Auteur Topic: Nieuwe foto's van gedane wijzigingen (56k beware)  (gelezen 5772 keer)

Marc 0101.001

• Gast
Re:Nieuwe foto's van gedane wijzigingen (56k beware)
« Reactie #45 Gepost op: 30-07-2003 20:27:11 »
Wel bewust een aut. Ik heb met beiden gereden, en de aut was beduidend sneller. Het is echt heel lastig om met een handgeschakelde variant snel op te trekken. Door het turbogat lijkt het ook nog eens of je niet kunt rijden door de wegvallende turbodruk. Met een aut heb je minder last van het turbogat, omdat je het gas open houdt bij schakelen.[/b]

Sorry Ed, maar hier ben ik het niet mee eens. Je zult eerst eens moeten wennen aan het extra vermogen t.o.v. jouw vorige Volvo. Dan zul je na verloop van tijd wel anders redeneren. Een handgeschakelde versie is op papier en in real life sneller. Een schakelauto heeft ook geen turbogat want er zit een ingebouwde BOV op die zorgt dat de turbo gewoon op toeren blijft. Lastig rijden met een schakel? Net alsof je niet kunt rijden door het turbogat?  ??? Dus iedereen met een R met handbak gaat schokkering en stoterig door zijn versnellingen heen? Neuh, da dacht ik nie....  ???

Marc 0101.001

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: 30-07-2003 20:30:54 »

Gefeliciteerd met de nieuwe aankoop Ed... enuhm pas op voor het vermogen  ;)
Citaat
Ik vond tijdens proefrijden het niet zo heel erg snel gaan. Ik moest ook gelijk denken aan wat jij eens zij over de proefrit in je huidige auto, terwijl je een VR6 gewend was. Omdat je weet dat deze auto veel vermogen heeft valt het erg tegen. Je verwacht een nekverrekkende acceleratie, als op een motorfiets (rijdt zelf ook motor), maar dat kan natuurlijk niet. Als je eraan gewend bent denk ik wel dat deze auto je flink kan verrassen.

Nekverrekkende accelleratie kan wel hoor.... De meeste mensen zijn nog altijd verrast als ik gas geef en ook sommige motorrijders die ik onderweg tegenkom. Ze moeten echt het gas vol open draaien om te volgen en inhalen is er voor motors tot 600cc al niet eens bij. Je moet natuurlijk geen Hayabusha tegenkomen  ;D ).
« Laatst bewerkt op: 30-07-2003 20:31:18 door Yellow Banana II »

Entuscan

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • V70R AWD - BSR PPC - LPi & 740 16V Turbo
« Reactie #47 Gepost op: 30-07-2003 23:06:24 »
terwijl ik in de wachtkamer van de dokter zat te wachten

Werd je behandeld tegen het Volvo virus?

Tja ging daar voor zo'n in-enting daar tegen, maar de dosis was blijkbaar te sterk ... gevolg het volvo virus heeft nog harder toegeslaan
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Rudi

• Dr.Go-Fast...
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Opel Kadett 1.4 stage 5 tuning 60pk >> 65pk...
« Reactie #48 Gepost op: 30-07-2003 23:46:47 »

Gefeliciteerd met de nieuwe aankoop Ed... enuhm pas op voor het vermogen  ;)
Citaat
Ik vond tijdens proefrijden het niet zo heel erg snel gaan. Ik moest ook gelijk denken aan wat jij eens zij over de proefrit in je huidige auto, terwijl je een VR6 gewend was. Omdat je weet dat deze auto veel vermogen heeft valt het erg tegen. Je verwacht een nekverrekkende acceleratie, als op een motorfiets (rijdt zelf ook motor), maar dat kan natuurlijk niet. Als je eraan gewend bent denk ik wel dat deze auto je flink kan verrassen.

Nekverrekkende accelleratie kan wel hoor.... De meeste mensen zijn nog altijd verrast als ik gas geef en ook sommige motorrijders die ik onderweg tegenkom. Ze moeten echt het gas vol open draaien om te volgen en inhalen is er voor motors tot 600cc al niet eens bij. Je moet natuurlijk geen Hayabusha tegenkomen  ;D ).

met 320PK? ;D Over die motors....ben je niet in de war met scooters?
Dr.Go-Fast...

