ThoR5: V70R en V60 T5 Polestar

Gestart door Chris, 22-07-2007 19:11:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Taranis

Citaat van: Chris op 12-01-2011 18:26:24
Eerst de S60. Hij is vandaag voor de APK en een beurt naar de dealer geweest. Positief, alles was helemaal in orde en geen gekke dingen! :) Wat minder positief was de rekening :eusa_wall:, volgende keer het onderhoud/de beurt maar lekker zelf doen. Dit was een 'kleine' beurt, niet veel spannends gedaan dus. Verder was de APK gratis als ik gelijk een beurt liet doen. Schaamteloos werd mij een rekening van EUR 587,- voorgelegd. Nou goed, hij kan er als het goed is weer een heel jaar tegenaan.

Heb je vooraf geen prijs opgevraagd dan? Wat stonden er dan allemaal voor vreemde dingen op de factuur dan?
Ik heb prijs opgevraagd voor de 340.000 km beurt, 360 euro... en dat staat dan ook keurig op de factuur.

Chris

Citaat van: Taranis op 13-01-2011 09:21:26
Citaat van: Chris op 12-01-2011 18:26:24
Eerst de S60. Hij is vandaag voor de APK en een beurt naar de dealer geweest. Positief, alles was helemaal in orde en geen gekke dingen! :) Wat minder positief was de rekening :eusa_wall:, volgende keer het onderhoud/de beurt maar lekker zelf doen. Dit was een 'kleine' beurt, niet veel spannends gedaan dus. Verder was de APK gratis als ik gelijk een beurt liet doen. Schaamteloos werd mij een rekening van EUR 587,- voorgelegd. Nou goed, hij kan er als het goed is weer een heel jaar tegenaan.

Heb je vooraf geen prijs opgevraagd dan? Wat stonden er dan allemaal voor vreemde dingen op de factuur dan?
Ik heb prijs opgevraagd voor de 340.000 km beurt, 360 euro... en dat staat dan ook keurig op de factuur.

Nee, dat heb ik stom genoeg niet gedaan :eusa_wall:. Ik dacht, APK gratis en een beurt vind ik na een jaar ook wel erg fijn. Wordt hij weereens een keer nagelopen, krijgt de wagen weer nieuwe olie en filtertjes. Mag van mij dan ook best wat kosten. Heb ook geen spijt dat ik hem er heb neergezet voor een beurt, autorijden kost geld en dat weet je. Had alleen een bedrag verwacht dat iets lager zou liggen. Dit soort onderhoud kan ik ook zelf, dan mis ik het arbeidsloon en heb ik de onderdelen met korting. Dan is het toch wat aantrekkelijker :), hou ik wat geld over voor andere dingen.

De prijs die jij noemt klopt opzich ook wel. Standaardprijs voor een kleine beurt is 361 euro om precies te zijn. Dan was er nog het multifilter a 47 euro ex, een remmentest en nog een boel meuk die ik even niet meer paraat in het geheugen heb. Ze hebben gewoon lekker geld zitten verdienen dus.

Ik zou ook even navragen of het bij die 361 euro blijft, of dat ze gelijk ook nog wat andere testjes en vervangingen doen. Volgens hen is dit namelijk de standaard voor beurt en APK, het enige dat ik dus gratis had waren de 'APK-garagekosten' zegmaar.

elianmars

Conclusie: Niks gratis APK, maar dik betaald  :eusa_shhh: ;D

Chris

Citaat van: elianmars op 13-01-2011 09:31:39
Conclusie: Niks gratis APK, maar dik betaald  :eusa_shhh: ;D

Zeg maar gerust dubbel en dwars :-\.

Taranis

Citaat van: Chris op 13-01-2011 09:30:28
Ik zou ook even navragen of het bij die 361 euro blijft, of dat ze gelijk ook nog wat andere testjes en vervangingen doen. Volgens hen is dit namelijk de standaard voor beurt en APK, het enige dat ik dus gratis had waren de 'APK-garagekosten' zegmaar.

Vorige keer gaven ze 460 euro op, toen kwam er alleen nog 15,85 euro aan injectorreiniger bij. Nou ja, dat mag dan wel ;)

Chris

Citaat van: Taranis op 13-01-2011 09:48:01
Citaat van: Chris op 13-01-2011 09:30:28
Ik zou ook even navragen of het bij die 361 euro blijft, of dat ze gelijk ook nog wat andere testjes en vervangingen doen. Volgens hen is dit namelijk de standaard voor beurt en APK, het enige dat ik dus gratis had waren de 'APK-garagekosten' zegmaar.

