1 Cilinder te weinig

Gestart door Arjan T4, 03-11-2007 14:21:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Eugene

Citeer1 Cilinder te weinig

Origineel :P

Mooi verslag.

If it's not blown, it sucks...

Arjan T4

@ Eugene; Haha je zal de auto op het 40Forum al wel een x voorbij hebben zien komen. Zie je nog wel een x Am Ring.

Eugene

Citaat van: Arjan T4 op 04-11-2007 01:44:29
@ Eugene; Haha je zal de auto op het 40Forum al wel een x voorbij hebben zien komen. Zie je nog wel een x Am Ring.

Ik doelde op de titel ;)


If it's not blown, it sucks...

cunel

Na zo'n kleine 5000 Km ontstond het eerste probleem. Verlies van koelvloeistof. Het vermoeden was dat de kachelradiateur lek was, dit ivm vettige aanslag op de vooruit en lichte koelvloeistof lucht in de auto. Heb toen één of ander goedje (naam onbekend maar kan het navragen) in het koelvloeistofreservoir gegooid dat kleine lekkages dicht. Hiermee doorgereden en het leek minder te worden.

Hoi,

Vraagje ik heb hetzelfde probleem als jij gehad met de kachelraditeur ik heb exact hetzelfde probleem . :(

Ik heb overigens een 850 GLT sedan uit 1994.

Wat voor goedje heb je erin gegooit en waar/hoe precies om deze kachelradiateur te vervangen moet nl het hele Dachboard eruit en die is in 2 delen een duire reparatie wat daar staat 4 tot 8 uur voor.

Als ik het probeel zoals jij zo kan oplossen destebeter.!

alvast bedankt

groeten

Marc

Arjan T4

Marc, zal eens aan mijn collega vragen hoe die troep heet. Je hoort van mij.

Arjan T4

Gisteren bij MTE geweest om mijn wagen custom te remappen na aanpassen van het volgende:

* 14T Turbo custom laten modificeren
* Ferrita uitlaats systeem vanaf de turbo t/m einddemper
* Aanpassen luchtfilterhuis (2 koude aanzuigen vanuit de bumper) en voorzien van K&N Filter

Na de eerste rit heeft Marko (MTE) hem nog terug moeten tunen om het blok heel te houden (nog niet aangepast). Het spulletje deed het allemaal iets te goed.
Marko (MTE) was in ieder geval te spreken over de prestaties van de auto en zei dat ik minimaal 280Pk zou moeten hebben. Maar schatten hem eerder rond de 300Pk.


Wout309t

Volgens mij is dat best heftig voor een 14T!!
2011 V70 2.0T R-Design MT

Emiel


Arjan T4

Rollerbank zegt vaak ook niet alles blijkt uit de meten is weten editie van het 40Forum. Maar wil het weleens laten testen en kijken wat eruit komt.

De 14T is helemaal gemodificeerd en heeft wat betrefd schoepen/doorstroom e.d. de grote van een (Big) 16T. Alleen pakt deze sneller op dan een gewone 16T omdat het huis een stuk compacter is. Maar het is best heftig, zelfs in z'n 4 komt nu de tractie control in. Er werd mij ook geadviseerd om een ander sper. diff. te plaatsen.

elianmars


Eugene

Citaat van: elianmars op 28-05-2008 22:42:14
300 pk uit een 1.9  :o :o

Is gelijk aan ~360pk uit een 2.3 ;)

Zoals Emiel al zei: Meten is weten

If it's not blown, it sucks...

elianmars

Citaat van: Eugene op 28-05-2008 22:47:18
Citaat van: elianmars op 28-05-2008 22:42:14
300 pk uit een 1.9  :o :o

Is gelijk aan ~360pk uit een 2.3 ;)


Daarom dus. 't Is niet zo simpel om aan 360 pk te komen met de 2.3........

Eugene

Citaat van: elianmars op 28-05-2008 22:48:43
Citaat van: Eugene op 28-05-2008 22:47:18
Citaat van: elianmars op 28-05-2008 22:42:14
300 pk uit een 1.9  :o :o

Is gelijk aan ~360pk uit een 2.3 ;)


Daarom dus. 't Is niet zo simpel om aan 360 pk te komen met de 2.3........

Dat is omdat iedereen het bij de 18T of 19T houd...

Jan heeft een dikke 315pk aan de wielen, wanneer je dat omrekend naar motorpk's (voor zover de 13% aandrijfverlies een constante is) kom je toch rond die 360pk uit. En dat is gemeten, die 300pk is maar een schatting.


If it's not blown, it sucks...

-D©©©L-

Citaat van: Eugene op 28-05-2008 22:52:23
Citaat van: elianmars op 28-05-2008 22:48:43
Citaat van: Eugene op 28-05-2008 22:47:18
Citaat van: elianmars op 28-05-2008 22:42:14
300 pk uit een 1.9  :o :o

Is gelijk aan ~360pk uit een 2.3 ;)


Daarom dus. 't Is niet zo simpel om aan 360 pk te komen met de 2.3........

Dat is omdat iedereen het bij de 18T of 19T houd...

Jan heeft een dikke 315pk aan de wielen, wanneer je dat omrekend naar motorpk's (voor zover de 13% aandrijfverlies een constante is) kom je toch rond die 360pk uit. En dat is gemeten, die 300pk is maar een schatting.

In die wagen ligt toch geen AT-bak ?!  :o

Arjan T4

Nope, handgeschakeld.

Het is inderdaad een schatting, wacht af tot een meten is weten editie van dit forum. En dan ben ik benieuwd wat eruit komt, al zijn het er 260 à 270 ben ik zelf ook al dik tevreden mee. Weet dat er nog rek zit in de turbo, want ze hebben hem wat terug moeten schroeven.