De zoekfunctie (en de matige resultaten).

Gestart door llinssen, 04-10-2007 10:39:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

riQue

Even een kleine bump van dit topic omdat ik me persoonlijk ook aardig kan opwinden over het slechte zoeksysteem.  :eusa_wall: Is hier inmiddels al vooruitgang in geboekt?

En aan de modjes van dit forum: is het niet een idee om een migratie te gaan doen naar PHPbb zoals het volvo-forum? PHPbb werkt perfect en is out of the box prima te gebruiken en te customizen. Ik wil hier indien gewenst wel een bijdrage aan leveren ook kijkend naar een migratie van de bestaande database. :)

llinssen

Dit is een stickey, vanwaar de bump?

Zoeken op onderwerp levert mij inmiddels meestal wel de gewenste resulaten. En anders "lopen" hier nog menselijke zoekmachines rond. Die hebben alleen één gemeenschappelijke hebbelijkheid: als het antwoord te makkelijk te vinden is, doen ze wel eens flauw. ;-)

Misschien is het omdat dit mijn eerste forum ervaring was, maar ik vind smf fijner dan PHPbb. Geen idee of het makkelijker te beheren is. Zoekfunctie bij PHPbb werkt wel beter moet ik toegeven.  :-\
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

Ludo

mm, heeft niet veel met flauw doen te maken.
Als je zoekt, met de juiste trefwoorden, vind je (bijna) alles.  :eusa_dance:

llinssen

Tuurlijk, in die juiste trefwoorden zit de kneep. Die zijn niet voor iedereen evident.
Dus als die voor de hand liggend zijn (en je dus eigenlijk niet goed zelf hebt gezocht) hoef je geen hulp (zonder een opmerking) te verwachten, maar als het lastige termen zijn, is er meestal wel iemand die je helpt met zoeken.

Ik bedoelde het niet onaardig, eerder tegenovergesteld.
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

-D©©©L-

Citaat van: riQue op 08-11-2010 11:40:23
En aan de modjes van dit forum: is het niet een idee om een migratie te gaan doen naar PHPbb zoals het volvo-forum? PHPbb werkt perfect en is out of the box prima te gebruiken en te customizen. Ik wil hier indien gewenst wel een bijdrage aan leveren ook kijkend naar een migratie van de bestaande database. :)

Los van het index probleem van de zoekmachine, vind ik SMF echt veel prettiger dan PHPbb. Het is ook een beetje de identiteit van het forum. Met een paar weken lidmaatschap en enkele posts denk ik ook niet dat het verstandig is om te menen dat je kan bepalen wat "we" hier gewend zijn of wat er gewenst is. (hoewel, misschien lees je al wel jaren mee) Ik moet er niet aan denken dat het hier inhoudelijk ook een "volvo-forum" word. (de technisch inhoudelijke commentaren van "bart simson" figuren mag je houden, zeg maar...)

llinssen

Als ik het goed lees biedt riQue, wanneer dat op prijs gesteld wordt (gewenst is), zijn hulp aan. Hij doet geen uitspraken over wat wel en niet gewenst is.
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

Ludo

Dus voor ieder probleempje met onze Volvo's, kopen we een nieuwe?.

Benieuwd wie daar mee helpt.
;D

riQue

Citaat van: -D©©©L- op 08-11-2010 12:28:35
Los van het index probleem van de zoekmachine, vind ik SMF echt veel prettiger dan PHPbb. Het is ook een beetje de identiteit van het forum. Met een paar weken lidmaatschap en enkele posts denk ik ook niet dat het verstandig is om te menen dat je kan bepalen wat "we" hier gewend zijn of wat er gewenst is. (hoewel, misschien lees je al wel jaren mee) Ik moet er niet aan denken dat het hier inhoudelijk ook een "volvo-forum" word. (de technisch inhoudelijke commentaren van "bart simson" figuren mag je houden, zeg maar...)
Ik -bepaal- ook helemaal niet wat -men- gewend is hier, daar heb ik het helemaal niet over. Maar blijkbaar ligt de inhoud van het volvo forum en hun gebruikers nogal gevoelig (overigens ook iets waar ik het niet over had maar goed). Daarom snap ik de flame mijn kant op niet helemaal, ik bied alleen wat aan. Maar dat wil ik met alle plezier weer intrekken hoor.

