[FORUM MEETING] 05/07/2003: Airco Minimeeting

Gestart door Christiaan, 23-05-2003 08:06:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ed

Citaat van: Christiaan op 06-06-2003 12:07:17
Ed,

Leuk dat je erbij bent!
Nee, ik beschouw mezelf niet als een expert, hoewel ik wel het e.e.a. van airco's afweet.
Degene die de klus uitvoert wel!Voor wat betreft je expansie ventiel, als je denkt dat daar het defect zit dan zou ik je willen adviseren deze zelf mee te nemen.
Misschien kun je met de leverancier afspreken dat je hem weer terug mag brengen indien niet nodig.

Gewoon even ter mijn info:
Omschrijf eens de klacht en waarom verdenk je het expansieventiel? Ik begrijp dat je de airco vorig jaar al hebt laten servicen, wat is er toen aan gebeurd?

Christiaan

Klopt, ik heb vorig jaar mij verdamper laten vervangen, nadat er met contrast vloestof is geconstateerd dat deze lek is (zelf gezien). De verdamper is vervolgens vervangen. De droger is daarbij blijven zitten. Ik wist toen nog niet dat dat echt niet mag.
De airco schakelt erg schokkerig, terwijl de juiste hoeveelheid R134 aanwezig is. De airco lekt ook niet, want hij doet het nog steeds. Wel voel je de airco zeer duidelijk in- en uitschakelen, stationair zakt het toerental echt even in. JE voelt ook dat de compressor erg veel vermogen vraagt.
Het bedrijf heeft toen de drukschakelaar vervangen, maar dat hielp niet. Ze hebben zelfs een tempschakelaar ipv een drukschakelaar ingebouwd. Ook dat loste niets op. De auto heeft een jaar stil gestaan  met lege airco voordat ik hem kocht.
Overigens krijg ik wel een storing op een van de temp sensors in het interieur. Schhonmaken helpt niet. De temp wordt overigens erg goed geregeld, dus ik denk dat dit geen invloed heeft. ik zal proberen deze nog te repareren.

Ik denk dat of de compressor stuk is, het systeem overvuld is, of de orrifice vervuild is.

hopelijk komen we de 5e iets meer te weten, want ik baal er behoorlijk van. Er is niet fijn mee te rijden als de airco ingeschakeld is!

Ed
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Peter

Christiaan,

Lijkt me zeker interessant en ik wil graag het adres en telefoonnummer hebben.

Heb jij enig idee wat zo'n filterdroger ongeveer kost??

groeten, peter

Christiaan

Peter,

Heb net een mailtje in je postvak gedaan!
Filter droger kost 60 euro, is inclusief in de 570 euro!!

Christiaan

Christiaan

Ed,

Interessant verhaal. Het lijkt me verstandig een ventiel mee tenemen voor de zekerheid.
Echter mij lijkt het verstandig eerst maar eens te kijken hoeveel koudemiddel erin zit. De klacht die je beschrijft kan heel goed duiden op teveel koudemiddel.
Hierdoor gaat de compressor erg zwaar lopen en vreet vermogen! Een gevolg kan zijn dat je clutch-lagers eruit lopen (wordt te warm, vet eruit en hupakee).
Ook de filter droger kan verdacht zijn. De reden om die standaard te vervangen is vrij logisch.
1) Het systeem is toch open dus kost het in verhouding niets meer
2) Het is een slijt onderdeel (vergelijk luchtfilter...) en die kun je best preventief vervangen
3) Het koudemiddel is hygroscopisch. Dit betekent dat op het moment dat het systeem wordt geopend er vocht wordt aangetrokken en hierdoor KAN de filter droger dichtslaan. Stel dat dit gebeurt, dan blaas je hem op met alle gevolgen vandien -> je compressor kun je dan wel gedag zeggen!!

Ik hoop dat we er 5 juli uitkomen!

Christiaan

Peter

Christiaan,

Super!

