Verbruik 850 diesel

Gestart door ed, 05-02-2003 12:04:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zwaandekulas

Hoi, effe vraagje, is er veel verschil tussen verbruik van een gechipte tdi en een gewone of zijn de kolen het sop niet waard ?
Follow the smoke trail

denkweb

Verbruik is minder, scheelt ong. 100km op een volle tank (mits je dezelfde rijstijl erop na blijft houden).

volvomen

Ik rij 's zomers 1 op 15 en 's winters 1 op 16,5 gemiddeld. (houd dit vrijwel altijd in een EXEL sheet bij)
Met de zomerbanden, 205 breed en de airco aan is er dus verschil met de winterbanden 195 breed. De ECC zal in de winter ook wel minder vermogen vergen. Daarnaast rij ik altijd met de cruise control, zelfs in de stad. En meestal op 80 en 100 kmh wegen. Laatst moest ik een week op en neer naar AZG (Gr.) dan rij je op de autobaan 1 op 14,5 met constant 130 op de teller. Ik vind het diesellawaai erg meevallen er ontstaat op de duur wel lawaai als de vacuumpomp begint te rammelen, en dat doen ze allemaal na veel km's. Die van mij gaat er n.a.w. bij 220.000 km af... €€€€..... Verder trekt de 2.5D als een zeeman die een half jaartje op een droogje heeft gestaan !!! TRouwens is het motorgeluid te danken aan de isolatie, wanneer je in het nw. model rijdt met de oude diesel, weet je niet wat je meemaakt, zo rustig.

ed

Dat je 's winters minder verbruikt komt door de smallere banden. De hoogte daarvan is ook kleiner, dus je kilometer teller loopt harder! Heeft dus niks met minder verbruik, maar met een sneller lopende teller te maken. Je denkt dat je een grotere afstand af legt dan 'somers.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!