Hoe plaats ik een foto op het forum?

Gestart door mehn, 09-01-2008 21:53:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mehn

Dit is een van de meest gestelde vragen en aangezien het vorige topic hierover verdwenen is, hier opnieuw de uitleg. Tevens is dit de bijgewerkte versie met Tinypic als voorbeeld.

Je kunt een foto niet rechtstreeks vanaf je PC op het forum plaatsen. Allereerst moet de foto dus online gezet worden. Dit kan op je eigen webspace als je die van je provider ter beschikking hebt gekregen, of op sites die hier speciaal voor zijn bedoeld. Enkele van deze sites zijn: www.tinypic.com en www.photobucket.com. Voor deze handleiding gebruik ik TinyPic als voorbeeld.

Je moet er rekening mee houden dat het openen van een topic (tread of onderwerp) waar foto's instaan vrij veel dataverkeer genereert en voor mensen met een inbelverbinding (ja die zijn er nog) levert dat vertraging op. Daarom is er een maximale grootte gesteld aan de te plaatsen foto's (800x600). TinyPic heeft hiervoor een standaard oplossing, waarover later meer.

Als je foto online staat (bijvoorbeeld op http://www.mijn-site.nl/mijn-foto.jpg) dan kun je de foto op dit forum plaatsen door een code vóór en achter de url te plaatsen:

[img]http://www.mijn-site.nl/mijn-foto.jpg[/img]
Je kunt ook de url plaatsen, de url selecteren en dan op deze knop klikken: , dat geeft hetzelfde effect.

Heb je geen eigen webspace ter beschikking en wil je bijvoorbeeld TinyPic gebruiken, ga dan als volgt te werk:

1. Ga naar www.tinypic.com
2. Klik Bladeren... en blader naar de foto op je pc en klik Openen of druk Enter
2a. Bij "Tags" kun je trefwoorden ingeven waarop TinyPic bezoekers kunnen zoeken. Dit veld is niet verplicht
3. Bij Verklein kun je de weergave op het forum bepalen. Selecteer 15" Screen (800x600)
4. Druk nu op de groene knop Nu Uploaden en wacht totdat je een nieuw scherm krijgt
5. Om de code te kopieren klik nu eenmaal op de tekst IMG-code voor forums & berichtenforums
6. Ga naar het forumbericht en plak (Paste / Ctrl-V) de code tussen je tekst op de juiste plaats

of

5/6. Wil je geen link naar TinyPic maar de hele foto, klik dan op "Directe link voor lay-outs" en plak dit in je tekst.


Suc6!

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: