ThoR5: V70R en V60 T5 Polestar

Gestart door Chris, 22-07-2007 19:11:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chris

Update: een weekend vol werkende zaken ;D echter ook een ontdekking :eusa_wall:.

Het probleem van het niet starten bleek toch in de accu te zitten. Ik ook met mijn grote mond :angel: Kortsluiting in een van de cellen volgens het mooie uitleesapparaatje bij de Brezan. (Thuur had dus gelijk) Ik heb vandeweek een gedeelte van mijn avond besteed aan het meten van de accu. Hij liep dus steeds leeg naar 10,3... Als je hem op had geladen en weer in de auto zette zakte de spanning bij starten direct weer terug naar 10,3. Gelukkig had ik nog garantie op het onding ;D Er zit een nieuwe in en de roffel start weer als de beste!

Tevens is de airco eindelijk gemaakt vandaag. Een van de slangen bleek lek te zijn. Binnen 2 uurtjes was het werkje gepiept bij Deltamil! Ik heb dus weer een lekkere koele auto 8).

Zoals ik zei ook een ontdekking. Ik heb olielekkage bij de oliekoeler. Toen de kunstof beschermkap eraf was bleek de oliekoeler helemaal nat te zijn. De slang van/naar de oliekoeler zweet ernstig... ik hoop dan ook dat het de slang is die lekt of de koppeling :eusa_pray: zo niet lekt mijn oliekoeler. Na de koprevisie was het olieverbruik lange tijd stabiel. Nu echter moest ik laatst toch ineens weer bijvullen. Het loopt er niet met plassen tegelijk uit, maar er liggen zo nu en dan wel druppeltjes onder de auto... volgende week even op de brug zetten en kijken. Op hoop van zegen!

Taranis

Citaat van: Chris op 13-06-2009 18:15:52
volgende week even op de brug zetten en kijken. Op hoop van zegen!

Waarom krik je 'm vd week niet ff op en kijk je zelf alvast? Kunnen we zaterdag de lekkage meteen verhelpen.

Sbv

Citaat van: Taranis op 14-06-2009 03:02:52
Citaat van: Chris op 13-06-2009 18:15:52
volgende week even op de brug zetten en kijken. Op hoop van zegen!

Waarom krik je 'm vd week niet ff op en kijk je zelf alvast? Kunnen we zaterdag de lekkage meteen verhelpen.

Heb ik voorgesteld om het wat schoon te maken en dat we zaterdag kijken waar het vandaan komt. Slang bestellen kan wel, maar als dat het nu niet is..

850 Ra$ing

Citaat van: Sbv op 14-06-2009 08:08:13
Citaat van: Taranis op 14-06-2009 03:02:52
Citaat van: Chris op 13-06-2009 18:15:52
volgende week even op de brug zetten en kijken. Op hoop van zegen!

Waarom krik je 'm vd week niet ff op en kijk je zelf alvast? Kunnen we zaterdag de lekkage meteen verhelpen.

Heb ik voorgesteld om het wat schoon te maken en dat we zaterdag kijken waar het vandaan komt. Slang bestellen kan wel, maar als dat het nu niet is..

Bij de 850R vanmijn broertje een soort gelijk probleem gehad. nieuwe keeringetjes voor de leidingen+ klemmetjes en probleem was opgelost.

850 Ra$ing

Citaat van: Chris op 13-06-2009 18:15:52
Update: een weekend vol werkende zaken ;D echter ook een ontdekking :eusa_wall:.

Het probleem van het niet starten bleek toch in de accu te zitten. Ik ook met mijn grote mond :angel: Kortsluiting in een van de cellen volgens het mooie uitleesapparaatje bij de Brezan. (850 Ra$ing had dus gelijk) Ik heb vandeweek een gedeelte van mijn avond besteed aan het meten van de accu. Hij liep dus steeds leeg naar 10,3... Als je hem op had geladen en weer in de auto zette zakte de spanning bij starten direct weer terug naar 10,3. Gelukkig had ik nog garantie op het onding ;D Er zit een nieuwe in en de roffel start weer als de beste!

