ThoR5: V70R en V60 T5 Polestar

Gestart door Chris, 22-07-2007 19:11:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chris

Citaat van: )()()sT op 19-06-2010 19:01:34
Haa Chris!

Ik zat recentelijk nog aan je te denken en dat we elkaar al een tijd niet meer gesproken hebben.
Je bent weer goed bezig geweest, mooi ;)

Wat betreft de uitlaat: op het Volvo-forum is er ook een adres genoemd waar men tevreden over was. Deze zit ergens in de buurt van Noordwijk geloof ik. Het voordeel van hun is dat ze de buizen ook zelf buigen en dus niet met losse bochtjes hoeven te werken.

En anders: je ziet in mijn logje dat ik vandaag mijn uitlaterij heb laten aanpassen, ook een goed adres  :D

En ja... we moeten snel een weekendje plannen.

Ik zat jouw blog net ook weer even bij te lezen, jij zit ook niet stil ;).

Dat bedrijf waar je het over hebt is NM-parts in Noordwijkerhout, dit is een van de bedrijven die ook op mijn lijstje staat :). Nogmaals dank voor de tip, ik lees er inderdaad goede verhalen over (ook op volvo-forum). Daar ga ik in ieder geval praten, dat buigen van de buizen maakt het denk ik allemaal wat beter passend. Wibo is inderdaad ook een goede optie ;D.. ik moet het allemaal even aankijken.

Ik PB je nog voor een afspraak. Moeten nu echt weleens een keertje bijpraten!

Chris

#526
Zo, net even op en neer naar Noordwijkerhout geweest voor een bezoekje aan NM-parts om even wat info te vragen over een dubbele uitlaat.

Zij hebben voor de S60 ook een compleet uitlaatsysteem vanaf de turbo, maar dan ben ik niet in geinteresseerd. Ik heb aangegeven een aantal zaken erg belangrijk te vinden, op basis hiervan ga ik het wel of niet doen:
- Geen vermogenstoename (ivm 2.5t blok, het zal niet veel zijn maar ik wil het graag zo houden. Het blok doet al ongeveer 240 pk en dat is wel genoeg)
- Het nieuwe gat rechts in de bumper. Dit moet netjes zijn en dezelfde look hebben als het originele gat, anders ga ik het zeer lelijk vinden.
- De hoogte van de pijpen. Ik wil dat de pijpen even hoog hangen, anders ga ik me aan het scheelkijken (bedankt voor die term Sander ;D) ergeren.
- Het bewegen van de pijpen. Ze moeten vrijwel stil hangen tijdens het rijden.

De beste man van NM was erg netjes en klantvriendelijk. Hij wist met te vertellen dat het voor het vermogen niks uitmaakt, ik verlies niks en ik win er eigenlijk ook niks mee, dat is dus prima. Het gat in de bumper is prima te maken, waarschijnlijk zit er al een 'tekening' in de bumper, en zo niet kan hij een exacte kopie van het gat links maken.. maar dan voor rechts ;D! De hoogte van de pijpen gaat geen probleem zijn, ze maken gebruik van speciale haken uit de VS. Iets met nylon in plaats van rubber of in combinatie met, precies weet ik het ook niet.. dit zorgt er ook voor dat de pijpen vrijwel niet bewegen. De pijpen komen in ieder geval mooi op hoogte te hangen, daarbij wordt dit systeem speciaal voor mijn wagen gebogen en is het geen standaardoplossing. Wel waarschuwde hij me dat de ene pijp na het rijden iets verder uit kan steken dan de andere als gevolg van het uitzitten en krimpen van het materiaal als het warm wordt en afkoelt. Dit is echter miniem en vind ik zelf geen probleem. Tot slot qua techniek was ik nog benieuwd naar het geluid, maar dat zal vrijwel niet veranderen, vind ik ook wel prettig.

Voor dit geintje, demper en 2 pijpjes waarvan 1 links en 1 recht moet ik rekenen op 450 a 500 euro. Ik denk er nog heel even over na, maar denk dat ik het wel ga doen ;D!

Sbv

Ben benieuwd. Het stond op mijn S60 erg mooi. 2 zwarte rookwolken zijn altijd leuk  ;D echter ging 1 kant iets lager hangen dan de andere kant en dan kan ik daar stevig van balen

)()()sT

Bij mij hing ie aan een stel rubbers waar je een hele auto aan kon hangen. Ik heb nu een maar iets slangere variant, maar de uitlaat hangt zeer goed vast.

