Inleren nieuwe AB zonder werkende AB VolvoGuardI OPGELOST!

Gestart door Philip850, 26-12-2007 14:42:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Philip850

Nou, sindskort ben ik dus eigenaar van een 850 T-5 MY 96. Ook is deze voorzien van het Volvo guard I alarm, maar bij aanschaf waren de handzenders niet aanwezig en de bekende zekering 6 was eruit. Die handzender had ik nog wel 1 liggen, maar kan ik na veel proberen niet inleren in mijn systeem  :eusa_wall:

Veel nazoeken later las ik dat:

- Het zo zou zijn dat het zonder 1 werkende AB onmogelijk zou zijn om nog een AB in te leren?
- Er een overbruggingselais bestaat, maar:

- Als ik die zou aanschaffen, kan ik dan wél een nieuwe AB inleren?
- Dan heb ik verdorie natuurlijk geen alarm meer.

Als het mogelijk is een nieuwe AB in te leren met behulp van de overbrugginggsrelais, en ik trek daarna dat ding er weer uit, werkt dan alles weer normaal, gezien ik dan het systeem wel met AB kan bedienen? Zo ja, iemand die dat ding heeft en het een kwartiertje wil uitlenen?  ;D
Volvo Amazon '67, VW Golf GTI, Volvo 480 ES/GT/Turbo, Volvo 850 oer GLT (2x) T-5 (2x) Volvo 855 T-5R DOP, Mercedes-Benz SLC 350 '72, Audi A3, Saab 9-3 Turbo, Citroën XM, Pontiac Fiero, Volvo Amazon Red & White '66,  Alfa Romeo 166 Nero Vulcano '01

whachamacollit

Hoi Philip,

Ik had hetzelfde probleem helaas.
Koppel je accupool los, geeft niet welke, zet je contact in de "aan" positie, plaats zekering 6 terug en laat een ander de accupool terugzetten terwijl je de knop op de A-stijl van je alarm indrukt. Na enkele seconden gaat de A of B knop branden en kun je het knopje van de AB indrukken waarna het lampje op de A-stijl weer gaat knipperen.
Hierna is je AB weer geprogrammeerd en werkt alles weer zoals het hoort.

"Is het sap het knijpen waard"

Ludo

ik snap niet goed wat het loskoppelen van de accu voor betekenis heeft. ???

Philip850

#3
Hey! Dat zou zomaar eens kunnen gaan werken! Zodra het beest weer terug is zal ik het proberen, waarbij het vanzelfsprekend is dat ik mijn bevindingen hier deel  ;)

@ Ludo, dat kán werken omdat de backupbatterij het na zoveel jaar toch wel voor gezien houdt en je hiermee sneller bent met het instellen van de inleermodus dan het alarm is met detecteren van een breuk in een alarmlus, wat niet zo zou zijn als het alarm al stroom krijgt van de accu. Ik hoop echt dat dit gaat werken!
Volvo Amazon '67, VW Golf GTI, Volvo 480 ES/GT/Turbo, Volvo 850 oer GLT (2x) T-5 (2x) Volvo 855 T-5R DOP, Mercedes-Benz SLC 350 '72, Audi A3, Saab 9-3 Turbo, Citroën XM, Pontiac Fiero, Volvo Amazon Red & White '66,  Alfa Romeo 166 Nero Vulcano '01

Ludo

als de backupbatterij uitgeschakeld of leeg is, doet bij mijn weten de deurvergrendeling het ook niet.
verder lees ik in het bericht van Tim over knop A en B, dat zijn de statusdioden.
daaronder bevinden zich nog 3 ledjes (aangeduid met I, II en III), dat zijn de indicatiedioden.
die moeten gaan meeknipperen als je op de funtieknop drukt na enkele seconden, anders krijg je de zender ook niet geprogrammeerd.

whachamacollit

Klopt, en bij mij werkte het gelukkig prima. Na een middagje kloten en er bespottelijk uitzien met in elk oor een wattenschijfje kon ik gelukkig de hele boel weer werkend krijgen.
Zoonlief vond twee weken later de oude AB in de draaikast in de keuken zodat ik nu weer twee AB's in bezit heb.