Tevens is de airco eindelijk gemaakt vandaag. Een van de slangen bleek lek te zijn. Binnen 2 uurtjes was het werkje gepiept bij Deltamil! Ik heb dus weer een lekkere koele auto 8).

Zoals ik zei ook een ontdekking. Ik heb olielekkage bij de oliekoeler. Toen de kunstof beschermkap eraf was bleek de oliekoeler helemaal nat te zijn. De slang van/naar de oliekoeler zweet ernstig... ik hoop dan ook dat het de slang is die lekt of de koppeling :eusa_pray: zo niet lekt mijn oliekoeler. Na de koprevisie was het olieverbruik lange tijd stabiel. Nu echter moest ik laatst toch ineens weer bijvullen. Het loopt er niet met plassen tegelijk uit, maar er liggen zo nu en dan wel druppeltjes onder de auto... volgende week even op de brug zetten en kijken. Op hoop van zegen!
;D

Chris

Citaat van: 850 Ra$ing op 14-06-2009 09:07:01
Citaat van: Chris op 13-06-2009 18:15:52
Update: een weekend vol werkende zaken ;D echter ook een ontdekking :eusa_wall:.

Het probleem van het niet starten bleek toch in de accu te zitten. Ik ook met mijn grote mond :angel: Kortsluiting in een van de cellen volgens het mooie uitleesapparaatje bij de Brezan. (850 Ra$ing had dus gelijk) Ik heb vandeweek een gedeelte van mijn avond besteed aan het meten van de accu. Hij liep dus steeds leeg naar 10,3... Als je hem op had geladen en weer in de auto zette zakte de spanning bij starten direct weer terug naar 10,3. Gelukkig had ik nog garantie op het onding ;D Er zit een nieuwe in en de roffel start weer als de beste!

Tevens is de airco eindelijk gemaakt vandaag. Een van de slangen bleek lek te zijn. Binnen 2 uurtjes was het werkje gepiept bij Deltamil! Ik heb dus weer een lekkere koele auto 8).

Zoals ik zei ook een ontdekking. Ik heb olielekkage bij de oliekoeler. Toen de kunstof beschermkap eraf was bleek de oliekoeler helemaal nat te zijn. De slang van/naar de oliekoeler zweet ernstig... ik hoop dan ook dat het de slang is die lekt of de koppeling :eusa_pray: zo niet lekt mijn oliekoeler. Na de koprevisie was het olieverbruik lange tijd stabiel. Nu echter moest ik laatst toch ineens weer bijvullen. Het loopt er niet met plassen tegelijk uit, maar er liggen zo nu en dan wel druppeltjes onder de auto... volgende week even op de brug zetten en kijken. Op hoop van zegen!
;D

;D sorry ;)

Chris

#276
Vandaag een erg leuk(e) mini-meeting/sleuteldagje gehad met Ronald (Taranis), Sander (sbv) en Sander (Sander100NX). We hebben drie auto's aangepakt, waaronder de mijne!

We zijn begonnen met de handremschoentjes en remblokken van de Roetmeeuw van Ronald.. Was opzich een redelijk makkelijk klusje, de enige tegenslag betrof een remschijf die het niet erg nodig vond om los te komen. Na veel trekken, draaien en slaan kwam hij los. Sportschool voorlopig overbodig ;).

Daarna mijn auto aangepakt. Eindelijk is de IPD reversed IC-set ingebouwd die ik al maanden had liggen. De siliconeslangen zijn wat stug en het vraagt wat moeite om het allemaal gemonteerd te krijgen. Maar ook dit zat er uiteindelijk binnen redelijk tijd in. Maar dat mocht ook wel met 4 man sterk ;D. Tijdens de proefrit schoot bij het gasgeven wel een van de slangen los. De buis die over het blok loopt was aan de voorkant losgeraakt waardoor ik vrijwel geen vermogen meer had. Auto aan de kant, bellen en wachten op de ratel.. slang weer vastgezet, starten en blazen maar. De auto hangt nu echt sneller aan het gas... de turbo komt wat sneller in! Absoluut een leuke upgrade.