Ik zou er niet lang over hoeven nadenken Chris. Komen de uitlaat uiteinden dan recht naar achteren, of wijzen ze dan nog steeds zo "knullig"  naar beneden?

Chris

Citaat van: )()()sT op 23-06-2010 14:47:43
Bij mij hing ie aan een stel rubbers waar je een hele auto aan kon hangen. Ik heb nu een maar iets slangere variant, maar de uitlaat hangt zeer goed vast.

Ik zou er niet lang over hoeven nadenken Chris. Komen de uitlaat uiteinden dan recht naar achteren, of wijzen ze dan nog steeds zo "knullig"  naar beneden?

Ik ga er ook niet heel lang over nadenken, ben er eigenlijk al uit ;)... het is 99% een go! ;D

De uitlaten komen gewoon netjes recht naar achteren (volgens mij), dat is in ieder geval wel wat ik wil en moet volgens mij ook geen probleem zijn. De originele pijp komt van helemaal boven in de demper en loopt dan krom, de nieuwe zal wel wat lager uit de eveneens nieuwe demper komen. Het Heico systeem heeft ze ook recht zitten.. Sander ;D?

Sbv

#530
Bij deze dan van mijn S60 met Heico systeem



rechter pijp ging meestal wat zakken




Plaatjes zijn te vergroten door erop te klikken

elianmars

Chris, als je eens wilt weten hoe het rijdt met de SAM verlaging, kom je maar een keer langs om met mijn wagen te rijden. Dan weet je of je nog langer gaat twijfelen of er toch maar van af ziet  ;D

knoopie

lekker man dubbel gepijpt  ;D

belangrijk is natuurlijk dat het hele spul wel recht hangt
anders vindt ik het zonde but it's up to you....

;)

Chris

Afgelopen weekend een lekker weekendje weggeweest om Miek d´r verjaardag te vieren met een zooi vrienden.. en op de terugweg in de file op de A13 zag ik een mijlpaal voorbij komen ;D (crappy phone pic):


Sbv

hmm dan heb je het eerder gehaald naar de 200000 als mij. Zit op 199000

Chris

Citaat van: Sbv op 29-06-2010 19:09:38
hmm dan heb je het eerder gehaald naar de 200000 als mij. Zit op 199000

Hehehe ;D Maargoed... er zat ook wel wat verschil in de beginstand natuurlijk ;)!

Overigens is het wel sneller gegaan dan ik had verwacht.. ik rijd dus toch meer dan geschat. Heb er nu sinds aanschaf ongeveer 10k mee gereden.

Sbv

Citaat van: Chris op 29-06-2010 19:12:37
Citaat van: Sbv op 29-06-2010 19:09:38
hmm dan heb je het eerder gehaald naar de 200000 als mij. Zit op 199000

Hehehe ;D Maargoed... er zat ook wel wat verschil in de beginstand natuurlijk ;)!

Overigens is het wel sneller gegaan dan ik had verwacht.. ik rijd dus toch meer dan geschat. Heb er nu sinds aanschaf ongeveer 10k mee gereden.
ik 23000 inmiddels gaat de goede kant op.

Al een uitlaat besteld ?

Chris

Citaat van: Sbv op 29-06-2010 19:13:54
Citaat van: Chris op 29-06-2010 19:12:37
Citaat van: Sbv op 29-06-2010 19:09:38
hmm dan heb je het eerder gehaald naar de 200000 als mij. Zit op 199000

Hehehe ;D Maargoed... er zat ook wel wat verschil in de beginstand natuurlijk ;)!

Overigens is het wel sneller gegaan dan ik had verwacht.. ik rijd dus toch meer dan geschat. Heb er nu sinds aanschaf ongeveer 10k mee gereden.
ik 23000 inmiddels gaat de goede kant op.

Al een uitlaat besteld ?

Nee, was even met wat andere dingen bezig. Wil ook eerst graag even op de brug en de garantie uit zijn voordat ik de uitlaat laat doen. Hij gaat er wel komen ;).


)()()sT

Wanneer denk je dat dat gaat worden Chris?

Sbv

Brug op doen we komende vrijdagavond wel even. Zetten we gelijk de Pegasus wieltjes er even op