.. aangenaam, MrBrico, sinds een goeie 4 uur V70TDI eigenaar.

Gestart door MrBrico, 01-10-2007 00:19:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MrBrico

Hallo allemaal,

Zoals de tital al doet vermoeden: sinds 4 uur ben ik eigenaar van een V70TDi uit '97. Een metalliek-donkergroene zelfs. Ik heb nog nooit zelf Volvo gereden, en ben tot de koop gekomen na ampele afweging op mijn zoektocht naar een betrouwbare, ruime(!) en zeker ook veilige automobiel. Totaal niet gehinderd door enige emotie.
Ik hoop dat deze bak de beloftes waar mag maken die ik van een paar van mijn maten, overtuigd Volvo-rijders, al jarenlang heb mogen aanhoren.
Doorslaggevend in de keuze voor een V70 diesel was dat ik deze auto zorgeloos moet kunnen inzetten voor gereedschap,- en materiaaltransport, alsmede er flink wat (veilige) Autoroute-kilometers mee moet kunnen maken ( ik werk vaker in het buitenland ).
Ik heb niet heel veel tijd om uitgebreide reportages en dergelijke te maken, maar zal over een weekje of wat zeker mijn eerste bevindingen met jullie delen !

Groet,
Briek
"It's your decision .. you don't need eyes to see; you need vision"

-D©©©L-


Snellebaksteen

Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

MrBrico

Zo .. heb er nu een paar honderd kilometer mee gereden .. wat een DIJK van een auto zeg!
Alles wat ik zocht; ruimte, veiligheid en vermogen. Fantastische bak gewoon !

Hier issum dan:






Ik zal snel het hele forum eens doorspitten .. had nog wat vraagjes namelijk, waaronder:
- is het mogelijk de standaard radio uit te bouwen en te vervangen door standaard din-slots voor een 'normale' radio ?
- zijn er speakers verkijgbaar die in deze Volvo passen maar een wat betere performance leveren ? ( geen plaats voor sub i.v.m. laadvloer )
- Kan ik via de dealer een origineel instructieboekje bestellen ?
- Ik hoorde dat chiptunen niet zo'n kostbare ingreep is ( voor plm. 30PK plus). Maar wat vindt de Volvo-garage daarvan als ik 'm voor een beurt breng ? En wat voor gevolgen heeft het voor de APK ?
- Het 'roken' waar iedereen het over heeft bij de TDi valt echt reuze mee. Kan dat per blok verschillen ?

Misschien heeft er iemand een kort antwoord voor me op deze vragen ?

Alvast bedankt,

Briek.

"It's your decision .. you don't need eyes to see; you need vision"

Snellebaksteen

Citaat van: Snellebaksteen op 01-10-2007 00:24:29
Welkom! En dat emotieloze veranderd vanzelf! ;D


Citaat van: MrBrico op 04-10-2007 16:06:41
Zo .. heb er nu een paar honderd kilometer mee gereden .. wat een DIJK van een auto zeg!
Alles wat ik zocht; ruimte, veiligheid en vermogen. Fantastische bak gewoon !



;D ;D ;D
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

MrBrico

Citaat van: Snellebaksteen op 04-10-2007 16:16:57
Citaat van: Snellebaksteen op 01-10-2007 00:24:29
Welkom! En dat emotieloze veranderd vanzelf! ;D


Citaat van: MrBrico op 04-10-2007 16:06:41
Zo .. heb er nu een paar honderd kilometer mee gereden .. wat een DIJK van een auto zeg!
Alles wat ik zocht; ruimte, veiligheid en vermogen. Fantastische bak gewoon !



;D ;D ;D

;D
"It's your decision .. you don't need eyes to see; you need vision"

hpkevertje

Beste car !!
Zoals gewoonlijk wordt ik weer even jaloers. >:(

Veel plezier ermee. ;D

MrBrico

Citaat van: hpkevertje op 04-10-2007 16:31:50
Beste car !!
Zoals gewoonlijk wordt ik weer even jaloers. >:(

Veel plezier ermee. ;D

Dat gaat wel goedkomen geloof ik. Moet begin volgende week naar z-Frankrijk op en neer dus dan zal blijken wat'ie echt waard is. Maar ik heb er alle vertrouwen in.
"It's your decision .. you don't need eyes to see; you need vision"

Bas850

Citaat van: elianmars op 04-10-2007 00:18:53
Inmiddels is er een V70 2.5D aangeschaft en zoals
hier beloofd, de foto's:


Hij rijdt echt super!
Citaat van: MrBrico op 04-10-2007 16:06:41




Heeft Elianmars hem alweer verkocht.

