ThoR5: V70R en V60 T5 Polestar

Gestart door Chris, 22-07-2007 19:11:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Taranis

Maar de turbodruk is na de turbowissel plots een stuk minder, of was daarvoor ook al minder?

Chris

#151
Citaat van: Taranis op 03-08-2008 15:08:55
Maar de turbodruk is na de turbowissel plots een stuk minder, of was daarvoor ook al minder?

Dat is inderdaad na de turbowissel en chiptuning gekomen. Als je op de juiste manier gasgeeft komt hij tot net voor het einde. Volle kickdown, opvallend genoeg, zorgt voor een langzaam opspoelende turbo tot ongeveer de helft van het witte vlak. En soms loopt de turbodruk ook wat terug, hij lijkt de druk bij te regelen. Voor de wissel en tuning kwam hij bij kickdown standaard tot 3/4, zoals het volgens mij ook hoort.. nu moet ik maar afwachten wat er gebeurd.

Dat zal ofwel de LMM zijn die gaar is, ofwel een verstopte katalysator (voortkomend uit een verstopte carterontluchting). So I've been told..

Overigens is de turbo goed, die heeft Marc nog getest en spoelt als een gek op... niks mis mee dus.

J a a p

De turbo zit er nog maar net op, dus ik denk dat je eerst even moet rijden, en het dan weer bekijken. Mischien zit er nog wat olie in de uitlaat, nog een overblijfsel van de oude turbo...

Ik hoop dat  Marc snel terug is, want dan kan hij mn chip finetunen...
Wannabe C70 rijder.

Chris

Citaat van: VolvoJaap op 03-08-2008 15:21:31
De turbo zit er nog maar net op, dus ik denk dat je eerst even moet rijden, en het dan weer bekijken. Mischien zit er nog wat olie in de uitlaat, nog een overblijfsel van de oude turbo...

Ik hoop dat  Marc snel terug is, want dan kan hij mn chip finetunen...

Ik hoop het ook.. de reactie van de motor op het gaspedaal is nu onvoorspelbaar. En dat is heel vervelend met inhalen enzo.

Taranis

Citaat van: Chris op 03-08-2008 15:18:55
Citaat van: Taranis op 03-08-2008 15:08:55
Maar de turbodruk is na de turbowissel plots een stuk minder, of was daarvoor ook al minder?

Dat is inderdaad na de turbowissel en chiptuning gekomen.

Nu ben ik ook maar een buitenstaander, maar is het dan geen idee om eerst eens te kijken wat de motor met originele software doet?

Chris

#155
Citaat van: Taranis op 03-08-2008 15:25:57
Citaat van: Chris op 03-08-2008 15:18:55
Citaat van: Taranis op 03-08-2008 15:08:55
Maar de turbodruk is na de turbowissel plots een stuk minder, of was daarvoor ook al minder?

Dat is inderdaad na de turbowissel en chiptuning gekomen.

Nu ben ik ook maar een buitenstaander, maar is het dan geen idee om eerst eens te kijken wat de motor met originele software doet?

Met als doel uit te sluiten dat het de nieuwe turbo is bedoel je?

Voorheen deed alles het namelijk zoals het hoort...

Taranis

Citaat van: Chris op 03-08-2008 15:28:15
Met als doel uit te sluiten dat het de nieuwe turbo is bedoel je?

Met als doel eerst stage 0 in orde te maken voordat je gaat tunen. Het is dan misschien wat makkelijker zoeken naar een oorzaak. Stel dat je een stap verder gaat dan 'm naar ET te brengen, dan zal die partij ongetwijfeld meteen wijzen naar de software als oorzaak (lekker makkelijk). Door te zorgen dat de auto origineel is hebben ze die mogelijkheid in elk geval al niet ;)

En inderdaad, je kunt dan meteen proberen uit te sluiten dat het de turbo is. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het een beetje vreemd vind dat je na het installeren van een nieuwe turbo last hebt van drukverlies. Om een turbo te vervangen heb je echt geen graad in de nucleaire kwantummechanica nodig dus lijkt me sterk dat het daar in zit. Wie weet dan inderdaad toch de turbo zelf die niet helemaal lekker is?

