ThoR5: V70R en V60 T5 Polestar

Gestart door Chris, 22-07-2007 19:11:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Taranis

Citaat van: Sbv op 31-05-2019 13:29:24
Nein, dat is ietsjes anders, lees niet geschikt voor jouw :-) Deels is het wel hetzelfde maar de slang is heel anders.
Heb het inmiddels bij ME7 ook gedaan en het is lastiger

Citaat van: KIM op 31-05-2019 13:58:50
Die slang is bij ME7 een alu buis met een KVS aansluiting op het blok. Dat is een lastige aansluiting. Aan de andere kant onder op het spruitstuk zit zo mogelijk een nog lastigere.
PCV zelf is gelijkwaardig.

Ok, bedankt voor de info :) Op de to-do list voor "ooit" dus ;D

Citaat van: KIM op 02-06-2019 10:01:57
Nu nog eens helder zien te versieren.

Als je de combi koopt dus 2x koplamp en 2x richtingaanwijzer, kunnen de kortingen wel aantrekkelijk worden als je gewoon nieuw koopt :)

V70geRwin

Citaat van: Taranis op 03-06-2019 08:15:07
Ok, bedankt voor de info :) Op de to-do list voor "ooit" dus ;D

Als je de combi koopt dus 2x koplamp en 2x richtingaanwijzer, kunnen de kortingen wel aantrekkelijk worden als je gewoon nieuw koopt :)

Waar moet je dan ongeveer aan denken in totaal?

NinaPaul

Normaal (zonder korting) kost de hele set ongeveer € 922,- bij de dealer.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Chris

Tijd voor een kleine update...

De V60 heeft afgelopen vrijdag zijn eerste APK gehad. Ik had de afspraak om 0800 uur gepland, handig in verband met werk. Ze stonden binnen no time weer naast me met de opmerking dat het gedaan was, en geen steekproef. Uiteraard was alles ok, had ook niet anders verwacht. Gezien de tijd was de kans op een steekproef wel groot, maar ik kon mijn weg gelukkig vervolgen.

Verder doet sinds de vakantie het start-stop systeem van de auto het niet meer. Nu duw ik het ook vaak uit, maar het zit erop dus het moet het ook doen. Daarbij moest het komen door een lage accuspanning, want kou lijkt me op dit moment niet het probleem ;D, en ik wil mijn accu's graag zo lang mogelijk mee laten gaan. Voor de R had ik al besloten eens een goede druppellader te willen kopen, dus dit was een goede reden om dat direct maar te doen. Ik heb een Ctek gekocht. Mooie kleine laders en goede recensies. Gisteren gelijk de lader aan de accu gehangen, vanmorgen was hij al vol. Morgen weer op pad met de V60 en dan eens kijken of het weer naar behoren werkt.

Aan de R verschillende kleine klusjes gedaan afgelopen tijd. Ik had een rammel die met name hoorbaar was als ik over klinkerwegen reed. Na wat zoekwerk bleek dat rechtsachter het veertje ontbrak dat de remblokken op zijn plaats houdt. Ook zat het borgpennetje van de schrijf los. Dit was geen origineel pennetje meer, maar een torxschroefje dat helaas al wat kapot gedraaid was. Toen ik hem wat vast probeerde te zetten draaide ik hem helaas helemaal aan gort. Erg zacht spul, dus niet de beste keus. Bij de dealer een nieuw montagesetje voor de remblokken besteld en gemonteerd, en ook maar gelijk een nieuw origineel borgpennetje. De torxpen eruit gekregen door een maatje grotere torx erin te slaan met een hamer en hem toen los te draaien. De rammel is weg, dus die missie is geslaagd.

Al sinds ik de auto heb gekocht had ik last van een impotente zonneklep aan de passagierszijde. Via het forum voor weinig een gebruikte kunnen fixen, dus dat zit weer netjes. Zit ook nog een leuk element op zoals zichtbaar op de bijgevoegde foto ;D.

Ronald had me getipt dat ik ook maar eens moest kijken of mijn wastegate wel goed is afgesteld. Dit weekend het hitteschild weggehaald en gekeken... het armpje bleek meer dan een halve maan de andere kant op te staan, ofwel geen enkele voorspanning en een continu openstaande klep. Het ding opnieuw afgesteld en direct het borgveertje vervangen omdat de oude toch wel erg geroest was en ik niet wil dat hij een keer afbreekt. Ik kon geen nieuwe veertjes vinden, dus zelf van een paperclip iets in elkaar gemeubeld. Daarna een testritje gedaan... wat een verschil :eusa_shifty:. Ik miste toch wel wat pk's! De auto is echt een kanon nu. Ook had de auto achteraf gezien best een groot turbogat. Eerder heb ik dat niet zo gemerkt, waarschijnlijk omdat ik met een vrij nieuwe V60 gewoon geen goed vergelijkingsmateriaal heb. Hij pakt nu veel sneller op. Ook fluit de turbo nu niet hoorbaar meer. Goede en easy fix dus!

