ThoR5: V70R en V60 T5 Polestar

Gestart door Chris, 22-07-2007 19:11:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Chris

Ik had me voorgenomen vandaag de roffel eens lekker te gaan wassen, helaas was het weer weereens spelbreker.

Om een uurtje of 3 zag ik toch een zonnestraaltje doorbreken... twijfel: zal ik hem toch gaan wassen of niet? Met het oog op de toch wel bewolkte grijze en hier en daar zelfs zwarte lucht toch maar besloten hem niet te wassen. Ook de weervoorspelling ziet er niet al te goed uit, dus dan trek ik hem liever even door de wasstraat. Vind het toch jammer als ik hem was en hij een uur later weer tot ongeveer bovenaan onder het opgespetterde zand zit....

Anyway, wel zon... dus wel weer om iets te doen. Besloten de binnenkant van de auto wat schoon te gaan maken. Daar was ik relatief snel mee klaar, en geheel verbaast merkte ik op dat het nog steeds zonnig was! Ben toen maar even aan de slag gegaan met het sierstuk van de uitlaat. Die was helemaal zwart, smerig en er zaten wat roestplekken op. Chris wilde hem toch wel weer helemaal shining hebben, dus aan de slag gegaan met een pasta die ik laatst hiervoor gekocht heb. Zo zag het eruit:





Overigens had ik hem hier al wel schoongemaakt met een natte doek. Het ergste vuil was er dus al af.... maar, zoals we zien, nog geen mooi gilmmend sierstuk.

De pasta, te krijgen bij iedere plaatselijke bouwmarkt:



Het eindresultaat:





Toch een stuk glimmender ;D Ben er echter nog niet helemaal happy mee. Ik wil hem nog een keer behandelen, misschien dat ik de laatste kleine plekjes dan ook nog weg krijg. Maar in ieder geval ziet het er, zeker vanaf een afstand, weer als nieuw uit. Morgen nog even een keer goed nawrijven zodat ook de witte waas weg is... top dacht ik zo!


fbm

Ziet er weer een stuk beter uit zo! :eusa_clap:







Dat moet ik dus ook nog een keer doen! :eusa_shhh:

Joachim1

Tja of gewoon een nieuwe en die vaak schoonmaken  ;D

Maar werkt wel aardig die pasta  8) krast het niet die pasta?

Taranis

Tja, het spijt me zeer maar ik vind het er dus niet uitzien  :-\

Haal er een keer Belgom alu over, ziet er 10x beter uit. Als ik me nog eens heel erg verveel zal ik wel vergelijkingsmateriaal posten :P

Eugene

Hang de uitlaat ook iets hoger, ziet er net wat beter uit ;)

If it's not blown, it sucks...

The Saint

Mooi Chris! Dat soort details maakt of je auto 'aardig' of 'super' is!
No shirt no shoes, no pinball

Chris

#6
Citaat van: Taranis op 23-07-2007 17:45:52
Tja, het spijt me zeer maar ik vind het er dus niet uitzien  :-\

Haal er een keer Belgom alu over, ziet er 10x beter uit. Als ik me nog eens heel erg verveel zal ik wel vergelijkingsmateriaal posten :P

Sja, ik ben zoals ik al aangaf ook (nog) niet helemaal tevreden. Maarja, er is altijd wel spul te vinden dat nog beter is. Dit heeft me echter misschien hoogstens 3/4 euro gekost (als ik het me goed herinner) en vanaf een afstandje ziet hij er als nieuw uit. Daar gaat het me uiteindelijk om. Ik denk dat je het verschil met betere middeltjes niet eens ziet, zeker niet op het eerste gezicht en al zeker niet vanaf een afstand (Je staat immers nooit met je neus op een uitlaat gedrukt ;D ?). Overigens moet ik ik hem nog een keer poetsen om die witte waas weg te werken... ik ben tevreden als hij dan mooi glimt 8) Ziet er in ieder geval vele malen beter uit dan voorheen.

Ik laat me trouwens graag overtuigen van "jouw goedje". Ben altijd wel benieuwd hoe dat er dan uit ziet... en of het ook een beetje een behoorlijke prijs/kwaliteit verhouding heeft. :angel:

Citaat van: Joachim1 op 23-07-2007 16:47:55
Tja of gewoon een nieuwe en die vaak schoonmaken  ;D

Maar werkt wel aardig die pasta  8) krast het niet die pasta?

Nee, dat spul krast niet... daar was ik ook een beetje bang voor. Eerst ook maareens de onderkant gedaan :eusa_whistle:

Citaat van: Eugene op 23-07-2007 18:06:10
Hang de uitlaat ook iets hoger, ziet er net wat beter uit ;)

Ik dacht al dat het gewoon in mijn hoofd zat... maar hij hangt dus inderdaad redelijk laag :eusa_think:

WYD

Ik heb vandaag precies hetzelfde goedje gehaald omdat de Brezan geen Belgom had en zei dat dit goedje van Sonax ook wel aardig werkt.
Dan toch maar liever de Belgom volgende keer!  ;)
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?

Marc O.

Een uitlaat moet gewoon vies en zwart zijn. Da's vaak het enige waaraan je kunt zien dat de auto lekker wordt gebruikt.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Chris

Citaat van: Marc O. op 23-07-2007 21:04:00
Een uitlaat moet gewoon vies en zwart zijn. Da's vaak het enige waaraan je kunt zien dat de auto lekker wordt gebruikt.

Kwestie van smaak ;D

Misha

Citaat van: Chris op 23-07-2007 21:13:20
Citaat van: Marc O. op 23-07-2007 21:04:00
Een uitlaat moet gewoon vies en zwart zijn. Da's vaak het enige waaraan je kunt zien dat de auto lekker wordt gebruikt.

Kwestie van smaak ;D
Of Diesel.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

de geneRaal

spuitbus matzwart   ;D
Blackstone under construction

Chris

Als het weer het morgen een beetje toelaat gaan we de roffel weereens onder handen nemen. In ieder geval moet hij gewassen worden... dat is wel heel hard nodig. Even lekker kunnen boenen zou fijn zijn. Eerst wil ik morgen echter opzoek naar Poly-trol. Mijn handgrepen zijn helemaal grijs en verweerd, en na wat leeswerk hier heb ik besloten het goedje maareens te gaan aanschaffen voor die handgrepen. Daarnaast wil ik mijn bumpers en deurstrips, die nu nog behoorlijk mooi zwart zijn, ook zo houden.

Verder staan qua "optisch onderhoud"  nog op het lijstje:
- krasjes aanpakken met scratchremover
- poetsen
- steenslag bijwerken met de lakstift

Eens kijken hoe ver we morgen komen :eusa_whistle:

The Saint

Succes 'Klus'  ;)

Ik hou je Blog in de gaten want ik heb flink wat kleine krasjes om het slot van mijn kofferklep zitten. Als die scratchremover doet wat ie zegt, dan is het misschien wat voor mij (als het maar wel simpel werkt).
No shirt no shoes, no pinball

Chris

Je zult nog even op resultaten moeten wachten. Door nogal *** omstandigheden weinig aan de roffel kunnen doen vandaag... misschien morgen, anders volgende week. Helaas :( was best goed weer vandaag.