pwaes

Citaat van: -D©©©L- op 08-11-2010 12:28:35
Citaat van: riQue op 08-11-2010 11:40:23
En aan de modjes van dit forum: is het niet een idee om een migratie te gaan doen naar PHPbb zoals het volvo-forum? PHPbb werkt perfect en is out of the box prima te gebruiken en te customizen. Ik wil hier indien gewenst wel een bijdrage aan leveren ook kijkend naar een migratie van de bestaande database. :)

Los van het index probleem van de zoekmachine, vind ik SMF echt veel prettiger dan PHPbb. Het is ook een beetje de identiteit van het forum. Met een paar weken lidmaatschap en enkele posts denk ik ook niet dat het verstandig is om te menen dat je kan bepalen wat "we" hier gewend zijn of wat er gewenst is. (hoewel, misschien lees je al wel jaren mee) Ik moet er niet aan denken dat het hier inhoudelijk ook een "volvo-forum" word. (de technisch inhoudelijke commentaren van "bart simson" figuren mag je houden, zeg maar...)

;D  ;D, 100% agree

razorx

Het enige dat men hoeft te doen is de zoekresultaten van achteren naar voren lezen.
En je zoek woorden goed kiezen, maar dat laatste geldt bij Google ook.
Ik kan dit niet echt een drama noemen.

Ludo

Citaat van: pwaes op 08-11-2010 21:12:05
Citaat van: -D©©©L- op 08-11-2010 12:28:35
(de technisch inhoudelijke commentaren van "bart simson" figuren mag je houden, zeg maar...)

;D  ;D, 100% agree

Dat is nochtans goed voor de chips-nootjes-bier verkoop...

:evil:

BenC70ES

Citaat van: Ludo op 08-11-2010 21:26:01
Citaat van: pwaes op 08-11-2010 21:12:05
Citaat van: -D©©©L- op 08-11-2010 12:28:35
(de technisch inhoudelijke commentaren van "bart simson" figuren mag je houden, zeg maar...)

;D  ;D, 100% agree

Dat is nochtans goed voor de chips-nootjes-bier verkoop...

:evil:

Laat maar zo  :evil:

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Jasper Boven

#72
Ik wil de admins niet afkraken, maar snap echt niet waarom ze niet even Google search implementeren. Volgens mij valt dat qua werk best mee. http://www.google.com/cse/

De forum eigen search is gewoon bagger. Ja, je kan er mee werken. Dat zeggen vooral de veteranen. Die gebruiken allemaal nog Altavista ;D.

zyra

het forum updaten zou voldoende moeten zijn.. forum versie is 1.1.11 en de nieuwe stabiele versie van SMF is 1.1.13 er is zelfs al een 2.0 RC5 versie.
Ik weet dat versie 1.1.12 wel prima werkt van diverse andere forums.
Kleine moeite om het te proberen...

mario

naar 1.1.13 zijn slechts kleine patches, 2.0 RC5 is zoals de naam al zegt een release candidate. Er wordt daarbij met klem geadviseerd deze release candidates nog niet voor een live omgeving te gebruiken omdat hij nog niet af is en gevaarlijke bugs kunnen bevatten. Wij hebben al wel getest met 2.0 en daar ziet het naar uit dat de zoekfunktie wel goed werkt. Dus updaten naar 1.1.13 is zeker niet voldoende. Ik zal de zoekdatabase tabellen nog eens legen, dat helpt meestal wel, al is het maar even.
:) ;) :(