Oja welkom trouwens.

Bas
"to finish first, you first have to finish"

MrBrico

"It's your decision .. you don't need eyes to see; you need vision"

Scooby Doo

Felies!

Welkom hier.

Om effe op je vraagjes terug te komen:

- Radio: Perfect mogelijk, je kan bij de dealer en bakje kopen om dat 2e DIN slot af te sluiten.
- Die handleiding kost bij de dealer ongever 10 Euro.
- Chip: Je kan er ook en black-box inzetten, plug & play, enkele minuten werk, als hij veel zou rokn ermee, kan je die er altijd tussenuit nemen voor de APK.
- Speakers: Normaal kan je gewoon luidsprekers met betrffende diameter kopen en op de plaatsen monteren.
- Roken: hangt een beetje af van de rijstijl, enhoe er vroeger me gereden is. ik heb er ook een gehad en die rookte ook niet veel. Als je er eens een keertje echt me doortrapt zal je wel een wolk zien ;D.

Hopelijk ben je hier al iets mee.

Gr.

Kenny
Puppy Power!!!

elianmars

Citaat van: Bas850 op 04-10-2007 17:06:35
Citaat van: elianmars op 04-10-2007 00:18:53
Inmiddels is er een V70 2.5D aangeschaft en zoals
hier beloofd, de foto's:

http://www.familie-verweij.nl/volvo/V70D1.jpg
Hij rijdt echt super!
Citaat van: MrBrico op 04-10-2007 16:06:41

http://img517.imageshack.us/img517/1676/viewsideta5.th.jpg


Heeft Elianmars hem alweer verkocht.

Oja welkom trouwens.

Bas

;D ;D

Welkom hier, Bas!

Je hebt inderdaad het tweelingbroertje van de mijne  :)

Alleen heb jij mooie mistpitten in de bumper. Dat heb ik (nog) niet.

Liggen er nou Perfo's, of Columba's onder jouw wagen? Ik kan het niet goed zien.

MrBrico

Citaat van: Scooby Doo op 04-10-2007 21:08:50
Felies!

Welkom hier.

Om effe op je vraagjes terug te komen:

- Radio: Perfect mogelijk, je kan bij de dealer en bakje kopen om dat 2e DIN slot af te sluiten.
En uitbouwen origineel model is ook goed zelf te doen neem ik aan dan .. en kom ik dan zo'n fijne universele dinstekker tegen of mag ik alles opnieuw aan elkaar gaan knopen bij inbouw nieuwe Kenwood ?
Citeer
- Die handleiding kost bij de dealer ongever 10 Euro.
- Chip: Je kan er ook en black-box inzetten, plug & play, enkele minuten werk, als hij veel zou rokn ermee, kan je die er altijd tussenuit nemen voor de APK.
Na wat ik zoal gelezen over de blackbox heb denk ik toch voor de chiptuning te gaan .. maar nog niet helemaal zeker hierover.
Citeer
- Speakers: Normaal kan je gewoon luidsprekers met betrffende diameter kopen en op de plaatsen monteren.
- Roken: hangt een beetje af van de rijstijl, enhoe er vroeger me gereden is. ik heb er ook een gehad en die rookte ook niet veel. Als je er eens een keertje echt me doortrapt zal je wel een wolk zien ;D.
Nee zelfs bij flink doortrappen, en dan niet even 1 keertje, maar een goed halfuur pittig doorrijden ( ;D ), nauwelijks. Wel een beetje een zichtbare waas ( vooral in schemering goed te zien als er iemand vlak achter je rijdt ), maar zeker geen echt zwarte rook. En dan trek ik 'm toch echt steeds vol door tot aan het rode. Wellicht heb ik gewoon mazzel ...
Citeer
Hopelijk ben je hier al iets mee.

Gr.

Kenny

Zekers wel. Dank voor je antwoord!


Briek.
"It's your decision .. you don't need eyes to see; you need vision"

MrBrico

Citaat van: elianmars op 04-10-2007 22:59:11
[...]

;D ;D

Welkom hier, Bas!

Je hebt inderdaad het tweelingbroertje van de mijne  :)

Alleen heb jij mooie mistpitten in de bumper. Dat heb ik (nog) niet.

Liggen er nou Perfo's, of Columba's onder jouw wagen? Ik kan het niet goed zien.

Ik neem aan je doelt op de velgen ? Ik heb werkelijk geen idee .. ben nog groener dan mijn auto in Volvo-land  :eusa_silenced:
"It's your decision .. you don't need eyes to see; you need vision"

mehn


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: