C70RS Opvolger gekocht een Amerikaanse gelebanaan (blogCar)

Gestart door MarkoC70T5, 15-02-2008 20:28:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MarcoV

Prachtig geworden!
Heb hem al even in het echt mogen bewonderen.

T5-4life

Gaaf hoor deze kleur! Zit je kenteken voor nou scheef?
C70 T5 coupe LPI 1998 390 dkm
C70 T5 cabrio 2000 234 dkm
S80 D5 2005 311 dkm

MarkoC70T5

Citaat van: T5-4life op 08-05-2019 08:39:02
Gaaf hoor deze kleur! Zit je kenteken voor nou scheef?
Blijkbaar  straks even nakijken.
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

V70geRwin

Gaaf Marco, waardige opvolger voor je safron C70  :eusa_clap:

MarkoC70T5

Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

MarkoC70T5

Afgelopen week nieuwe achterlichten binnen gekregen voor  een Amerikaans model.   Mijn auto is ooit al eens omgebouwd naar euro spec dus met losse knipperlichten en een mistlicht.
Dit hadden ze gedaan door in de kabelboom te knippen en wat onderdelen door te verbinden. Allen wat ze niet goed werkend kregen om die manier hebben ze opgelost door gewone lossen draden te trekken van voor uit de hoofd kabelboom naar achteren.  :eusa_wall: 

Samen met een maatje de kabelboom uit elkaar gehaald en weer terug gebouwd hoe het zou moeten als USA model.
De nieuwe lampen aangesloten alles leek te werken tot ik de knipperlichten ging gebruiken. Bij het aanzetten ging niet alleen mijn knipperlicht aan en uit maar zo'n beetje alles wat in het interieur ook licht kon geven, Dashboard, radio, airco computer  ???  Dus proberen terug te herleiden wat het kon zijn.  Van alles geprobeerd met weerstanden of lampjes extra aansluiten. Dachten eerst aan een meting die niet goed wat omdat het nu led verlichting was. Na wat grote weerstanden er bij te hebben geplaatst was er nog geen verandering .  Een dag later maar weer verder gaan zoeken.
Om toch tekijken wat ze nu zelf hadden doorverbonden in de kabelboom bij de bijrijder.  Deze kabel hadden we los gehaald.  Maar wat blijkt we weten niet wat ze hebben gedaan wat de kabels zijn zeer moeilijk terug tevinden wat nu welke draad was in een bundel van 40 draden. Maar zonder die kabelboom van B de Haas werkt het dus al helemaal niet.  deze maar weer aangesloten met 2 lampjes er aan en ja hoor alles werkt in eens goed.  :eusa_dance: Toen de lampen vervangen door 6 Ohm weerstanden en ik kon eindelijk na 3 dagen verder gaan met inbouwen wat een klusje had moeten zijn van 20min.   :eusa_doh:


Fun met de binnen verlichting
https://youtu.be/2_k2kW-LU_U


De orginele verknipte kabelboom


De extra getrokken kabels naar de knipperlichten en mistlicht.


Daarna de kabelboom gestript en alles wat was doorgeknipt weer netjes gesoldeerd en in gepakt.


Dit is uit eindelijke de extra kabelboom geworden met de weerstanden er aan zodat alles wel werkt vraag alleen niet hoe.



De nieuwe lampen



En zo moeten ze werken met het knipperlicht  :eusa_dance:
https://youtu.be/05N4FKoNLq8
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

volvobug

Citaat van: MarkoC70T5 op 26-06-2019 22:35:59
....
Fun met de binnen verlichting
https://youtu.be/2_k2kW-LU_U
...

;D Nice feature van die Americanen!

Zal een beste puzzel zijn geweest.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

MarkoC70T5

Citaat van: volvobug op 26-06-2019 23:07:40
;D Nice feature van die Americanen!

Zal een beste puzzel zijn geweest.
Ja nog al echt geen idee wat de Duiter heeft gedaan die de auto heeft omgebouwd naar EU. Maar hij heeft wel dingen gedaan die echt niet nodig waren. Maar vreemde blijft dat ik het niet ongedaan kan maken dan raakt de auto van slag.
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

MarkoC70T5

Het is even een hele tijd stil geweest met de auto normaal ben ik altijd in de wintermaanden bezig om de auto aan tepassen voor het volgende seizoen. Alleen dit keer kwamen er wat andere prio's langs  :redface:

Nu het gezeik met corona maakt het er niet beter op erg weinig zin gehad om aan de auto te sleutelen.
3 weken terug toch maar weer eens in de garage gaan kijken waar hij sinds okt 2019 binnen staat.

