WielSpin

Gestart door Spin!, 13-12-2007 21:39:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Lunadust

Nou, het is een gepensioneerde timmerman met een nogal plat taalgebruik
Die mij dat ooit zo vertelde.  ;D

Die vind een auto zonder trekhaak ook geen auto..
"Dass heeuul geejn woagen" zegt ie dan.

Zakelijk met getint glas en een automaat  ok.
Maar er dan ook km prive mee rijden.
Prive moet plezier zijn, geen ergernis.
Techneut, geen dichter.

Spin!

Heeft iemand een pdf met de folder uit 1991 van de 850. Ik zoek de folder/brochure met de mogelijke exterieur kleuren, interieurkeuze en opties.

Link naar online PDF ook prima

www.vm-parts.nl

Walter

ik zal eens in de introductiefolder kijken wat daar staat.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

mehn

Die heb ik op papier. Mocht het nodig zijn dan wil ik die dit weekend wel even fotograferen.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.


Spin!

#1191
Yes die moest ik hebben! Thx

Edit: We gaan dus op zoek naar een crème lederen Alter I interieur compleet met dash en deurpanelen...  :o

www.vm-parts.nl

UserID6342

Zo... Nu pas tijd om te reageren, was gisteravond te moe.  Rutger was gisteren hier en de N is een echt mooie auto.  We hebben de distributie compl. vervangen incl een goede waterpomp met metalen schoepen ipv de meegeleverde pomp met kunststof schoepen (die monteer ik namelijk niet).  Was nog even een gedoe om snel een pomp gevonden te krijgen, maar is uiteindelijk wel gelukt.

Carterventilatie meteen vervangen, ook hier was al een van de slangen gebroken omdat het helemaal dichtgeslipt zat, olieafscheider en dwarsslang idem en zat ook helemaal al dicht.  Alles goed schoongemaakt, leidingen weer losgemaakt en gerepareerd, blok doorgespoten en toen was ook dat weer gedaan.  Wat blijft het toch een feest om die lullige banjobout net schuin boven de dynamo weer recht in het spruitstuk te krijgen..... Prutsconstructie !

Rest van het beurtje nog even gedaan, warm laten lopen onder het genot van een biertje, nog eventjes iets bijgevuld en toen was het klaar voor gisteren.

Spin!

Waarvoor dank en hulde. De V70N heeft nu direct urgent onderhoud gehad, en het was nodig. Geen overbodige luxe geweest om dit te laten doen. Waterpomp was inderdaad ff kloten. Al met al weer prima werk geleverd!

Kreeg onderweg nog even een rood lampje met koelvloeistof tekort melding, maar dat was inderdaad een luchtbel geweest. Scheutje erbij en klaar.

Hij liep al goed, maar nu weer een stukje zekerheid voor de toekomst. Nog even 2 motorsteunen en de schakelaar van de achteruitrijverlichting en dan gaat het richting 100%.

Dank nogmaals!

www.vm-parts.nl

Snellebaksteen

Ha, dat van het koelvloeistof lampje klinkt bekend.
Gisteren ging die van mij ook aan nadat de distributie inclusief waterpomp gedaan is.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

UserID6342

Hierbij nog even wat foto's, zoals we de carterventilatie aantroffen;

















Dus ook de N's zijn gewoon aan de beurt en slippen kats dicht...

Spin!

Mooie beelden, toont aan dat het geen overbodige luxe was om de boel te vervangen.

www.vm-parts.nl

Taranis

Mooi verslag! Voor mij de eerste keer dat ik lees van dichtgeslibte carterventilatie bij een N :) Hangt misschien ook samen met de rijstijl?

De nieuwe motorsteunen die je voor ogen hebt, zijn dat ook vacuümgestuurde steunen of niet?

Spin!

Citaat van: Taranis op 23-12-2014 20:34:56
Mooi verslag! Voor mij de eerste keer dat ik lees van dichtgeslibte carterventilatie bij een N :) Hangt misschien ook samen met de rijstijl?

De nieuwe motorsteunen die je voor ogen hebt, zijn dat ook vacuümgestuurde steunen of niet?

Geen idee Ronald, heb die auto net 2 weken. Kan zijn door korte stukjes. Is niet heel veel mee gereden laatste 5 jaar.

Motorsteunen zijn niet die vacuümdingen. Bovenste steun en die aan de distributiezijde.

www.vm-parts.nl

Lunadust

Kijk dan ook even naar dat kleine steuntje wat onder aan de bak zit,
die heb ik net vervangen, en die was geheel afgescheurd in het kleine oogje
Techneut, geen dichter.