HOWTO : Witte wijzerplaten en chrome tellerringen

Gestart door Gunnar, 05-01-2008 19:20:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gunnar

Die in mijn supra zijn nog mooier, EL-glow, keuze tussen groen en blauw en dimbaar.
Jammer dat dat voor de volvo niet te krijgen is.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

Remi1

Hoi Gunnar,

Ik ben al verschillende plaatsen gaan kijken om witte wijzerplaten te vinden,mijn lampje van de dagteller is defect,en dan zou het toch mee genomen zijn om deze wijzerplaten te vervangen door witte.
Kun je mij een website geven of een adres waar ik deze kan vinden??

Groetjes

tackle

waarom die vw golf verandering aan zo;n mooie auto?

fbm

Citaat van: tackle op 03-03-2009 20:54:55
waarom die vw golf verandering aan zo;n mooie auto?

Omdat het kan!   ;D

MICHEL306

vergeet de 3 bouten van de airbag niet, anders krijg je de bovenkant er echt niet af...dus dashboard kastje moet ook open..als je daar tenminste een airbag hebt zitten :eusa_whistle:

Eric

Citaat van: MICHEL306 op 08-06-2009 10:49:34
vergeet de 3 bouten van de airbag niet, anders krijg je de bovenkant er echt niet af...dus dashboard kastje moet ook open..als je daar tenminste een airbag hebt zitten :eusa_whistle:

Airbag??? Moet ik er aan denken om accupolen los te halen wanneer ik dashboard bovendeel en deze bouten los haal???
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

Thys

Dat lijkt me niet nodig zolang je van de airbagbedrading afblijft

razorx

Citaat van: MICHEL306 op 08-06-2009 10:49:34
vergeet de 3 bouten van de airbag niet, anders krijg je de bovenkant er echt niet af...dus dashboard kastje moet ook open..als je daar tenminste een airbag hebt zitten :eusa_whistle:
Voor de bovenkant van het dashboard voldoen 11 torxjes en het loshalen van de speakeraansluitingen voor.

Voor duidelijke plaatjes:
www.mehn.nl

Gr.
Y. ;)

elianmars

Citaat van: razorx op 08-06-2009 21:30:07
Citaat van: MICHEL306 op 08-06-2009 10:49:34
vergeet de 3 bouten van de airbag niet, anders krijg je de bovenkant er echt niet af...dus dashboard kastje moet ook open..als je daar tenminste een airbag hebt zitten :eusa_whistle:
Voor de bovenkant van het dashboard voldoen 11 torxjes en het loshalen van de speakeraansluitingen voor.

Voor duidelijke plaatjes:
www.mehn.nl

Gr.
Y. ;)

Bij een x70 zit de airbag vast aan het bovendek. Je moet die drie bouten dus echt loshalen, anders krijg je 't dek er niet af.

Sbv

En dus ook de stekker van de airbag voor het gemak. Dus maar wel de accu pool losgooien

razorx

Mijn excuses  :eusa_wall: , er even overheen gelezen dat het een x70 was.

Gr,
Y. :)

mehn

Citaat van: elianmars op 08-06-2009 21:34:56
Bij een x70 zit de airbag vast aan het bovendek. Je moet die drie bouten dus echt loshalen, anders krijg je 't dek er niet af.

Bij een 850 ook.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

elianmars

Citaat van: mehn op 08-06-2009 23:10:10
Citaat van: elianmars op 08-06-2009 21:34:56
Bij een x70 zit de airbag vast aan het bovendek. Je moet die drie bouten dus echt loshalen, anders krijg je 't dek er niet af.

Bij een 850 ook.

Kijk, ook dat nog, dus.

Ik heb drie dashboards van 850's gedemonteerd, maar alle zonder airbag. Dus daarvan wist ik 't niet.

Eric

#28
Nou de teller ringen zitten er bij mij ook in! Vind het echt geweldig staan   :eusa_dance:



De airbag zit inderdaad met 3 bouten vast een het bovendek. Zodra je het binnendeel van het dashboard kastje er uit schuift zie je een sticker waar ze precies zitten. Wanneer je een center speaker hebt in je x70 dan zit onder je speaker nog een schroef. Je moet je kap van de center speaker er eerst af halen. Dan de speaker zelf er uit en daar dus onder zit die schroef.

Al met al een klus wat heel goed alleen te doen is maar neem er de tijd voor. Het zijn heel wat schroefjes die er uit komen en je wilt toch niets over houden. Tijdens een meeting vertelde me iemand dat je moest vermijden de binnenkant van het glas te raken bij het monteren van de tellerringen vanwege vlekken. Maar dat is onmogelijk. Later maar gewoon niet meer op gelet en de ringen geplaatst. Daarna met van die W5 natte doekjes van de Lidl het glas binnen en buiten schoon gemaakt. Goed droog maken met een zachte doek. Het glas is nu veel schoner dan voorheen!

Leuk klusje  ;D
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

cas

Blauwe verlichting is makkelijk toch, tellerhuis eruit en witte kant en klare LEDS plaatsen. die hebben de eigenschap om blauwachtig licht te geven.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....