"Is het sap het knijpen waard"

Philip850

@ ludo, alles werkt gewoon zonder de backupbatterij, echter alleen pas als het systeem stroom krijgt van de hoofdaccu.
Volvo Amazon '67, VW Golf GTI, Volvo 480 ES/GT/Turbo, Volvo 850 oer GLT (2x) T-5 (2x) Volvo 855 T-5R DOP, Mercedes-Benz SLC 350 '72, Audi A3, Saab 9-3 Turbo, Citroën XM, Pontiac Fiero, Volvo Amazon Red & White '66,  Alfa Romeo 166 Nero Vulcano '01

Philip850

vandaag geprobeerd, zonder succes. Ik moet er wel bij melden dat ik een aftermarkt startonderbreker erin heb zitten (zo'n pincode flutgeval) en heb het heeeeeel sterke vermoeden dat die de boel dwarszit. Ik heb de pincode van dit ding ook niet, dus een pb met de-installatiehandleiding zou fijn zijn? Kan ik het daarna nog eens proberen.
Volvo Amazon '67, VW Golf GTI, Volvo 480 ES/GT/Turbo, Volvo 850 oer GLT (2x) T-5 (2x) Volvo 855 T-5R DOP, Mercedes-Benz SLC 350 '72, Audi A3, Saab 9-3 Turbo, Citroën XM, Pontiac Fiero, Volvo Amazon Red & White '66,  Alfa Romeo 166 Nero Vulcano '01

thuur

Daar heb je geen PB voor nodig ;)

Je haalt het paneeltje los en volgt alle draden die er aan zitten. Waar ze de originele bedrading 'raken' zorg je dat deze hersteld wordt zoals het was. Het is even werk, maar als je goed kijkt zie je wel hoe het zat. Zolang je hem niet helemaal eruit hebt kun je beter de bedrading van het paneeltje laten zitten, totdat je alle originele kabels hebt hersteld.


Gr ;)

Philip850

Ok, enig idee waar ze waarchijnlijk ergens bevestigt zitten? draad loopt het dashboard in bij de radio, voordat ik heel het dashboard uit elkaar ga schroeven...
Volvo Amazon '67, VW Golf GTI, Volvo 480 ES/GT/Turbo, Volvo 850 oer GLT (2x) T-5 (2x) Volvo 855 T-5R DOP, Mercedes-Benz SLC 350 '72, Audi A3, Saab 9-3 Turbo, Citroën XM, Pontiac Fiero, Volvo Amazon Red & White '66,  Alfa Romeo 166 Nero Vulcano '01

thuur

Citaat van: Philip850 op 06-01-2008 19:07:01
Ok, enig idee waar ze waarchijnlijk ergens bevestigt zitten? draad loopt het dashboard in bij de radio, voordat ik heel het dashboard uit elkaar ga schroeven...

Nee, en daar is niets van te zeggen. Gewoon kijken.

Met monteren hebben ze vast ook niet het hele dash eruit gehad ;)


Gr 8)

Philip850

#11
Update: did not work (het loshalen van de pool en inleren bedoel ik dan)
die startonderbreker was er zo uit.
Volvo Amazon '67, VW Golf GTI, Volvo 480 ES/GT/Turbo, Volvo 850 oer GLT (2x) T-5 (2x) Volvo 855 T-5R DOP, Mercedes-Benz SLC 350 '72, Audi A3, Saab 9-3 Turbo, Citroën XM, Pontiac Fiero, Volvo Amazon Red & White '66,  Alfa Romeo 166 Nero Vulcano '01

Philip850

#12
Nou, omdat ik met dit heerlijke weer het niet kon laten wat aan mijn auto te doen heb ik eindelijk dat kreng van een volvoalarm weer werkend gekregen!

De oplossing van wacha is hier het grote deel van, hierbij een kleine handleiding voor geheid succes indien geen werkende ab meer aanwezig is bij een volvoguard I alarm:

Stap 1: Zorg voor een willekeurige werkende volvoguard I afstandsbediening
Stap 2: Doe de motorkap open en haal zekering 6 eruit (laat de motorkap openstaan en het zekeringkastje open)
Stap 3: Doe de bestuurdersportier open en zet het contact aan (stand 2)
Stap 4: Ga naast je portier staan met de AB binnen handbereik

Stap 5: Houdt de knop van de alarmunit op de A-stijl ingedrukt en doe met de andere hand de zekering terug erin doe dit net zovaak totdat slechts 1 rood indicatorledje brand als je de knop indrukt en laat dan de knop los

Stap 6: Sluit je motorkap, ga in de wagen zitten en sluit je portier
Stap 7: Zet het contact uit en aan. Hou de knop weer ingedrukt totdat een lampje bij I II of III gaat branden of knipperen
Stap 8: Druk nu snel op het knopje van je AB en houdt deze ingedrukt

En dan zou het moeten werken. Bij troubleshooting, varieer een beetje met de contactstanden in deze handleiding en dan moet het lukken  8)

Succes!
Volvo Amazon '67, VW Golf GTI, Volvo 480 ES/GT/Turbo, Volvo 850 oer GLT (2x) T-5 (2x) Volvo 855 T-5R DOP, Mercedes-Benz SLC 350 '72, Audi A3, Saab 9-3 Turbo, Citroën XM, Pontiac Fiero, Volvo Amazon Red & White '66,  Alfa Romeo 166 Nero Vulcano '01

hanss850

Sit laatste is een super tip,
probleem binnen 3 minuten opgelost
Ik grijze Land Rover defender 90, Wij V70 2.5T AWD

Norbies850