WielSpin

Gestart door Spin!, 13-12-2007 21:39:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

v40pokemon

Proficiat. Nette wagen! die kan wel een ander bumpertje gebruiken  ;) ;D

Spin!

Citaat van: v40pokemon op 22-12-2010 14:33:51
Proficiat. Nette wagen! die kan wel een ander bumpertje gebruiken  ;) ;D

Jep ;D waarvoor dank alvast! ;)

www.vm-parts.nl

UserID6342

Citaat van: Spin! op 22-12-2010 08:29:33
En dan de stoelverwarming, denk dat er een 'lek' zit. Als de zekering is vervangen is het een kwestie van tijd voor hij er weer uit klapt...hier ga ik even over nadenken. Hulp is welkom ;D
Euhm, zo even snel zonder gekeken te hebben; stekker onder de stoel losmaken van de stoelverwarming, de zekering vervangen door een hele licht van bijv. 5 Amp.  Kijken als je de stoelverwarming aanzet of deze blijft zitten, dan ook meten met een proeflampje of er stroom op komt en de zekering uiteraard heel blijft.  Je mag rustig met een wat zwaarder lampje meten, is geen enkel probleem (H4 unit van 55 Watt bijvoorbeeld is namelijk bijna 5 Amp) .  Blijft dit allemaal heel en gaat dit goed, moet je het hoogstwaarschijnlijk in je matje zoeken.

Klapt die zekering er al meteen uit, als de stekker los is, dan zit het in je kabels / schakelaar er naar toe.

Spin!

Zo!

De laatste weken ben ik vooral bezig geweest met <eten, drinken, niks doen (dat heet vakantie geloof ik)>, en speuren op forum en marktplaats. Ik heb de joekel van een (80 liter)tank gevuld vorig jaar op 19 december, maar ik krijg dat ding niet leeg! (nee, ik vul niks bij). Heerlijk om te zien dat hij slechts 5,5 liter op 100km verbruikt op de snelweg, en dat zijn voornamelijk de km's die ik maak. Van de 4 ledjes, branden er nu nog 3. Normaliter als ik dit met de Banaan had gedaan had ik al 2-3 keer bij de pomp gestaan. Nu nog niet, dus lachen aan de pomp is er nog niet bij...dat komt volgende week wel, als ik de tank leeg heb.

Ondertussen de auto een beetje leren kennen en ik heb inmiddels 2 nieuwe stabilisator stangetjes besteld. Ook zit de koppeling eraan te komen, maar goed...er mocht iets mis zijn met de auto, er is budget. Zoveel budget dat ik ondertussen al aan het verzamelen ben geweest. De laatste weken heb ik al gescoord:

- Setje Volans
- R voorbumper
- R achterspoiler

Ik hoop vandaag of morgen de verlaging aan de voorzijde rond te krijgen, want die heb ik inmiddels ook al gevonden (Sven je hebt mail!). Morgen hoop ik bij Dirk langs te gaan om het dashboardkastje in orde te maken en de tellerunit te vervangen met dat drekkige wieltje dat overleden is (Ik ga je nog bellen Dirk... ;))

Verder hoop ik dat de auto moet worden uitgelijnd. Bij scherp insturen (inparkeren bijvoorbeeld) heb ik het idee dat het rechtervoorwiel 'schuift'. Om je een idee te geven, neem in gedachten een winkelwagentje van willekeurig supermarkt, en stel je voor dat 1 zo'n wieltje een eigen leven aan het leiden is. Er kraakt rechstvoor niks, ik zie niks, en ik heb ook niet het idee dat er ergens speling op zit. Bovendien hebben ze de auto 3 weken terug gekeurd, en de ophanging zou in orde moeten zijn. Graag jullie mening/ervaring/ideeën

www.vm-parts.nl

Sven850

Als je die veren eronder hebt moet er sowieso uitgelijnd worden. Als het alleen bij scherp insturen bij lage snelheden is moet je je eens inlezen op het Ackerman principe, kan zijn dat dat is wat je opvalt. :)
XC40 T4 Recharge

Spin!

