ThoR5: V70R en V60 T5 Polestar

Gestart door Chris, 22-07-2007 19:11:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Misha

Ziet er altijd goed uit, die elanden. :eusa_dance:

Je zou je auto eens een keer moeten (laten )polijsten, ik zie een beetje wasstraat-effekt. Volgens mij heb je er ook een perfekte kleur auto voor, je weet niet wat je ziet na afloop !


Gr,
Misha
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Chris

Citaat van: Misha op 16-02-2008 19:09:42
Ziet er altijd goed uit, die elanden. :eusa_dance:

Je zou je auto eens een keer moeten (laten )polijsten, ik zie een beetje wasstraat-effekt. Volgens mij heb je er ook een perfekte kleur auto voor, je weet niet wat je ziet na afloop !


Gr,
Misha

Dat wasstraat effect... sja, niet altijd de tijd voor wassen met den hand helaas. En ik denk de vorige eigenaren ook niet :eusa_think:. Polijsten zou weleens idee zijn, zo in de zon zie je het ook wel echt heel erg... donkere auto he :angel:


BartusKN

Citaat van: Chris op 18-02-2008 20:29:00
Citaat van: Misha op 16-02-2008 19:09:42
Ziet er altijd goed uit, die elanden. :eusa_dance:

Je zou ... na afloop !
Gr,
Misha

Dat wasstraat ... donkere auto he :angel:



tsja tis in veel opzichten beter om met de hand te wassen:
1. goedkoper normaal ben ik zon 2 euro kwijt als ik sponsie meeneem en hogedruk gebruik( spoelen; actief schuimen; boenen met spons; en weer spoelen. stukkie racen en dan thuis laatste druppels zemen)
2. je auto wordt weer als nieuw. ( met voordeel dat mijne overnieuw gespoten is.)
3. kost je denk zo'n 30min in het weekend :P
4. je krijgt dat effect niet.
5. je ziet elk dingetje wat er niet goed is of is beschadigd dus kan er vroegtijdig op handelen ;D

en dan negatieve punten kennen wij allemaal wel noemen toch :P

ps dit was een gratis consult van Doc. Bartus whaha

btw over polijsten ben ik ook niet al te positief. polijsten is dat ze de blanke lak een stukje schuren en egaal maken en dus maken ze de laklaag dunner. Lijkt mij dat de laklaag die daar weer onderzit dat die weer wat zachter is en dus nog gevoeliger voor wasstraat effect :P of draai ik nu door ?

Chris

#78
Nou, het wordt weereens tijd voor een update. Ik heb inmiddels wel weer wat met het roffeltje beleefd.

Om te beginnen, (voor)bumperschade.. ik heb besloten om de schade niet te repareren en nu toch maar de tip die ik ooit van iemand op een meeting heb gehad op te volgen: even schuren, en vervolgens met een spuitbusje bijwerken. Ik merk dat de lage R-bumper zo nu en dan en geheel ongewenst een verkeersdrempel weet te kussen (ze zijn best hoog hier zo nu en dan). Omdat ik het zonde vind om de bumper dan (weer) voor veel geld te laten repareren ga ik het denk ik maar zo oplossen. Maargoed, dat heeft geen haast. De schade valt gelukkig niet heel erg op.

Inmiddels heb ik ook de lang gewenste carkit aangeschaft, het is een Parrot CK 3100 Black Edition geworden. Aangezien ik als bestuurskundige "noob" op het gebied van techniek toch wat meer van (allerlei) techniek wil gaan leren heb ik besloten hem zelf in te gaan bouwen, en het niet te laten doen. Ik denk dat ik het zelf ook nog netter doe dan de gemiddelde inbouwert, aangezien ik nogal een pietje precies ben (of mierenneuker als je het zo wilt noemen ::)). Afgelopen weekend ben ik na de aanschaf van de carkit gelijk aan de slag gegaan. Eerst eens kijken of ik alles snapte... en met de handleiding van de Parrot en radio erbij kwam ik heel ver. Even rustig lezen en het schema van de radio bekijken, vervolgens vergelijken met de bedrading in de auto.. en we snappen het! Ik wilde de Parrot gaan aansluiten, maar kwam toen helaas tot de conclusie dat een of andere Hannes de aarde en permanente stroom uit de ISO-stekkers van de radio en het verloopstuk heeft getrokken en aan elkaar heeft verbonden.

