ThoR5: V70R en V60 T5 Polestar

Gestart door Chris, 22-07-2007 19:11:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Taranis


Chris

#2101
Even stof wegblazen hier...














































......en dan komt er goud tevoorschijn ;D:


Ik schat dat Joost en ik een half jaar geleden de deal hebben gemaakt dat ik de saffron V70R zou overnemen. Joost had toen besloten dat hij de 850 CY wilde houden en op wilde gaan knappen. Ik had al eens gezegd dat ik graag eerste keus zou willen hebben als de V70 ooit weg zou gaan, en zo geschiedde.

Waarom staat hij nu dan pas hier? We spraken af dat de auto over zou gaan op benzine. Er lag een LPI installatie in, en voor een hobby auto die max 5000km per jaar rijdt is dat kostentechnisch niet interessant. Dus begin dit jaar is de LPI eruit gehaald. Toen kwam Corona en kon de auto niet opnieuw gekeurd worden bij de RDW. Anderhalve week terug is de R goedgekeurd en was hij klaar om overgeschreven te worden.

Gisteren met de Garnet R naar Heerlen getogen om het ding op te halen:


Op weg naar het nieuwe verblijf, met de rode broer.


Daar zijn we dan. Gelukkig was het oud-Hollandsch zeikweer ::)...


Vandaag gelijk aan de slag met wat klusjes:




Ik ben heel erg blij! 8) Ik heb altijd al een saffron willen hebben. En voor een hobby auto is een handbak stiekem toch wat leuker omdat het dan naar mijn mening pas echt autorijden is.

Technisch is de auto top. Optisch wil ik wat zaken aanpakken. De puntjes op de i. En verder? Gewoon lekker rijden! :eusa_dance:

Died850

Leuk dat de Saffron op het forum blijft! Maar wat nu met de Garnet? ;D

Chris

Citaat van: Died850 op 07-06-2020 21:16:51
Leuk dat de Saffron op het forum blijft! Maar wat nu met de Garnet? ;D

Ook voor mij is twee hobby auto's teveel.. dus die komt over een tijdje te koop :).

)()()sT

#2104
Yes! Ik hoef m'n blog niet meer te updaten ;D
Met "pijn in het hart" maar 2 auto's voor erbij afgelopen jaar (in 11 maanden) 1000km. gereden met saffie en daarnaast stond die 850 idd weg te rotten naast het huis :)
Ik zal m'n blog ook bij gaan werken, want die 850 wacht een flinke make-over 8)

Veel plezier ermee Chris! Lekker verder klooien met wat dingetjes, doe ik met je mee :)

Sbv

Van harte Chris. Wel een beetje veel van het goede met 4 auto's nu voor de deur.
Die Garnet gewoon uit elkaar trekken :-)

volvobug

Saffron, nice  8). Veel plezier ermee!
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

sanderT5R

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!

Marc O.

Mooi man, veel plezier ermee!
...The Nile isn't just a river in Africa...

Menno3274

 Gefeliciteerd ;D. Veel mooie/veilige kilometers ermee!

Vulk

Mooi dat de Saffron in goede handen blijft!

Chris

Dank allemaal! :D

Citaat van: Sbv op 07-06-2020 22:05:09
Van harte Chris. Wel een beetje veel van het goede met 4 auto's nu voor de deur.
Die Garnet gewoon uit elkaar trekken :-)

Ja klopt. De buren zullen wel denken. Teveel naar jou gekeken? ;).

De Garnet gaat binnenkort gewoon in de verkoop. Eerst wat rommelen aan de saf.

Citaat van: )()()sT op 07-06-2020 21:25:42
Yes! Ik hoef m'n blog niet meer te updaten ;D
Met "pijn in het hart" maar 2 auto's voor erbij afgelopen jaar (in 11 maanden) 1000km. gereden met saffie en daarnaast stond die 850 idd weg te rotten naast het huis :)
Ik zal m'n blog ook bij gaan werken, want die 850 wacht een flinke make-over 8)

Veel plezier ermee Chris! Lekker verder klooien met wat dingetjes, doe ik met je mee :)

Met pijn in het hart snap ik. Het is een mooie en fijne auto. Ik ben er enorm blij mee.

En inderdaad nu lekker klooien, maar vooral genieten! Als de CY klaar is kunnen we ritjes maken samen :eusa_dance: 8).

Emiel

Dikke T6 op de achtergrond. :o

Veel plezier met de nieuwe oude aanwinst!

Chris

Ik ben inmiddels lekker wat aan het rommelen met de saffron, dus gelijk maar een update :).

Toen Joost en ik eindelijk een datum hadden gepland om de saffon op te halen heb ik direct een afspraak gemaakt om het contactslot te laten vervangen en om de airco weer werkend te laten maken. Afgelopen woensdag kon ik al terecht. Het contactslot draaide soms door. Joost had al aangegeven dat het de laatste tijd soms voorkwam. Omdat ik niet ineens geconfronteerd wil worden met een niet functionerend contactslot wilde ik dat zo snel mogelijk vervangen. Eigenlijk had Joost het al willen doen voor de overdracht, maar ik kreeg een betere prijs dus dan is de keus snel gemaakt.

Verder was enkele jaren geleden tijdens de airco meeting de compressor kapot gegaan. Omdat Joost relatief weinig reed met de auto dit niet laten herstellen. Omdat ik het plan heb om wel eens een weekendje met de saffron weg te gaan met het gezin of met vrienden moet de airco het gewoon doen. Dus ook dit gelijk maar laten aanpakken. Naast de compressor ook de droger laten vervangen. Het werd een lange zit want de droger wilde geen afscheid nemen van de auto... maar na wat uurtjes relaxen terwijl er voor me geklust werd kon ik wel huiswaarts in een heerlijke koele auto.

Ook direct aan het begin van de week een afdichtingstule besteld voor de doorvoer in de reservewielbak van de oude leidingen van de de LPI-installatie. Dan is het maar dicht... de puntjes op de i :).


Vandaag ook weer een stap gezet. Ik heb de set opgeknapte comets eronder geschroefd... het betreft de set die ik vorig jaar op de kop heb getikt en bij Supervelg heb laten stralen, richten en poedercoaten. Ik heb ze in december opgehaald en omdat de garnet geschorst stond in de opslag gelegd. Al snel daarna maakte ik met Joost de deal voor het overnemen van de saffron. Toen heb ik besloten ze te laten liggen en direct onder de saffon te zetten. Zo gezegd, zo gedaan...





Hoewel de comets die onder de auto zaten nog best netjes zijn oogt zo'n opgeknapte set toch wel erg strak 8).

Volgende actie is het omwisselen van de bestuurdersstoelen uit de R-en. De stoel in de garnet is net wat mooier. Ontloopt elkaar niet heel veel, maar nu ik ze toch naast elkaar heb staan... Recent heb ik natuurlijk ook de wang met instapschade laten herstellen. Verder ga ik de remmen aan de voorzijde weer terugbouwen naar 302 schijven. Toen Joost de auto kocht zaten er al 280 schrijven op, maar hij had de brackets en schijven van de gesloopte blauwe nog. Die mocht ik meenemen. Woensdag ook gelijk een setje nieuwe remblokken meegenomen, dus dat kan ook om worden gezet.

Daarna eens verder zien... het rijden bevalt in ieder geval erg goed. De Ferrita uitlaat geeft een lekker sportief geluid :eusa_drool:.