Citaat van: Sven850 op 07-01-2011 15:18:34
Als je die veren eronder hebt moet er sowieso uitgelijnd worden. Als het alleen bij scherp insturen bij lage snelheden is moet je je eens inlezen op het Ackerman principe, kan zijn dat dat is wat je opvalt. :)


klopt, ben ik me van bewust. Wanneer de voorpoten los zijn geweest moet de boel worden uitgelijnd.

Maareh, enorm bedankt voor het aanleveren van het Ackermann principe...daar was ik zelf dus nooit op gekomen! Lost weer een hoop op. denk dat ik dit weekend dan maar vast de Volans eronder mik...nee, ik wacht daar nog even mee ;D

http://en.wikipedia.org/wiki/Ackermann_steering_geometry


Dit plaatje zegt trouwens meer dan woorden.

Probeer straks alles in 1 dag te doen, veren, volans, R-bumper en R-spoiler...dat zal een machtige metamorfose zijn!

www.vm-parts.nl

Teddy81

Mijn auto doet dat nu ook af en toe. Vooral 's ochtends als het nog echt koud is.
Zomers nergens last van, en rijd zomers en 's winters gewoon met dezelfde bandjes en velgen. Ik denk dus dat het wisselen van wielen je niet gaat helpen.
Maar heeft inderdaad te maken met het Ackermann-principe. Niet heel zorgwekkend dus. ;)

KIM

Citaat van: Spin! op 07-01-2011 15:51:38
http://en.wikipedia.org/wiki/Ackermann_steering_geometry

http://www.jamesglass.org/JGA/2labor/Z_laborIMAGES/00general/0-5_glossary/ackerman_principle.jpg
Dit plaatje zegt trouwens meer dan woorden.

Enne bij uitlijnen wordt dit zelfs gemeten. Het heet uitspoor in de bocht.
Je kunt er niets aan verstellen; het is constructief bepaald. Je kunt er wel schades mee opsporen.

In de parkeergarage (gladde vloer) bij maximaal insturen glijdt de mijne ook over 1 wiel weg, dus het is niet bijzonder zorgelijk.

arjen850

Citaat van: KIM op 07-01-2011 17:48:07
Citaat van: Spin! op 07-01-2011 15:51:38
http://en.wikipedia.org/wiki/Ackermann_steering_geometry

http://www.jamesglass.org/JGA/2labor/Z_laborIMAGES/00general/0-5_glossary/ackerman_principle.jpg
Dit plaatje zegt trouwens meer dan woorden.

Enne bij uitlijnen wordt dit zelfs gemeten. Het heet uitspoor in de bocht.
Je kunt er niets aan verstellen; het is constructief bepaald. Je kunt er wel schades mee opsporen.

In de parkeergarage (gladde vloer) bij maximaal insturen glijdt de mijne ook over 1 wiel weg, dus het is niet bijzonder zorgelijk.

Ja maar dat komt omdat jij de goeie banden achterop hebt :evil: ;D







Sorry, ik moest het kwijt :angel: ;D

Spin!

Hé Arjen...zit jij mijn blog een beetje te vervuilen met bandengrapjes? ;D

Afijn,

Vanmorgen werd ik door de meneer van de TNT wreed verstoord in mijn slaap. Maar toen hij een pakketje overhandigde was ik toch weer blij met de posbooie.



De tweetertjes voor op het dashboard zijn onderweg, deze neemt een oom van me mee als we volgende week op dezelfde verjaardag zitten.

Tevens even een blik in de toekomst, een kijkje in de parkeergarage van de Spinnetjes







www.vm-parts.nl

maruska

is dat 1:`18 ?
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Spin!


www.vm-parts.nl

Tim N

En gelijk al spacers erop gezet achter ;)

Mooi hoor, helaas niet in 019 en 855

arjen850

Het zal nooit meer gebeuren :angel: ;D

maruska

damn, wel mooi zo.. toch ook maar eens kopen die modelletjes.. is er van die zwarte geen 855 te vinden ?
Voor Spin is het mooi voorbeeld hoe zn nieuwe 019 eruit gaat zien natuurlijk ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R