WielSpin

Gestart door Spin!, 13-12-2007 21:39:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hertogjan6

staat geweldig die Trex!! kind kan de was doen  ;D leuke foto!
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

rogerV701998

Mooie winter set-up! :eusa_clap:

Spin!


www.vm-parts.nl

UserID6342

Tsja, je mot je eigen banaan af en toe wel controleren op ongedierte Rutger ;D ;D; :D

Spin!

Ja, en daar komt me een rotzooi onderuit...

Ik ben overigens begonnen met demontage van de Banaan met als doel restauratie. Doet me stiekem wel een beetje zeer.

Het valt me alleszins mee wat er onder de strips en kappen/units uit komt. Wel veel vuil, maar geen rotte delen of gaten. Wel moet ik dak en motorkap volledig kaal schuren. De liggende delen zijn al eens gedaan, en zeer zeer zeer bedroevend slecht.

Ik hoor van ervaringsdeskundigen graag tips en adviezen. Zal van tijd tot tijd een update geven. Streven is om hem zomer 2015 weer getaxeerd op de weg te hebben.




www.vm-parts.nl

V70geRwin

Mooie plannen Rutger  :eusa_clap:

Arjanestate

Leuk! Weer een groot project om te volgen :D

Succes en veel plezier.
854 T-5 ROOD 1994

t5joost

Gaaf project
Zal vast erg opknappen met een beetje verse verf

Spin!

#923
Vanmorgen de V70N weg gebracht,  komt nieuwe voorruit in omdat de huidige een winkelhaak heeft. Gelukkig allemaal verzekeringswerk. Nieuwe voorruit met regensensor kost om en nabij de 800 900 euro bij de dealer. Geen grapjes.

Tevens bij dat bedrijf (enorm goede reputatie wat kwaliteit betreft) gevraagd wat het kost om de Banaan te voorzien van een nieuw verfje. Mag zonder bon. Gedemonteerd en geschuurd aanleveren.  Zij plakken hem af plus ontvetten en spuiten incl blanke lak....goedkoper dan een voorruit voor de V70... :o

Dus...

www.vm-parts.nl

Sbv

Zou jij je willen wagen een het voorwerk voor spuiten ? Als blijft dat het niet voldoende geschuurd is en daardoor de spuitkwaliteit minder zit er dan wel garantie op het werk ?

Spin!

Citaat van: Sbv op 10-01-2014 10:17:10
Zou jij je willen wagen een het voorwerk voor spuiten ? Als blijft dat het niet voldoende geschuurd is en daardoor de spuitkwaliteit minder zit er dan wel garantie op het werk ?

Ja geen angst voor. Krijg hulp bij de voorpret. Vind ik ook leuk om zelf te doen.

www.vm-parts.nl

Spin!

Uiteraard...afgelopen weekend nog met de betrouwbaarheid van de V40 lopen pronken en dat het zo'n heerlijk autootje is...

Dinsdag:
Telefoon, vrouwlief. Hij start niet meer. Ja...hij start, maar dan slaat hij gelijk af. Vanmorgen liep de motor al 'zwaar' alsof hij bij het naderen van een kruising of verkeerslicht af wilde slaan (laag in de toeren). Aan de telefoon kon ik het goed horen, sleutel omdraaien, hij start en na 2 á 3 seconen alsof je de sleutel weer terug draait; motor uit. Hij sloeg ook ineens af nadat hij een minuut of 2-3 stationair heeft gedraaid.

Ik er naar toe. Met 10 minuten was ik er. Vanzelfsprekend stap ik in, en blijft dat ding mooi lopen en ben zonder problemen naar huis gereden, als in...een heerlijk autootje om te rijden. Thuis aan VIDA geplugged. Buiten dat het ongeveer 20 minuten duurt voordat hij verbinding maakt met de V40 geeft hij de melding dat het mogelijk gaat om een auto van voor 1999 en dat de communicatie mogelijk daardoor niet tot stand kan worden gebracht.

Auto is toch echt van 2001, chassisnr etc verschijnen ook gewoon en hij herkent het type. Vervolgens ga je naar de foutcodes toe en dan zie je 'nul' storingcodes. Er staat alleen: Storing kan niet gevonden worden.

Vreemd. Hij zou toch moeten registreren dat hij niet mooi loopt. Ik zoek het gelijk bij brandstofdruk, temperatuursensoren en/of zuurstof. Of een combinatie van die 3. Dan verwacht je toch een storingscode.

Specs:

Volvo V40 1.8 (roffel met afgesneden cilinder).
MY 2001
Km-stand: 199.000
Grote beurt gehad bij 196.000
- bougies
- filters (olie, lucht, brandstof, interieur)
- olie

Vloeistoffen zijn allemaal op peil. Koelvloeistof is vers.

Wat ook nog kan is een massa probleem, maar de massa kabel wordt niet warm/heet en lijkt nog best nieuw. Ik baseer mijn vermoeden op het feit dat de aanjager zijn standen niet vast houdt en volgens vrouwlief flikkert de dashboardverlichting ook een beetje.

Haar bevindingen: Start altijd met koude motor, met warme motor duurt het soms 3 á 4 seconden voordat hij aanslaat. Motor wil soms bokken, neiging tot afslaan.


Wat ik denk; massa-probleem en een sensor (koelvloeistoftemp.sensor).
Graag jullie mening of ik in de goede richting denk, of aanvulling waar ik het kan zoeken. Hou daarbij in het achterhoofd dat er geen foutcodes uit VIDA voort komen.

www.vm-parts.nl

)()()sT

Starten en gelijk weer afslaan; heeft zo'n ding ook een antennering?

Broabander

Brakke vacuümslangetjes? MAP sensor?
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

grijzev70tdi

Bij de V40 moet je zelf ook het chassisnummer intypen. Iedergeval bij de phase I, phase II misschien ook nog wel, maar dat weet ik niet zeker meer
Grolsch, het klinkt al lekkerder