Ik ben eerst op zoek gegaan naar pennetjes voor de ISO-stekkers, maar bedacht me vandaag dat het waarschijnlijk handiger (en goedkoper) is om een nieuw verloopstuk te halen en vervolgens de losse aarde en permanente van de radio via een verbindingstukje direct te verbinden met de betreffende kabels van de Parrot. De kabels van de Parrot gaan we dus doorknippen op een handige plek zodat er ook altijd nog de mogelijkheid is om de twee delen van het originele kabeltje weer met elkaar te verbinden.

Komend weekend ga ik dus lekker klussen. Ik vind het helemaal leuk en wil eigenlijk nu aan de slag, maarja half buiten staan met dit weer is niet helemaal optimaal. Anyway, voor mij een hele uitdaging.. en ik hoop het begin van enige handigheid op technisch gebied. Snappen doe ik het allemaal wel, maar je moet het ooit eens leren en gedaan hebben.

Tot slot ben ik in blijde afwachting van mijn nieuwe stuur, wat een dezer dagen binnen moet komen bij ET en zich dus ook spoedig in mijn voiture zal bevinden :eusa_dance:.

I'll keep you all posted!

Taranis

Citaat van: Chris op 12-03-2008 20:03:03
Tot slot ben ik in blijde afwachting van mijn nieuwe stuur, wat een dezer dagen binnen moet komen bij ET en zich dus ook spoedig in mijn voiture zal bevinden :eusa_dance:.

En het ligt echt lekker in de hand, zo'n R-stuur  :eusa_dance:

Waar ga je je parrot kit op bevestigen?

BartusKN

Citaat van: Taranis op 12-03-2008 21:02:03
Citaat van: Chris op 12-03-2008 20:03:03
Tot slot ben ik in blijde afwachting van mijn nieuwe stuur, wat een dezer dagen binnen moet komen bij ET en zich dus ook spoedig in mijn voiture zal bevinden :eusa_dance:.

En het ligt echt lekker in de hand, zo'n R-stuur  :eusa_dance:

Waar ga je je parrot kit op bevestigen?

Mooie belevenis met je schatje zeg, zal ze fijn vinden als ze geschuurd en bijgespoten wordt zodat ze er weer beeldschoon uitziet.

Hebbie plaatje van je stuur?? is het een met houtinleg ?? quanta costa ?? :D zeer benieuwd want mijn stuur is vergaan naar mijn mening.

Chris

#81
Citaat van: Taranis op 12-03-2008 21:02:03
Citaat van: Chris op 12-03-2008 20:03:03
Tot slot ben ik in blijde afwachting van mijn nieuwe stuur, wat een dezer dagen binnen moet komen bij ET en zich dus ook spoedig in mijn voiture zal bevinden :eusa_dance:.

En het ligt echt lekker in de hand, zo'n R-stuur  :eusa_dance:

Waar ga je je parrot kit op bevestigen?

Ik ben heel benieuwd naar het stuur! Inmiddels heb ik bericht van Marc gekregen, en het stuur wordt volgende week zaterdag geplaatst. Kan niet wachten ;D

Voor het LCD-tje van de Parrot heb ik een mooi plaatje gekocht waarop ik hem op kan bevestigen. Dit plaatje zal rechts naast de radio wordt bevestigd, zegmaar aan de binnenkant van de dash. Ik denk met een goed stukje dubbelzijdig plakband, ik ben namelijk niet zo van het boren en het moet natuurlijk wel vastzitten. Vanaf daar kan de draad ook gemakkelijk terug de Dash in.