Vorige keer gaven ze 460 euro op, toen kwam er alleen nog 15,85 euro aan injectorreiniger bij. Nou ja, dat mag dan wel ;)

Ja, ook zoiets hebben ze er bij mij doorheen geflikkerd volgens mij. Brandstofsysteemreiniger dan geloof ik. Maar alles wat ze verteld hebben vergat ik weer toen ik het bedrag hoorde ;D.

Sbv

zal vandaag eens informeren voor 230000 beurt. eigenlijk de 240000, maar de vorige was wat eerder

Chris

Citaat van: Sbv op 13-01-2011 10:15:09
zal vandaag eens informeren voor 230000 beurt. eigenlijk de 240000, maar de vorige was wat eerder

Ben benieuwd! Zal ook wel rond dat bedrag van EUR 361,- liggen, mits het een kleine beurt betreft die jij nodig hebt, gezien dit bij Ronald ook het geval was. Het zijn standaardprijzen.

Thijssie!

Citaat van: Chris op 12-01-2011 18:26:24
Verder de ontwikkelingen omtrent de Ka. Het grootste deel van de benodigde onderdelen heb ik voor een schappelijke prijs gevonden bij een sloper. Aanstaande zaterdag even ophalen en inbouwen. Dan alleen nog zoeken naar een goede voorruit en bovenal een 'beun' om hem erin te zetten voor een schappelijke prijs. Dan is de auto weer te gebruiken.


Chris, ik weet niet wat voor jouw/jullie een schappelijke prijs is maar kom toch met een suggestie.

Bij mijn eerste auto (Ford Ka 1997 Paars :eusa_silenced:) heb ik in Veghel voor een splinternieuwe ruit inclusief montage €200,- inclusief garantie betaald...

Is misschien het overwegen waard ;)

Chris

#789
Citaat van: Thijssie! op 13-01-2011 10:28:07
Citaat van: Chris op 12-01-2011 18:26:24
Verder de ontwikkelingen omtrent de Ka. Het grootste deel van de benodigde onderdelen heb ik voor een schappelijke prijs gevonden bij een sloper. Aanstaande zaterdag even ophalen en inbouwen. Dan alleen nog zoeken naar een goede voorruit en bovenal een 'beun' om hem erin te zetten voor een schappelijke prijs. Dan is de auto weer te gebruiken.


Chris, ik weet niet wat voor jouw/jullie een schappelijke prijs is maar kom toch met een suggestie.

Bij mijn eerste auto (Ford Ka 1997 Paars :eusa_silenced:) heb ik in Veghel voor een splinternieuwe ruit inclusief montage €200,- inclusief garantie betaald...

Is misschien het overwegen waard ;)

Om te beginnen zijn suggesties altijd welkom ;D, om te vervolgen.. voor een nieuwe ruit met garantie vind ik dit een hele goede prijs! :eusa_clap: Daarvoor rij ik hem zelfs nog naar Veghel als dat nodig is.

Dankjewel :)!

Thijssie!

Was splintertje nieuw...

Hier de link: http://www.autoglasveghel.nl/



Was een fijne toko met vakbekwaam personeel (voor zover ik dat kan inschatten)...

Good luck!

Chris

Gelijk maar even rondgebeld in de stad waar de auto staat. Carglass viel natuurlijk gelijk af met z'n astronomisch hoge bedragen. Nu heb ik een plaatselijk bedrijf gevonden dat voor het voor de ruit en montage, incl. BTW EUR 168,- rekent.

Zo even een afspraak maken ;D!

elianmars

Citaat van: Chris op 13-01-2011 11:04:17
Gelijk maar even rondgebeld in de stad waar de auto staat. Carglass viel natuurlijk gelijk af met z'n astronomisch hoge bedragen. Nu heb ik een plaatselijk bedrijf gevonden dat voor het voor de ruit en montage, incl. BTW EUR 168,- rekent.

Zo even een afspraak maken ;D!

Dat zijn nog eens leuke prijzen! Met de Seicento moet ik ook wel eens lachen. Nieuwe koplamp 35 euro. Da's toch leuker dan de Volvo prijzen ;D

Chris

Afspraak voor vervanging van de ruit is gemaakt. Eerst morgenochtend de onderdelen op de sloop ophalen, dan door naar de auto om de onderdelen in te bouwen. In de middag wordt de nieuwe ruit geplaatst. Als het goed is, is de Ka morgen weer volledige rijdend en 'ingericht'.

Wat dan nog overblijft zijn een nieuwe bestuurdersstoel in verband met brandschade (niet direct zichtbaar en je kan er nog op zitten), een nieuwe in kleur gespoten achterbumper en achterklep. :)

)()()sT

Mooi dat het zo snel weer gemaakt kan worden! Nou ja, het moet nog gebeuren dan :D
Succes morgen!