Een paar weken terug ben ik met Ronald een weekendje weg geweest met zijn C. Het viel me op dat mijn audiosysteem wat minder vol klinkt dan die van hem. Na wat luisteren geconstateerd dat de center speaker niks meer doet. Open gemaakt, en dan blijkt uiteraard dat de magneet los zit en de speaker daarom niks meer doet. Ik ben nu op zoek naar een vervangende speaker. Eens kijken wat ik kan vinden en dan vervangen.

Deze week nog een bestelling geplaatst voor een beurtje en een nieuw bovenste motorsteunrubber. De oude is helemaal doorgescheurd en ik voel het blok met heftige belasting ook behoorlijk kantelen zo nu en dan. Oplossen voordat ik mijn uitlaatspruitstuk naar z'n grootjes help.

Al met al lekker bezig 8)! En ook gewoon lekker met het ding rijden :).

Ps. Paar foto's via het forum bijgevoegd omdat hosting via sites belabberd werkt momenteel....

Vulk

Goed bezig! Beetje bij beetje beter maken.

Die sticker heb ik ook. ;D

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

KIM

Heb ook nog wel een alternatief voor de centerspeaker liggen. Moest een setje kopen, vandaar... Merk is Sinus geloof ik.

)()()sT

In vergelijking met dynaudio uit een C70 klinkt mijn set in de V70R ook echt nergens naar  :eusa_eh:
Bij mijn V60 werkt het startstop ook ineens niet meer; maar heeft een V60 daar niet een hulp-accu voor?

Chris

#2018
Citaat van: )()()sT op 08-07-2019 18:45:29
Bij mijn V60 werkt het startstop ook ineens niet meer; maar heeft een V60 daar niet een hulp-accu voor?

Ja, die heeft de V60 inderdaad. Maar de auto blijft lopen als de hoofdaccu geladen moet worden.

Vandaag gereden en systeem deed het direct weer.

Chris

Citaat van: KIM op 07-07-2019 21:24:40
Heb ook nog wel een alternatief voor de centerspeaker liggen. Moest een setje kopen, vandaar... Merk is Sinus geloof ik.

Dank voor het aanbod Kor, maar inmiddels niet meer nodig. Ik heb een originele speaker op de kop kunnen tikken via het forum, de verbeterde variant met het schroefje :D. Moet hem alleen even in mijn frame solderen want komt uit een RHD.

Chris

#2020
Citaat van: Vulk op 07-07-2019 18:02:30
Goed bezig! Beetje bij beetje beter maken.

Die sticker heb ik ook. ;D

Dank! Inderdaad lekker bezig om hem steeds wat beter te maken. Lekker rommelen, het is leuk om de vooruitgang te zien en te merken dat hij alweer steeds wat fijner is gaan rijden. Het fijne is ook dat het allemaal niet hoeft omdat het maar een auto voor erbij is :).

Die sticker is wel grappig, laat hem dan ook zitten :angel:.

Taranis

Citaat van: V70geRwin op 03-06-2019 11:09:57
Waar moet je dan ongeveer aan denken in totaal?

€ 711,30.

Chris

#2022
Kleine update weer.

Gisteren de olie van de R gewisseld. Hoewel de auto eind vorig jaar nog een beurt heeft gehad bij de vorige eigenaar, en er niet veel is gereden, vond ik het na het vervangen van de carterventilatie geen overbodige luxe.

Omdat de auto toch op de bokjes stond eens met een bus remmenreiniger aan de gang gegaan om de vettigheid van oude lekkages weg te werken. Het was best veel, en je ligt dan toch best rot, dus het is niet perfect schoon... maar het ergste is weg.

Vandaag bedacht ik nog even olie te peilen... je weet weer dat je een oud hok hebt gekocht als je het "oog" van de peilstok in je hand hebt. Morgen maar een nieuwe bestellen ::).

Sbv

ouwe slopert

Gewoon paar bussen leeg spuiten doet wonderen. Wasstraat met speciale box voor motorreiniger is anders wel mooi alternatief

elianmars