Volvo specifiek gereedschap (tools, tooltje)

Gestart door JorritV70, 01-09-2007 09:13:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

joebar

ik heb vandaag een tooltje gemaakt om die multiriemspanner terug te trekken....
ik heb daar wat zitten hannesen met grote tangen ed

heutink

Citaat van: gerardgrobben op 03-03-2008 00:35:58
het Allerbelangrijkste gereedschap: koffiemachine en koelkast voor het biertje na de tijd...
;D
Als dat spul bij Gerard op is , heb ik ook nog wel......(in de buurt, altijd makkelijk)
8)
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

razorx

Diemen/Amsterdam:
OBD 1.5 lezer en software werkt in ieder geval t.m. modellen uit '96.

OMVL configuratie software en interface voor de Millennium en Dream (verschillende versies)

keesf

veenendaal,

luchtsleutel(s) verenspanner, lasapparaat(mig/mag) dop36, momentsleutel (tot 800 mn)

Rijns_t5r

#19
grote luchttol,kleine luchtratel,zelfgemaakte tool voor de multiriem spanner(zal is een keer fotootje plaatsen voor de liefhebber)2 x lasapparaat electrisch en mig,steek ring dop torx inbus,schroevendraaiers en nattuurlijk de dop om de aandrijfassen los te maken,oliefilter klem en natuurlijk diversen hamersss  ;D,grote garage krik,slijptol,boormachine(kolom),momentsleutel,veerspanners uhhhh  ??? en nog diversen klein gereedschap.
bleeder om remvloeistof te vervangen of systeem te ontluchten
en natuurlijk garage box tot mijn beschikking.

maar ik heb ook nog een vraag,hoe ziet de tool eruit waar je de nokassen mee kan calibreren(op tijd zetten) ik heb verstelbare nokastandwielen,heb het idee dat het niet helemaal optijd staat.
wie o wie kan mij een fotootje leveren  :laugh:

omg rotterdam
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

Kizzy

TIG AC/DC kan er ook elektrisch mee lassen.
gereedschap om fussee pennen los te maken.
De fout codes van de ecu in het engels en haynes owner manual voor benzine motoren. Eventueel via e-mail = gewoon vragen.
Tassen en carosserie hamers.
Wil best uitleggen en of voordoen hoe je zelf deuken, reparaties en schilderwerken uitvoert
Kan ik via deze weg een oproep doen? zoek namelijk een cursus lassen algemeen en voor tig instellingen voor de verschillende ferro en non ferro metalen. Heb ooit van een leerkracht de cursus ingescand doch bij een crash het bestand verloren. Heb mezelf op het werk leren lassen en maak waarschijnlijk veel fouten.
Ben geen voorstander van uitlenen maar wil best helpen en de handen uit de mouwen steken.

thuur

Citaat van: Kizzy op 01-02-2009 14:21:03
Kan ik via deze weg een oproep doen? zoek namelijk een cursus lassen algemeen en voor tig instellingen voor de verschillende ferro en non ferro metalen. Heb ooit van een leerkracht de cursus ingescand doch bij een crash het bestand verloren. Heb mezelf op het werk leren lassen en maak waarschijnlijk veel fouten.

Als je dit serieus wilt opzetten, zou ik een nieuw topic starten. Met een duidelijke titel en de bedoeling zo concreet mogelijk in de openingspost.


Gr ;)

A3GLT

Gisteren heb ik ook een tooltje gemaakt om de riemspanner te ontspannen. (vierkant staafje van metaal waar een steeksleutel oppast)
Mag geleend worden, ik woon in Amersfoort.
gr Adri

zundappalkmaar

Alkmaar

niet helemaal specifiek volvo maar oke...

ik heb een Landi LSI interface kabel + bijbehorende software om de inspuitingstijd, overschakeltemp, tankinhoudindicatie etc. van lpg installatie aan te passen.

Joost

Snellebaksteen

Ik heb sinds gister een setje veerspanners. Altijd handig.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

MVeldhuis

Aanwezig in Coevorden:

- Brug
- Dop 36
- CO2 las apparaat
- Tig las apparaat
- Sleuteltje 13-13 voor de remmen? Jahoor een griptang heb ik wel liggen  :evil:
- een bult ijzer dat in combinatie met het lasapparaat en wat creativiteit tot bijna elk benodigde gereedschap  omgevormd kan worden.  ;D
- Buurman met bandenapperatuur, telt dat ook?

BoudewijnB

Heeft iemand mischien ook een motorsteunbalk? zoals deze: http://www.ldenhartog.nl/images/producten/motorsteunbalk001.jpg

Ik heb er tijdelijk een nodig!

kan iemand mij verblijden!!!????

Boudewijn

Snellebaksteen

Oja en dop 36 is uiteraard ook aanwezig.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

monster900

Ik heb sinds enkele dagen ook nog wat dingetjes in elkaar geknutseld.  Heb er ook een giraffe bij en zo'n balk als hierboven heb ik ook tot mijn beschikking.  Als ik wil kan ik op 't werk banden wisselen, een compressiemeter gebruiken, en wss nog wel eea dat ik vergeet

wepster

#29
Citaat van: wepster op 24-06-2008 21:17:56
aandrijf as dop plus sleutel (36mm)en 2 meter buis ;D
las apparaat professioneel maar dat zal wel bekend zijn hier  :eusa_sick:
rem ontluchting op de compressor dus in een 20 tot 30 minuten remmen en koppeling ontlucht  
en verder 14 mm 18mm en engelse maten aan doppen voor de oudere volvo's
oja fuse kogel trekker en achter trommel trekker voor de 108x5 uitvoering

alles in het linburgse en voor plaatbewerking ( buiten laswerk zo als zet en buig werk) ben ik ook te vinden maar ook op maat maken van dat spul is geen probleem.

dus voor de limbolanders en de braboers  niet lang hellen gewoon even bellen of PBen ;D



lichte aanpassing

36 dop voor aandrijf assen
lucht gereedschap voor plaat bewerkingen(carrosseriebouw)
20 tons pers
garage krik tot 3.5 ton
plafond takel tot 2.5 ton (voor blok wissel)
las apperatuur (profesioneel)
momentsleutel
torks inbus en torks met gaatje
spuit mogelijkheden
engelse sleutes en doppen
14 mm 16 mm en 18 mm doppen en sleutels
en enige kennis van zaken  :eusa_whistle:
en de koffie staat klaar