Ik ga direct proberen een afspraak te maken.

groeten, Peter

ed

#50
Christiaan,

Ik hoop ook dat we er uit komen. Het klinkt in elk geval hoopvol. Degene die mijn verdamper heeft vervangen is echt een heel erg slecht bedrijf. Probleem is dat je dat van tevoren niet kunt zien. Ik heb ook nog eens erg veel betaald achteraf (900 euro). Daarvoor hebben ze nog geen eens de filter droger vervangen!

Weet jij overigens of het ventiel makkelijk te vervangen is? Volgens mij is het aardig wat werk, omdat je er erg lastig bij kunt. En is het dan de bedoeling om dat zelf te doen ( dan neem ik gewoon gereedschap mee, geen punt) of wordt dat gedaan door het airco bedrijf? Ik wil namelijk een beetje voorbereid verschijnen, hopelijk is het dan in een keer op te lossen! ik kan bijna niet wachten tot de 5e.

Ed
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Christiaan

Ed,

Wat je zelf kunt doen moet je lekker zelf doen.
Gereedschap meenemen kan dan geen kwaad.
Voor zover ik weet zit het expansie ventiel buiten op de verdamper gemonteerd, achter het handschoenkastje.

Misschien is er hier nog iemand die het exact weet?

Christiaan

Paul Arnold 0101009

Ik zou ook graag naar Heerenveen willen komen, maar niet om 9 uur. ik denk vanaf een uurtje of 11. Waar kan ik de roffelaars dan vinden??

Paul.

Reitse

Citaat van: Christiaan op 05-06-2003 07:51:36


Vandaar kunnen we dan naar de firma ThermoVans (Eurolaan 2 - Nijehaske ) rijden (5 minuten).


Hier Paul! ;)

niekuwe

Ja, daar zijn we weer. Op 29 mei en 31 mei heb ik een bericht gepost en (kennelijk) antwoord gekregen van iemand. Ik heb email ontvangen met een links maar die werken niet. Ik had ook enige problemen met inloggen. Ik heb nu de optie 'antwoord via email' uitgeschakeld maar kan niet zien wat de reactie(s) was/waren.
Ik heb geen idee wat er fout gaat.

Kan iemand mij helpen en wil degene die geantwoord heeft dat nog een keer doen (niekuwe@hotmail.com voor de zekerheid dan maar...)?

Dank!

Niek

Peter

Christiaan,

Vandaag net m'n auto weer opgehaald. Hij bleek totaal niet te lekken en is vorg jaar waarschijnlijk niet echt goed afgevuld. Er zat ook geen certificaat e.d bij.

Hele goeie service en vriendelijke mensen in Heerveen. Alles is gecontroleerd en afgevuld. De airco blaast nu weer binnen lucht van 11 graden uit, terwijl de invoer 23 graden was, heerlijk.  

Kan straks lekker gekoeld op weg naar Italiƫ.

Christriaan en de andere airogangers veel plezier op 5 juli bij de aircomeeting.

groeten, Peter

Christiaan

Peter,

Da's goed nieuws zeg!
Heb je tenminste nog wat vakantie centjes over zeker? ;D

Veel plezier in Italie!

Zijn er nog meer mensen die naar de minimeeting komen?

Christiaan

Dreamer

Mag ik mee?
Mag ik mee?
Mag ik mee?
Mag ik mee?
Mag ik mee?
Mag ik mee?
Mag ik mee?
Pleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeease!?

;D
Alle hierboven gedane uitspraken zijn op persoonlijke titel.Gelijkenis met werkelijke personen dood of levend berust op toeval.Eventueel kwetsende uitspraken zijn niet als zodanig bedoeld.

Rudi

Misschien kom ik ook wel ff langs.Nog een vraag:waarom heb ik destijds 2500Nlg betaald voor de verdamper en afvullen bij de volvo dealer? :( :( :(
Dr.Go-Fast...

PieT111

Dat is onbegrijpelijk Diablo, daar dit probleem zeer veel voorkomt is er een kant en klare prijs voor het vervangen van de middelste verdamper, (is mij verteld tenminste)

Dit zou om en nabij de 500 euro moeten zijn
Busje komt zo!