Marc 0101.001

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: 31-07-2003 09:07:05 »
Citaat

met 320PK? ;D Over die motors....ben je niet in de war met scooters?
Citaat

Nee hoor. Ik praat dan wel vanaf 80 km/uur en dan accellereren, dus niet vanuit stilstand. Heel leuk altijd als de motor dan voorbijkomt wanneer ik van het gas afga, altijd die duim omhoog. Kijk, da's sportief, daar kan menig BMW-rijder nog een voorbeeld aannnemen, die doen net alsof ze zaten te bellen en helemaal niet aan het racen waren als je ze 'het snot voor de ogen rijdt'  ;D

ed

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • V70 D5
« Reactie #50 Gepost op: 31-07-2003 10:23:39 »
Wel bewust een aut. Ik heb met beiden gereden, en de aut was beduidend sneller. Het is echt heel lastig om met een handgeschakelde variant snel op te trekken. Door het turbogat lijkt het ook nog eens of je niet kunt rijden door de wegvallende turbodruk. Met een aut heb je minder last van het turbogat, omdat je het gas open houdt bij schakelen.[/b]

Sorry Ed, maar hier ben ik het niet mee eens. Je zult eerst eens moeten wennen aan het extra vermogen t.o.v. jouw vorige Volvo. Dan zul je na verloop van tijd wel anders redeneren. Een handgeschakelde versie is op papier en in real life sneller. Een schakelauto heeft ook geen turbogat want er zit een ingebouwde BOV op die zorgt dat de turbo gewoon op toeren blijft. Lastig rijden met een schakel? Net alsof je niet kunt rijden door het turbogat?  ??? Dus iedereen met een R met handbak gaat schokkering en stoterig door zijn versnellingen heen? Neuh, da dacht ik nie....  ???

Toen ik in één doorhaalde en overschakelde  naar twee leek het wel of de turbo stilstond. Het duurde echt even (wel een seconde voor mijn gevoel) voor de auto weer echt aan het accelereren was. Dat maakt het er voor de bijrijders niet comfortabeler op. Een aut ging de eerste keer gewoon strak in 7 sec naar de honderd. Stond ik dus echt van te kijken. De handgeschakelde iets van 8,5 sec. Dat had uiteraard veel met mijn schakelkunsten te maken, en het feit dat ik de auto nog maar net kende.

Ik ben het wel met je eens dat een handgeschakelde altijd sneller is (zie fabrieks specs), maar in de praktijk is een automaat gewoon sneller. Als je bijvoorbeeld een auto wilt inhalen die loopt te trutten, moet je eerst een bakkie terug. Dat kost met de hand aanzienlijk meer tijd dan even het gas indrukken. Ik heb erg lang getwijfeld, maar ik vond de aut gewoon beter bij de motor passen, vooral als je veel rijdt.

Wat die motorfietsen betreft: Een moderne 600 houdt jij van geen kanten bij. Zo'n ding gaat in een seconde of 10 naar de 200 vanaf nul! Ik schat zo in dat jouw auto van 100-200 een seconde of 15-18 nodig heeft! Wat wel het geval is dat de meeste motorrijders het gas gewoon niet durven opendraaien! Ik spreek uit ervaring, want zelfs op het circuit, waar mensen toch komen om "sportief" te rijden durven ze echt het gas niet te openen.
Ik denk ook dat jouw auto inmiddels heel wat sneller is dan een standaard R.
« Laatst bewerkt op: 31-07-2003 10:26:13 door ed »
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Marc 0101.001

• Gast
« Reactie #51 Gepost op: 31-07-2003 12:57:53 »
Wat die motorfietsen betreft: Een moderne 600 houdt jij van geen kanten bij. Zo'n ding gaat in een seconde of 10 naar de 200 vanaf nul! Ik schat zo in dat jouw auto van 100-200 een seconde of 15-18 nodig heeft! Wat wel het geval is dat de meeste motorrijders het gas gewoon niet durven opendraaien!

