ThoR5: V70R en V60 T5 Polestar

Gestart door Chris, 22-07-2007 19:11:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chris

Een hele dag vol Volvo-aangelegenheden :eusa_dance:...

Vanochtend eindelijk langs het schadebedrijf gereden om eens te vragen wat het overspuiten van mijn R-lip mij zou moeten gaan kosten. De vorige eigenaar is er niet al te netjes mee omgegaan, en sja.. ik wil toch wel dat hij er weer netjes uitziet. Al met al valt het mee wat het moet gaan kosten, dus als ik terug ben van vakantie maar eens een afspraak maken. :angel:

Gezien het goed weer was heb ik ook vandaag (het werd wel weereens tijd :eusa_whistle:) de roffel lekker gewassen. De columba's heb ik wat extra aandacht gegeven, en die zijn nu toch een stuk minder zwart dan dat ze waren ;D

Tijdens, dikke pret!:






Na ;D





Overigens ook een poging gedaan om de kappen van de knippers eens schoon te maken aan de binnenkant. Ze zijn vooral aan de onderzijde helemaal groenig... na een half uurtje kloten heb ik het maar opgegeven. Ik denk niet dat ik het er zo uit ga krijgen. Misschien dat het helpt om ze een tijdje in een bak water te leggen?... anders toch maar even langs de sloop om te zoeken naar andere kappen, 1 ervan heeft toch ook wat barsten :eusa_think:



Zo zag de kap eruit:


Ik heb er iets uit weten te krijgen, maar beter dan dit kon ik het (in een half uurtje) niet krijgen.


Iemand nog tips? Of zoals ik al zei: de sloop maar bezoeken?

Komende week wil ik nog wat steenslag bijwerken en als ik de kans krijg ook nog even aan de gang met scratch-remover. Vandaag is dat er niet meer van gekomen, de dagen gaan te snel :eusa_wall: In ieder geval wel genoten van een dagje kloten aan de 850 ;D

Gmid

Nieuwe lichten bestellen helpt even, maar ze zijn ook erg snel weer smerig. Heb nu 2 maanden nieuwe knipperlichten erin zitten, maar daar begint de begroeiing ook gewoon weer.
Volvo C30 '12

Chris

Citaat van: Gmid op 24-08-2007 19:56:23
Nieuwe lichten bestellen helpt even, maar ze zijn ook erg snel weer smerig. Heb nu 2 maanden nieuwe knipperlichten erin zitten, maar daar begint de begroeiing ook gewoon weer.

So far for good hope :eusa_whistle:

Dan zoek ik wel gewoon een mooi paar bij elkaar op de sloop. Zijn in ieder geval die barsten weg... die begroeiing zie ik dan wel weer.

thuur

Knippers eruit halen, in de spoelbak met lauw water een beetje (groene) zeep. waar je met je vingers bijkomt kun je zo eruit wrijven. De randjes onderin kun je met een oude tandenborstel schoonmaken (laat het lichtje even weken). Goed uitschudden als je klaar bent, nooit aan de reflector binnenin komen met een doek of borstel, zorg dat de beluchtingsgaatjes open zijn, niet direct op de verwarming leggen om te drogen en laat ze lang genoeg liggen drogen voordat je ze weer monteert.


Gr ;)

Chris

Citaat van: thuur op 25-08-2007 12:04:29
Knippers eruit halen, in de spoelbak met lauw water een beetje (groene) zeep. waar je met je vingers bijkomt kun je zo eruit wrijven. De randjes onderin kun je met een oude tandenborstel schoonmaken (laat het lichtje even weken). Goed uitschudden als je klaar bent, nooit aan de reflector binnenin komen met een doek of borstel, zorg dat de beluchtingsgaatjes open zijn, niet direct op de verwarming leggen om te drogen en laat ze lang genoeg liggen drogen voordat je ze weer monteert.


Gr ;)

Bedankt Thuur :) Gaan we maareens doen.

de geneRaal

naar een tuincentrum gaan en een antimosmiddel kopen  ;D
Blackstone under construction

Chris

#21
Vorig weekend heb ik mijn eigen Wolvje een beetje jaloers gemaakt door de auto van een collega onder handen te nemen. Zijn rode 850 GLE uit '94 schreeuwde om een polijst- en poetsbeurt... en die heb ik hem gegeven. Hier wat voor, tijdens en na foto's.


Achterbak bij aankomst; dof :eusa_wall:.


Een klein stukje gedaan, duidelijk verschil te zien dacht ik zo. De witte doffe aanslag verdwijnt als sneeuw voor de zon. Alles onder het motto: even rustig proberen met die Commandant nr.4.


Klaar ;D


Bling! 8)


2 vuilniszakken troep en wat zuig en poetswerk verder zag de binnenkant er weer als nieuw uit.


