Het zit weer niet mee

Gestart door rogier, 05-04-2003 15:31:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

rogier

M'n voorruit is lek (lijm is losgelaten) dus vandaag zou Carglass een nieuwe plaatsen. Halve auto uit mekaar gehaald, bleek dat de nieuwe ruit beschadigd was. Kan ik woensdag dus weer terug :(. Zit weer niet mee...

rogier

#1
Alle lijsten moeten ook vervangen worden. Deze bleken niet Volvo-origineel te zijn dus een nieuwe ruit past ook niet. De voorruit is dus al een keer vervangen, maar niet op de manier zoals het zou moeten gebeuren.

De kans dat de oude ruit breekt is erg groot bij het uithalen, dus dan wordt het verzekeringswerk gelukkig.

En als de oude ruit niet breekt dan laten ze deze wel uit hun handen vallen (heel per ongeluk) :-X.

ex_beamerman

#2
sjips hapens,ook bij de colega's dus. ;D
jhonn


ps dat gebeurt mij nooooooit ;)

rogier

#3
Jij laat ook wel eens een ruitje uit je handen glippen zeker ;)

ex_beamerman

#4
niet vaak maar het gebeurt wel eens (3x in 5,5 jaar)
vaker heeft een ruitje transportschade en word dan niet of tegen een scherpe prijs verkocht,hoort er bij als je met glas werkt.
jhonn

Remy_W.

#5
Mijn voorruit is eigenlijk ook aan vervanging toe... zitten 2 ehm barstjes in... maar heeft iemand een idee hoeveel dit ongeveer gaat kosten?
't Lievste heb'k weer een "volvo" voorruit terug, met zo'n stoere blauwe rand bovenin  8)

Word wel lastig, afscheid nemen van me kapotte voorruit  :( was nog een originele  :'(
Talkin' bout adrenaline!

rogier

#6
Carglass heeft de originele Volvo voorruit (met stoere blauwe band) en de originele lijsten (die bij mij ook vervangen moeten worden). Gaat toch wel gauw zo'n 500 - 600 EUR kosten, tenzij het verzekeringswerk wordt.

Remy_W.

#7
Brrr, das toch nog aardig wat, maarja, even sparen maar :)

Ehm, is het trouwens gevaarlijk om met 2 barstjes in je ruit door te rijden? 1tje zit links bij bestuurder, andere zit in het midden... Ze zijn niet door, dus d'r komt geen vocht ofzo naar binnen toe, en zoals ik het zie, worden ze niet groter, zelfs niet als ik met 180 over de snelweg rij.
Talkin' bout adrenaline!

Danny

#8
Bij mijn volvo zat er ook een sterretje aan de bestuurderskant in de voorruit, in het zicht, dat mag schijnbaar niet  8) Bij Carglass hebben ze de ruit vervangen voor een nieuwe orginele volvo ruit en de verzekering heeft 'em volledig betaald, ik had gelukkig ook geen eigen risico ;D

ex_beamerman

#9
hoe ben je verzekerd en waar woon je is hier de vraag,
CiteerBrrr, das toch nog aardig wat, maarja, even sparen maar  
ik doe het voor (als je verzekerd bent) max. 35 euro!!!
ik heb 5,5 jaar ervaring en lever aleen de origineele
ruiten en lijsten van volvo.
grtz jhonn

Remy_W.

#10
Ik ben er helaas niet voor verzekerd, dit is ook niet mogelijk voor mij. Tenzij ik een flinke verzekeringpremie wil gaan betalen.
Ben namelijk pas 19jaar en heb net 2 maanden m'n auto rijbewijs... en dan 170pk onder je reet, en een 850... nee, de meeste wilde me niet eens verzekeren
Talkin' bout adrenaline!

rogier

#11
CiteerIk ben er helaas niet voor verzekerd, dit is ook niet mogelijk voor mij. Tenzij ik een flinke verzekeringpremie wil gaan betalen.
Ben namelijk pas 19jaar en heb net 2 maanden m'n auto rijbewijs... en dan 170pk onder je reet, en een 850... nee, de meeste wilde me niet eens verzekeren
Nog een leeftijdsgenoot die 850 gek is :D.

Ik ben ook 19 en betaal ongeveer 95 EUR p/mnd bij Centraal Beheer. Ik krijg weliswaar 35% korting via mijn werkgever (Ahold), maar m'n auto is voor alles verzekerd behalve aanrijdingen. Maar dus wel voor ruitschade, brand, storm, vallende meteorieten, diefstal, whatever nog meer...

Waar ben jij verzekerd dan?

Maaruh, ik denk niet dat je lang moet doorrijden met die ruit.

Remy_W.

#12
Ik betaal ehh 97,92 p/m en ik ben WA verzekerd + ehm zo'n inzittende geval voor 2 personen, en rechtsbijstand verzekering. Ik zit momenteel bij Ineas, een online verzekeraar.

Eerst probeerde ik me te verzekeren via een assurantiekantoor... die zei dat alles geregeld was, totdat ik na 3 weken een e-mail kreeg of ik zsm contact met hun op wou nemen... toen kreeg ik even te horen dat diegene die mij toen geholpen had niet meer weet met wie ie gesproken had, en dat ze nu geen akkoord wouden geven voor de verzekering ofzo. In ieder geval, het kwam er op neer dat ik 3 weken onverzekerd rond gereden had.

Toen ik Centraal Beheer opbelde om te vragen of zij me wouden verzekeren (toevallig ook Ahold) konden ze niet het lidnummer vinden waaronder de zaak van ons viel... dat uitzoeken zou een week kosten.

Uiteindelijk ben ik via Independer bij Ineas gekomen... En zit daar nu dus voor een jaar vast. Zonder dat ik me waarschijnlijk hoger kan verzekeren (WA+beperkt casco)
Dus nog 11 maandjes wachten, en dan mag ik overstappen :)

't Kost trouwens wel een rib uit me lijf die 850, maar ik heb 't er erg graag voor over :)
Talkin' bout adrenaline!