het enige dat ik kan bedenken, los van geld willen verdienen natuurlijk, is de rekensom van het aantal kilometers tot aan de volgende beurt over een jaar en een conclusie dat je die met deze blokken niet gaat halen. We gaan het zien.... Ik heb in ieder geval weer heerlijk gereden met de V60 dit weekend. Het is een enorm fijne auto. Ik geniet momenteel vooral weer met volle teugen van de standkachel en de stuurverwarming :eusa_dance:. Op naar de 100.000km... nog 7k te gaan ::).
« Laatst bewerkt op: 01-12-2019 20:20:58 door Chris »

)()()sT

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • V70R | V60D | T-5R CY
    • www.joostvdveer.nl
« Reactie #2088 Gepost op: 01-12-2019 20:34:16 »
Klopt idd. Vorig jaar bij de 120.000 beurt kreeg ik de opmerking dat de blokken voor nog een jaartje konden, achter zou vervangen moeten worden. Toen laten doen maar schrok me het apenlazarus van de prijs. Inmiddels zijn we >20.000 km verder en ik vraag me echt af waarom ik ze zelfs nu zou vervangen.
Sowieso is voor een ongewilde diesel van bijna 7 jaar de dealer nu passé voor mij.
Of ga je samen voor een V60 T8? Dan krijg ik misschien nog iets terug ::)

;D

Chris

• a.k.a. Gris
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #2089 Gepost op: 02-12-2019 11:30:29 »

Of ga je samen voor een V60 T8? Dan krijg ik misschien nog iets terug ::)

;D

Ik vind het een prachtige auto, en je hebt wel lekker wat vermogen ;D. Het is serieus over enkele jaren nog wel een overweging als tussenstap naar volledig elektrisch. Wel afhankelijk van de plannen van het kabinet.

Dan wil ik wel een Polestar engineered ::)... Ik geef je wel een belletje ;D.