Zoiets: http://www.optimount.nl/showfoto.asp?picture=./images/70540.jpg

Moet alleen nog even kijken waar het (blauwe) kastje in de Dash geplaatst gaat worden en hoe en of ik dit nog vast ga / moet zetten. Eerst maareens wat openschroeven en kijken waar ik hem kwijt kan. Ik hoop eigenlijk rechts, onder het dashboardkastje. We'll see, zo groot is dat ding niet dus moet lukken lijkt me.

Chris

Citaat van: BartusKN op 12-03-2008 21:55:40
Citaat van: Taranis op 12-03-2008 21:02:03
Citaat van: Chris op 12-03-2008 20:03:03
Tot slot ben ik in blijde afwachting van mijn nieuwe stuur, wat een dezer dagen binnen moet komen bij ET en zich dus ook spoedig in mijn voiture zal bevinden :eusa_dance:.

En het ligt echt lekker in de hand, zo'n R-stuur  :eusa_dance:

Waar ga je je parrot kit op bevestigen?

Mooie belevenis met je schatje zeg, zal ze fijn vinden als ze geschuurd en bijgespoten wordt zodat ze er weer beeldschoon uitziet.

Hebbie plaatje van je stuur?? is het een met houtinleg ?? quanta costa ?? :D zeer benieuwd want mijn stuur is vergaan naar mijn mening.

Het is uiteindelijk een R stuur geworden, en geen T-5R stuur. Deze is het:



Ik heb geen idee wat het moet kosten, gezien het een cadeau van paps en mams is. Bel Marc ff zou ik zeggen..

Ik zal zo blij zijn als ik een glad stuur heb. Er zit nu bovenaan een gat van 3 cm lang en ongeveer 1 cm breed. Geen gezicht en stuurt ook nogeens niet lekker.

Taranis

Citaat van: Chris op 13-03-2008 23:08:35
Voor het LCD-tje van de Parrot heb ik een mooi plaatje gekocht waarop ik hem op kan bevestigen. Dit plaatje zal rechts naast de radio wordt bevestigd, zegmaar aan de binnenkant van de dash. Ik denk met een goed stukje dubbelzijdig plakband, ik ben namelijk niet zo van het boren en het moet natuurlijk wel vastzitten. Vanaf daar kan de draad ook gemakkelijk terug de Dash in.

Zoiets: http://www.optimount.nl/showfoto.asp?picture=./images/70540.jpg

Ah okeej, aan zoiets zat ik inderdaad ook al te denken. Naast het stuur niet echt ruimte meer tussen de knoppies  :-\ in de GLT had ik ook zo'n plaatje maar vergeten eruit te halen :eusa_wall:

Overigens verkoopt de dealer ze ook, en dan kun je 'm naast het ECC paneel bevestigen.

Chris

#84
Vandaag was het dan zover: klusdag!

Vanmorgen rond een uurtje of 10 begonnen met het inbouwen van de carkit. Inmiddels had ik alle benodigde spullen al gehaald, naast de carkit zelf had ik namelijk ook nog wat zaken nodig in verband met een aantal draden van de ISO-verloopstekker en radio die direct met elkaar verbonden waren.

Ik ben deze week ook nog op zoek geweest naar een mooi plaatje om het LCD-schermpje op te bevestigen. In eerste instantie had ik een plaatje gekocht met een frame dat als het ware om de radio heen wordt geklemd en zodanig vast wordt gezet. Dit werkte echter niet aangezien ik de radio dan niet meer in het frame van de auto geklikt kreeg, en tevens het sier-/afdekplaatje niet meer kon bevestigen. Na even zoeken vond ik het eigenlijk onzin om een nieuwe plaatje te kopen, het gaat tenslotte om de functionaliteit. Even wat zagen en vijlen, en je hebt exact hetzelfde resultaat. Uiteindelijk heb ik het plaatje rechts naast het vakje onder de radio gemonteerd. Zit super daar!

Tijdens mijn eerdere zoektocht naar een goede montageplek voor het plaatje kwam ik erachter dat de gaten waarin de asbak aan de onderkant wordt vastgeklemd groter zijn dat de "haken" van de asbak zelf die daar in moeten vallen. De perfecte plaats dus om de draad van het LCD-schermpje naar achter het dashboard te leiden.