Ik had vorige jaar als eens een sideskirt set gekocht bij C7carbon. En die moest nu maar eens gemonteerd gaan worden.





sideskirt plastidip zwart gespoten zodat hij wat duurzamer is voor steenslag en als je er per ongeluk opstaat met in en uit stappen.

Morgen de auto maar eens goed schoonmaken en een montage manier verzinnen voor de nummerplaat. De oude manier past niet meer door de voorspoiler.


Bij het monteren van de voorspoiler zag ik dat de bumper niet lekker zag bij de lampen (frame die de bumper op zijn plek houd is denk ik niet meer 100% ( zie eerder verslagen dat ik het frame heb laten lassen)
Nu heb ik er zelf 2 afstandhouders voor gemaakt strips 6mm dik met een sleuf voor de bout onder in de bumper. Nu kan ik de bumper is meer voorspanning geven en zorgen dat hij weer goed aansluit. ( helaas geen foto's van)

Tevens ook gelijk een nieuwe claxon gemonteerd deze was overleden in de maanden dat hij heeft stil gestaan 1 van de 2 tonen was nog maar hoorbaar.

Daarna  de hele auto nagelopen om tekijken waar de warp niet meer goed zou zitten. Paar kleine dingen gevonden.
Deze waren prima vast te zetten met een sate prikker met een beetje seconde lijm net onder de folie beetje lijm aanbrengen en vast drukken.

Alleen op het dat was een stuk strak getroken en dat was helaas niet meer te redden de lijm zat vast op de auto en niet meer op de folie. Dit moest dus overnieuw gedaan worden.

Denk ga even de folie er afhalen maar wat een klus was dat zit echt goed vast op de lak en op sommige plekken trok je de folie wel los maar bleef de lijm op het dak zitten.  :bang: Dat was een bekend probleem met VIVID carbon folie.




Na 2 dagen prutsen met 3M lijm verwijderaar is het dak toch schoon en kon ik het weer opnieuw proberen.
Nu beter op letten op de stukjes waar spanning kan komen en deze goed in de hoeken drukken zonder warmte zodat de folie geen rek heeft. En daarna als het vast zit goed verwarmen tot 90 graden dan verlies de folie zijn geheugen en zou het niet meer mogen krimpen.




Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

volvobug

Strak dak zo!  :eusa_clap:  Maar wordt er wel met de auto gereden?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

)()()sT

Vind het gaaf!
Hoe houdt die folie zich als zoiets nou idd veel rijdt en buiten staat?
Ik heb ooit als test de spiegels van de V60 voorzien van wrap maar die kleurt in de zon nu bruinig en lijkt na een paar jaar te gaan barsten ::)

MarkoC70T5

Citaat van: volvobug op 13-06-2020 23:22:02
Strak dak zo!  :eusa_clap:  Maar wordt er wel met de auto gereden?

Dit jaar nog niet door corona. Maar vorig jaar 8.5K mee gereden.
Moet wel zeggen dat ik er alleen mee gaat rijden als ik echt zin heb en het moet mooi weer zijn. Hebben ook een SLK 350 staan en die pak ik ook wel eens met iets mindere dagen.
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

MarkoC70T5

Citaat van: )()()sT op 14-06-2020 09:01:23
Vind het gaaf!
Hoe houdt die folie zich als zoiets nou idd veel rijdt en buiten staat?
Ik heb ooit als test de spiegels van de V60 voorzien van wrap maar die kleurt in de zon nu bruinig en lijkt na een paar jaar te gaan barsten ::)
Weet niet welk merk folie je hebt gebruikt maar als je 3M of Avery gebruikt mag het door de zon eigenlijk niet verkleuren. Als je wel altijd buiten onder de bomen staat. Is het wel verstandig om er een coating of wax over te doen. Zodat vuil niet in de folie kan komen meeste folie is onder een microscoop niet vlak en er is kans dat boom sap zich er aan hecht of uitlaat zwart op de achter bumper. Ik heb er glas coating over gedaan en blijft gewoon mooi schoon terwijl de achter kant mega zwart word met rijden. '
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.