Lege Accu - kapotte accu, lekstroom? Een handleiding.

Gestart door llinssen, 15-12-2007 15:05:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EdwinGLT

Dank voor de tip nieuwe_arjan. Dit heb ik nu even gedaan en de lekstroom is dan wel weg, maar dan onthoudt de radio geen clocksettings meer. Gek genoeg wel nog de radio zender. Hij onthoudt alleen niet op welke frequentie hij het laatste speelde zodra ik het contact weer aanzet. De lekstroom lijkt wel weg hierdoor. Hoe kan ik er dan toch voor zorgen, dat de radio het geheugen wel gaat blijven vasthouden?
850 GLT 2.5 20v (03-1992 alter-I) - Rood - 292.000
850 GLT 2.5 20v (04-1996 alter-II) - Silversand Metallic - 157.000 (begin 2017 89.000)
V70 2.0 T4 (04-2015 - model 2016) - 145.000
Polestar 2 (Launch Edition) - 2020

BBS

Misschien dat de Bluetooth functie nog "stand-by" blijft als je de wagen en radio van het contact af zet?
Volvoloos....

BLACKBOX

Ik heb nu al twee nieuwe accu's in een maand tijd moeten kopen. Na een dag of 3 of 4 was de eerste accu leeg. ANWB erbij gehad en die vertelde me na doormeter dat de capaciteit van bijladen van de accu te laag was, gevalletje maandagochtend model dus een nieuwe gekocht. Twee weken later sloeg de auto na 7 km sinds vertrek in een bocht spontaan af......zelfde verhaal.
Ik heb geen idee hoe dit kan, lekstroom lijkt me niet het euvel. Ik hoorde dat het ook kan dat je een vloeistof lekkage kunt hebben die op de dynamo belandt waardoor de accu idd onvoldoende bijgeladen wordt. Wie weet of dit inderdaad kan en wat voor soort lekkage zou ik dan hebben ? Wie weet raad ???

classicT5

Zou ook je spanningsregelaar kunnen zijn, dan krijgt je accu teveel spanning voor zijn # en dat vind die niet lekker.

Heeft die ANWB'er ook metingen gedaan aan de auto? Dwz volt en amperage meting van de dynamo?

Als hij de accu vervangt omdat deze te weinig capaciteit heeft onder garantie, klinkt mij dat alsof die de auto zelf niet heeft doorgemeten.

KIM

Citaat van: BLACKBOX op 12-07-2019 21:31:15
ANWB erbij gehad en die vertelde me na doormeter dat de capaciteit van bijladen van de accu te laag was, gevalletje maandagochtend model dus een nieuwe gekocht.

Als de ANWB'er dit heeft gezegd zou ik eerder denken aan een defecte dynamo... Accu gaat daar meestal ook kapot van.

The Demon

Misschien de accukabels eens vervangen?
Dat scheelt ook een hoop met bijladen van de accu.

BLACKBOX

Goede tips, dus accukabels en dynamo vervangen zou een stuk kunnen schelen? Kan iemand me vertellen of een revisie dynamo een optie kan zijn en waar ik die kan halen ?

KIM

Mijn dynamo (revisie) komt hier vandaan:
https://www.aes.nl/epages/AES.mobile/?ObjectPath=/Shops/AES

Ik meende dat je voor eigen revisie kunt kiezen of Bosch revisie.

Kabels zijn voor zo er ik weet niet te koop: Die zul je moeten (laten) maken.

Ewout Schalkwijk

Hier kun je die kabels gewoon kopen bij de Biltema. Zal in Nederland ook wel kunnen. Goede connectoren en goede montage is wel heel belangrijk. :D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

Ik bedoel ook de kabel met de klemmen er aan; die zul je moeten (laten) maken. Er is geen pasklare set.

BLACKBOX

Dank voor de tips KIM, Ewout en Demon, ik ga het eea (laten) doormeter en vervangen, hopelijk probleem daarna verholpen ...

The Demon