Na een uurtje of 3 rommelen zat de carkit erin. Tijdens het inbouwen al een keer getest om te kijken of alles werkte, ik wilde natuurlijk niet het risico lopen dat ik alles weer moest uitbouwen. Gelukkig deed alles het in een keer! Ik ben best wel trots ;D. Ik ben niet zo'n technisch mannetje, dat wil zeggen: ik heb er nooit zoveel mee gedaan, maar dit was absoluut een leuk begin. Het smaakt dan ook naar meer, veel meer. Met goed lezen, kijken en checken kom je een eind. Nu maareens kijken wat het volgende projectje wordt dat ik zelf kan en ga oppakken.

Hierbij nog wat foto's van het inbouwfestijn en het resultaat.





Het microfoontje en het LCD-schermpje zijn al bevestigd, alleen nog het kastje wegwerken en de rommel weer dichtschroeven.

Het resultaat :)





Netjes dacht ik zo! Weer een actiepunt van het lijstje te schrappen:

- Voorbumper spuiten (afspraak reeds gemaakt voor januari)
- Inbouw carkit
- Vervangen of opknappen van het leren stuur
- 3" DP
- Heldere koplampen
- Chipje
- Volans eronder (twijfel nu toch weer, maar dat is dan iets voor over een tijdje)

Taranis

Netjes! Geluid van die kit over je audio-systeem is ook goed? Zo ja dan ook maar eens zo'n ding bestellen... in de MR2 van een maat klinkt het voor geen meter maar volgens mij ligt dat aan de gebrekkige soldeerkunsten van de vorige eigenaar ;D

jberg

als je geen volvoradio hebt, waarom koop je dan geen radio met bleutooth, zoveel kosten die niet meer

BartusKN

Hey wat mooi man, maar persoonlijk had ik die draad al eerder naar achteren gehaald plaats van LCD is wel perfect. Waar komt de naam Thor-5 vandaan ?? :D

Chris

Citaat van: Taranis op 16-03-2008 01:49:16
Netjes! Geluid van die kit over je audio-systeem is ook goed? Zo ja dan ook maar eens zo'n ding bestellen... in de MR2 van een maat klinkt het voor geen meter maar volgens mij ligt dat aan de gebrekkige soldeerkunsten van de vorige eigenaar ;D

Het geluid is erg goed! Heb al flink getest, ook met op de snelweg rijden. Ik kan alles goed verstaan, en het volume hoef je niet eens erg hoog te zetten. Zelf ben ik ook goed te verstaan. Toch maar geen zwanenhals dus, ik laat het lekker zo zitten.

Citaat van: BartusKN op 16-03-2008 08:30:04
Hey wat mooi man, maar persoonlijk had ik die draad al eerder naar achteren gehaald plaats van LCD is wel perfect. Waar komt de naam Thor-5 vandaan ?? :D

Dankje ;D Ik ben zelf nog niet helemaal tevreden met die draad. Ik wil hem eigenlijk strak naar beneden hebben lopen, maar daar moet ik nog even een oplossing voor verzinnen zonder dat ik de draad hoef vast te lijmen.

T-5 --> Thor-5 ;D Kwam ineens in me op... leuke naam toch? Lekker Scandinavisch! En m'n roffel is toch wel een beetje een beest :evil:

BartusKN

Citaat van: Chris op 16-03-2008 10:44:18
Citaat van: BartusKN op 16-03-2008 08:30:04
Hey wat ... Thor-5 vandaan ?? :D
die draad. Ik wil hem eigenlijk strak naar beneden hebben lopen, maar daar moet ik nog even een oplossing voor verzinnen zonder dat ik de draad hoef vast te lijmen.

je heb onder je radio toch dat open vakje ?? daar kan je draad toch tussen maken dat hij tussen dashboard en zwart van dat bakkie heen zit. Ben je ook direct achter je dash. Des noods maak je een klein "inkeepinkje" in het vakje dat je hem zo je dash in kan brengen.