Ook hebben we nog even naar de olielekkage gekeken. Tot mijn gematigde vreugde lijken het de slangen van en naar de oliekoeler te zijn die flink lekken. De oliekoeler zelf blijft droog zover we het konden bepalen.. binnenkort de slangen maar even vervangen en dan kijken of de lekkage verholpen is.

Tot slot hebben we de automaatbakolie van de XC van Ronald zijn pa nog vervangen.. Dit begint inmiddels een routineklusje te worden, volgens mij zeker voor Sander en Ronald :angel:.

Weer een leuk dagje, waarvoor dank heren! En natuurlijk special thanks voor de hulp bij het inbouwen van de IC-set ;D. Foto's volgen nog, ik zag dat Ronald wat plaatjes heeft geschoten, inclusief mijn "pechsituatie" tijdens de proefrit! ::)

Sbv

Graag gedaan vandaag. Op naar de volgende miniklus meeting dan maar. De slangen doen we binnenkort wel. We houden contact erover

Taranis

Citaat van: Sbv op 20-06-2009 20:23:07
Graag gedaan vandaag. Op naar de volgende miniklus meeting dan maar.

Idem hier 8)

Komt goed, volgens mij heb jij nog wat silent blocks te vervangen ;)

De uitlaat van de XC moet nog gerepareerd worden en ik wil de schokdempers aan de voorzijde vervangen. Ben dat lekken nu wel zat en pa vervangt ze toch niet meer.

Zullen we dan meteen die aluminium intercooler in de T-5 van Chris monteren? :eusa_whistle: :evil:

Sbv

Binnenkort de silent blocs doen en misschien Chris overtuigen voor downpipeje dan kunnen we er gelijk 2 monteren.

Chris

Citaat van: Sbv op 21-06-2009 00:25:42
Binnenkort de silent blocs doen en misschien Chris overtuigen voor downpipeje dan kunnen we er gelijk 2 monteren.

;D.. Als ik korting hoor ga ik nadenken!

Sowieso snel een weer een klusmeeting, al was het alleen maar voor de gezelligheid! Ik wil die olieslangen ook wel snel vervangen.

sander100xNiX

Heb je die DNA sporen van mij nog uitgewist??

Chris

Citaat van: sander100xNiX op 21-06-2009 20:25:40
Heb je die DNA sporen van mij nog uitgewist??

Brand vanzelf weg als de motor goed heet is ;).

Chris

#283
Vandaag op en neer naar Limburg geroffeld om de hoedenplankspeakers uit de engelse 850 van JCViggen te schroeven die bij Eugene staat.

Eenmaal bij Eugene aangekomen werd daar al flink aan de wagen gesleuteld, of beter gezegd gesloopt ;D. Niet veel later na mijn aankomst kwamen nog twee forumleden aangereden, waaronder Joost. Eugene bleek ook nog een reeds gesoldeerde ABS-controller te hebben liggen. Aangezien ik regelmatig het abs- en tracs lampje te zien krijg heb ik deze ook gelijk maar meegenomen.

Na de speakers uit de wagen te hebben gehaald en wat te hebben gekeken en gebabbeld nog een leuke dag met Joost gehad. Biertje gedronken bij hem thuis, waarna we even naar Duitsland gereden zijn om de T-5 open te trekken. Helaas werd de pret ruw verstoord door een fikse regenbui die gezien de lucht ook te verwachten was. Heel even hard gereden waarna ik hem snel moest laten vallen bij de eerste druppels die vrijwel direct over gingen in een hoosbui waarbij standje 3 van de ruitenwissers niks uithaalde en met 60kmh op de snelweg de strepen alleen vlak voor de auto te zien waren. Toen dus maar weer teruggekeerd.... Joost afgezet bij de schoonouders, daar een drankje gedaan en terug naar Schiedam.

Super dagje en 498 kilometer op de auto bijgeschreven :eusa_dance:...

Sbv

Nu de laatste dingen nog en dan kan je nog meer genieten. Lekker genoten van eenwerkende airco ?