Ik had me voorgenomen vandaag de roffel eens lekker te gaan wassen, helaas was het weer weereens spelbreker.
Om een uurtje of 3 zag ik toch een zonnestraaltje doorbreken... twijfel: zal ik hem toch gaan wassen of niet? Met het oog op de toch wel bewolkte grijze en hier en daar zelfs zwarte lucht toch maar besloten hem niet te wassen. Ook de weervoorspelling ziet er niet al te goed uit, dus dan trek ik hem liever even door de wasstraat. Vind het toch jammer als ik hem was en hij een uur later weer tot ongeveer bovenaan onder het opgespetterde zand zit....
Anyway, wel zon... dus wel weer om iets te doen. Besloten de binnenkant van de auto wat schoon te gaan maken. Daar was ik relatief snel mee klaar, en geheel verbaast merkte ik op dat het nog steeds zonnig was! Ben toen maar even aan de slag gegaan met het sierstuk van de uitlaat. Die was helemaal zwart, smerig en er zaten wat roestplekken op. Chris wilde hem toch wel weer helemaal shining hebben, dus aan de slag gegaan met een pasta die ik laatst hiervoor gekocht heb. Zo zag het eruit:

Overigens had ik hem hier al wel schoongemaakt met een natte doek. Het ergste vuil was er dus al af.... maar, zoals we zien, nog geen mooi gilmmend sierstuk.
De pasta, te krijgen bij iedere plaatselijke bouwmarkt:

Het eindresultaat:

Toch een stuk glimmender

Ben er echter nog niet helemaal happy mee. Ik wil hem nog een keer behandelen, misschien dat ik de laatste kleine plekjes dan ook nog weg krijg. Maar in ieder geval ziet het er, zeker vanaf een afstand, weer als nieuw uit. Morgen nog even een keer goed nawrijven zodat ook de witte waas weg is... top dacht ik zo!