Ach, ik zeg toch vanaf ca. 80 km/uur en dan wegaccelleren. Ik heb onlangs nog een snelle motorfiets achter me gehad en die ging plat op zijn tank achter me aan, aan de felle bewegingen van zijn koplamp kon ik zien dat ie erg zijn best deed, maar inhalen ging niet, hij kon alleen bijblijven omdat ie in mijn slipstream reed..... Vanaf stilstand maak ik uiteraard geen schijn van kans, ik heb overigen wel iets minder tijd nodig om van 100 aan 200 te komen dan die 15 seconden van jou, ik zal het binnenkort wel eens meten!

ed

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • V70 D5
« Reactie #52 Gepost op: 31-07-2003 13:08:16 »
Ik ben inderdaad benieuwd waar je nu op zit. M.a.w. hoeveel doet tuning nu in "the real life" behalve natuurlijk het topvermogen. Het is wel leuk om het extra vermogen op de testbank te meten, maar hoe vertaald zich dat nu in acceleratie cyfers (boven de 80). Ik denk dat dat veel interessanter is.

Nog even voor de duidelijkheid: de 7 seconden van een 600cc motorfiets haal je nooit met een Volvo met "standaard" blok...
« Laatst bewerkt op: 31-07-2003 13:11:19 door ed »
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Marc 0101.001

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: 31-07-2003 13:16:28 »
Ik ga meteen meten als m'n gasklepslang weer vernieuwd is (zit nu een scheur in.... die slangen van tegenwoordig kunnen niet eens 1,3 bar hebben). Ben nu zelf ook benieuwd. Ik rij overigens zelf ook nog met een Kawa GPZ900R (900cc en 115pk), dus ik weet hoe snel een motor kan zijn!  :D

martijn.

• clublid 02043777
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • S60 T-5
« Reactie #54 Gepost op: 31-07-2003 13:17:42 »
Heb zelf ook wel eens motoren achter me gelaten ;D
Altijd leuke gezichten :o

micdee

• Je weet wel die ene..
  • Lid 500+
  • Offline Offline
  • Audi S6 en een Golf "Black TDi Power"
« Reactie #55 Gepost op: 31-07-2003 13:23:29 »
Ik ben het volledig met je eens Ed.. een standaard T-5(R) is echt niet nekverrekend snel qua acceleratie, zelfs niet met de wastegate 2 slagen aangedraaid...
Maar ja kan zijn dat ik de auto nog steeds niet gewend ben... en moet ook zeggen ik ga niet met 3000 rpm voor een stoplicht staan. Ding moet gewoon (snel) van zijn plek af komen..klaar..

Maar wellicht komt er in de nabije toekomst iets verbetering in........ ;)
« Laatst bewerkt op: 31-07-2003 13:24:25 door micdee »

Hans Duiven

• Polar lid
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • V70N T5 G3, S60 2.4T, 855 T-5R, Smart City Coupe
« Reactie #56 Gepost op: 31-07-2003 14:27:43 »
Hallo Entuscan,

Proficiat met uw remmen en die schone uitlaat  ;D

Ons beider auto's lijken nu wel bijna identiek.
Zelfde uitlaat (mooi he?), grille en kleur.

Ik ga echter voor de Mov-it remmen na goed overleg met de heer van Dijen van ATD International.
Achter komen geperforeerde Formel-schijven met Ferrodo blokken.

Volgende week maak ik wel wat foto's van de montage.

Groeten,

Hans Duiven

Ahum, aangezien de  schade aan mijn caravan nogal eens kan oplopen, zie ik voorlopig even af van de Movit set :-(

Er komt een bodem in zicht van mijn spaarvarken,

Hans
« Laatst bewerkt op: 31-07-2003 14:28:24 door Hans_D »

Marc 0101.001

• Gast
« Reactie #57 Gepost op: 12-08-2003 16:27:08 »
Edit:
Sorry maar verkoop is nog steeds niet toegestaan.

Zet maar op de te koop sectie van de Volvo 850 club...

Johann
« Laatst bewerkt op: 12-08-2003 16:33:26 door Johann »