J a a p

Zijn de vaccuumslangetjes wel correct aangesloten? Is de TCV mischien stuk?
Wannabe C70 rijder.

Chris

Citaat van: VolvoJaap op 03-08-2008 17:19:28
Zijn de vaccuumslangetjes wel correct aangesloten? Is de TCV mischien stuk?

Help me even... TCV?

Citaat van: Taranis op 03-08-2008 15:43:50
Citaat van: Chris op 03-08-2008 15:28:15
Met als doel uit te sluiten dat het de nieuwe turbo is bedoel je?

Met als doel eerst stage 0 in orde te maken voordat je gaat tunen. Het is dan misschien wat makkelijker zoeken naar een oorzaak. Stel dat je een stap verder gaat dan 'm naar ET te brengen, dan zal die partij ongetwijfeld meteen wijzen naar de software als oorzaak (lekker makkelijk). Door te zorgen dat de auto origineel is hebben ze die mogelijkheid in elk geval al niet ;)

En inderdaad, je kunt dan meteen proberen uit te sluiten dat het de turbo is. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het een beetje vreemd vind dat je na het installeren van een nieuwe turbo last hebt van drukverlies. Om een turbo te vervangen heb je echt geen graad in de nucleaire kwantummechanica nodig dus lijkt me sterk dat het daar in zit. Wie weet dan inderdaad toch de turbo zelf die niet helemaal lekker is?

Je hebt wel een punt. Hij gaat echter toch eerst terug naar Marc, die had al aangeboden om verder te kijken... dan zie ik wel verder. Misschien toch de turbo, ook al is hij nieuw? Misschien toch iets anders? We'll see....

De auto was op turbo en carterventilatie na goed. Veel vervangen sinds ik hem 1,5 geleden heb gekocht.. en alles werkte naar behoren voor de tuning. Op de blauwe rook na dus, die ik nogsteeds heb :eusa_wall: Je zou verwachten dat het schoonmaken van de carterventilatie en een nieuwe turbo juist tot betere prestaties leiden, en niet tot slechtere. Ook niet na een chipje.

J a a p

TCV is Turbo Control Valve. Kan ook zorgen voor problemen met de druk. Marc zal daar wel aan gedacht hebben, maar toch. Het schijnt dat een nieuwer model TVC sneller druk kan leveren.
Wannabe C70 rijder.

Chris

Citaat van: VolvoJaap op 04-08-2008 06:42:13
TCV is Turbo Control Valve. Kan ook zorgen voor problemen met de druk. Marc zal daar wel aan gedacht hebben, maar toch. Het schijnt dat een nieuwer model TVC sneller druk kan leveren.

Dank! Ik ga wel ff kijken, dat wil zeggen: de auto naar Marc en met hem overleggen.. ben benieuwd. Wil dat de auto gaat doen wat hij moet doen ;D

Chris

Zo... nu ik de meeste ergenis met betrekking tot het aanhoudende "olieverlies" achter me heb gelaten moest ik maareens wat foto's plaatsen van de sessie waar ik het pluimen bij volgas constateerde. Dat was er helemaal bij ingeschoten. Ik ga het verbruik in de gaten houden, en dan kan er in principe weinig mis gaan... Het is een blok met meer dan 255k achter de kiezen, en ik moet voorlopig maar even regelmatig peilen en bijvullen. Vooralsnog is het verbruik niet bizar. Eerst maareens die tuning voor elkaar krijgen ;D.

En nu dan, foto's van m'n beauty :)





















Wout309t

He! Je hebt ook zilveren Volans.... Mooi hoor!!  ;)
2011 V70 2.0T R-Design MT

MarcoV

Hele mooie auto hoor, mooie combi zo met de volans!

MarcoV 8)

Richard850

Ziet er erg netjes uit:)