Goedmakertje

En om Wolvje niet al te jaloers te maken heb ik hem gisteren maar even een goede wasbeurt gegeven :angel:. Komende week maareens poetsen...

Na het wassen het resultaat ook gelijk even vastgelegd op de gevoelige plaat, een selectie uit de 'photoshoot':






Taranis

Laatste foto is errug goed gelukt! Netjes!  :eusa_clap:

Duell

 :eusa_drool: :eusa_drool:  Strak hoor !

Chris

Vandaag heb ik Volfje maar weer even onder handen genomen.

Sinds de aanschaf van de auto heb ik toch redelijk wat kilometers gemaakt, en kilometers maken zorgt zoals we allemaal weten voor de nodige steenslag. Mijn oog viel afgelopen week op een plekje roest :eusa_wall: en dat kan natuurlijk niet! Vandaag ben ik daarom aan de gang gegaan om het plekje roest en overige de beschadigingen bij te werken met een lakstift. Zeer netjes geworden al zeg ik het zelf!

Verder heb ik de handgrepen onder handen genomen met lijnolie. Volgens mij zijn de bumpers op mijn roffel niet al te lang geleden vervangen, de kunstof delen zien er namelijk nog heel netjes en zwart uit. Voor de handgrepen geldt dit echter niet, en het verschil tussen de kunstof delen was dan ook erg lelijk. Ik heb ze vandaag 2 maal behandeld.. en het resultaat mag er zijn! Ze zijn in ieder geval weer zwart en de wit-grijze waas is helemaal verdwenen :eusa_clap:. Binnenkort nog een keer behandelen, en dan kunnen ze er wel weer even tegenaan denk ik zo... de winter door.

Tot slot heb ik vandaag de nieuwe knipperkappen op de auto gezet :eusa_dance: Een roffel zonder mos ziet er toch een stuk beter uit moet ik zeggen ;D. Daarbij waren de kappen deels gescheurd en niet netjes meer. De nieuwe kappen zijn echt een verbetering! Ben weer helemaal happy dus ;D.

Geen foto's van dit opknapfeest... valt ook niet heel veel aan te zien. Al moet ik zeggen dat ik wel verbaasd ben over het effect van lijnolie. Briljant spul! Denk alleen dat de meesten hier zich de verandering wel voor kunnen stellen.

elianmars

Hoe is het inmiddels met je knippers? Anders heb je hier misschien wat aan: http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=22774.0

BartusKN

Hey ik heb nog een tip voor die knipperlichten. Ik had precies hetzelfde met mijn auto. wat je moet doen naja moeten :P in ieder geval om het weg te krijgen. wat je nodig heb is compressor en een blaasopzetstukje. wat je dan kan doen is eerst beetje nat maken eventueel met tandenborsteltje grootste gedeelte nat maken even laten weken. en dan met compressor schoonblazen en alle stukjes mos vliegen om je oren. Althans bij mijne wel en die had 1.5 jaar stil gestaan

Chris

Citaat van: elianmars op 18-11-2007 16:45:15
Hoe is het inmiddels met je knippers? Anders heb je hier misschien wat aan: http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=22774.0

Inmiddels helemaal goed dankzij de nieuwe kappen die ik heb gekocht van Winnoc (Gunnar) ;D Ziet er weer strakjes uit.

Chris

Lui als ik ben schrijf ik nu pas een stukje over de leuke upgrade van Volfje van afgelopen vrijdag den 7de december 2007. Volfje heeft een rem-upgrade gehad en is dus nu ook "touched by ET"..  Ik vermoed dat hij nog wel meer "betast" zal gaan worden door hen :eusa_whistle: ;D.

Anyway, was is er gebeurd?
- CTF - DTM 280mm schijven
- Mevius remblokken (enkel voor)
- RVS remslangen

Voor mijn rijgedrag zou het genoeg moeten zijn. Ik hou van lekker doorstampen, maar ben geen racer. Daarbij wilde ik mijn columba's graag houden, dus (helaas) kon ik niet naar 302mm schijven. Ik heb het zaakje er nu sinds vrijdag onder liggen en heb inmiddels een kleine 550 kilometer ermee gereden. Merk dat ze nu ingeremd beginnen te raken en dat ze al redelijk lekker bijten. Als ik er een tijdje mee rondhobbel zal ik mijn bevindingen hier neerschrijven.

En dan nu een kleine foto-reportage omdat men hier nogal van fotos houdt en ik ook nogeens graag een plaatje mag knippen, zeker van Volfje  8)









850 T5 Freak

jij bent goed bezig!!!  :) zien er Ruig uit die DTM schijven  :eusa_clap:
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica