Nou lui, vanmorgen naar mijn werk startte de auto gelukkig zonder hulp. Na een half uur rijden toch eens de spanning gemeten: 12,66 V. De garagehouder gebeld en volgens hem ligt het aan de accu. Ik krijg een nieuwe van hem.

Beter, want je vertrekt toch met een dubbel gevoel: zou hij nog starten vanmiddag... dat moet natuurlijk niet.
Even jullie expertise gevraagd over mijn lekstroommeting, want ik ben alles behalve een techneut op dat vlak. Ik ben er niet gerust op dat ik het bij het goede eind heb: als ik de Amperemeter op 10A schakel, dan meet hij toch maximaal die tien ampere? Als ik een meting waarneem van 0,08 A lekstroom, dan wil die 10A stand op de meter toch niet zeggen dat de komma verschuift in mijn meting en dat de lekstroom dus 0,8 ampere is? Graag jullie commentaar (anders ben ik weer terug bij af)

Overigens nog een dommigheidje van me, maar wel lachen: ik dus de amperemeter tussen accupool en accuklem gezet en een voor een de zekeringen eruit. Kom ik bij de zekering voor de binnenverlichting. Duikt ineens de meting naar beneden met 0,7 ampere. Ik schrok en dacht: daar zit de lekstroom dus, eureka! Blijkt dat ik de achterklep open had laten staan. De binnenverlichting brandde nog...

(in het licht van het bovenstaande: als de komma in mijn meting op de 10A-stand zou verschuiven, zou het verbruik van de binnenverlichting dus 7 ampere bedragen en dat lijkt me een beetje veel... heb ik het nou goed gemeten of niet??)