C70RS Opvolger gekocht een Amerikaanse gelebanaan (blogCar)

Gestart door MarkoC70T5, 15-02-2008 20:28:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MarkoC70T5

Iemand heeft in 2011 mijn website onderuit gehaald en alle afbeeldingen verwijderd.
Nu heb ik de afgelopen maanden een aantal PM's gehad of ik de fotos nog een keer werkend kon krijgen.
Helaas ging dat niet zo als gepland. Daarom heb ik maar besloten om het blog opnieuw op te bouwen.
Mocht je nog wat informatie missen stuur even een PM dan pas ik het nog aan.


De auto:
Volvo C70 T5 uit September 2008.
Ik had hem gekocht met 164K km op de teller en nu staat hij 232.000

Dit zijn wat foto's van de C70 toen ik hem heb opgehaald.




Helaas die week ook afscheid moeten nemen van mijn geliefde Volvo V40. Jaren met plezier ingereden alleen kwam hij wat vermogen te kort.


In de eerste maanden lekker rond gereden met de C70, en gaan rond kijken wat ik allemaal zou willen gaan veranderen aan de auto.
Het eerst wat ik wou veranderen waren de wielen. Samen met mijn broer die ook een C70 heeft hebben we bij Marc een setje 18inch mesh wielen gekocht.


Toen wij daar waren hoorde we ook dat er binnenkort een set aftermarket lampen voor de C70 binnen zou komen.
Gelijk maar 2 sets van besteld. En toen was het even wachten op de eerst levering.

Toen ik de lampen er in had gezet zag ik dat Marc ook een nieuwe zwarte Gril had binnen gekregen. Die ook maar gelijk meegenomen

Via Ceebee kon ik goedkoop aan een Parrot 3100 bluetooth carkit komen. Deze wou ik mooi gaan inbouwen alleen wist ik nog niet waar.
Na een paar uur in de auto allerlei lokaties te hebben geprobeerd kwam ik er achter dat de carkit net zo groot is als de centenbak van Volvo.
Dat was de plek waar hij moest gaan komen. De centen bak kan je makkelijk omhoog tillen waardoor je een gat krijgt waar de parrot percies inpast.


Nu moest ik alleen nog iets maken waardoor hij vast gezet kon gaan worden. Met een stukje karton een mal gemaakt en deze nagemaakt van aluminium plaat.


Deze plaat haakt zich zelf vast op de orginele bevestiging van de centenbak.


De parrot carkit heb ik met Tesa tap vast geplakt op de plaat.



Via een Duitse Forum kwam ik een inkoop actie tegen voor blauwe teller platen en chrome ringen rond de tellers.
Deze heb ik zelf kunnen inbouwen alleen liep ik tegen een probleem aan met de temperatuur meter. Deze wijzer wou niet meer terug op de huidige
0 stand. Ik heb de wijzer er nu terug opgezet zodat als de motor aangaat hij naar de 0 stand springd. Als de Motor uit is loopt hij een stukje door de 0 heen.  De werking van de meter is wel gewoon gelijk gebleven. Helaas hebben er wel meer mensen hier last van gehad.
(Fotos komen er nog aan)


Toen ik de C70 had gekocht zaten er al 302mm brembo schijven op alleen hadden ze toch al hun beste tijd gehad.
Bij ET gevraagd wat er voor mogelijkheden waren. Marc had een paar weken er voor een BBK van CTF besteld voor een ander forum lid.
Deze set zag er wel zo mooi uit en toen waren er nog niet zoveel opties als dat er nu zijn. Je had CTF, AP en de porsche set.
3 weken later kon ik terug naar Moergestel de set was binnen gekomen.  :eusa_dance:


Met mijn 18inch mesh wielen paste het persies. Helaas gingen de 17inch canisto's niet meer passen.


Nu de remmen weer helemaal in orde waren kon het natuurlijk niet lang goed gaan of er gaat wat stuk aan de Volvo  :eusa_wall:
En ja wel een maand er na begon hij steeds meer blauwe rook uit te stoten. Met met 200.000km op te teller kon het eigenlijk niet veel anders zijn als de turbo of de carter ventilatie.  Nu als eerste maar de carter ventilatie vervangen. Deze zat wel aardige verstopt. Maar het pluimen was niet veel minder geworden. Dan maar weer een ritje naar Moergestel om te kijken wat het zou kunnen zijn. aan de turbo hing wel een beetje olie. Maar dat zou niet zo heel erg moeten zijn. Wat er in de IC buizen werdt gevonden was iets minder. Deze zaten wel vol met olie sporen.
De turbo moest vervangen worden.  Nu dat toch moest gelijk gekeken wat er dan beter kan. Met Marc een afspraak gemaakt voor 19T met alles wat er nodig is om het werkend te krijgen.  19T turbo, 3inch DP ,groene injectors, nieuwe kabels en slangen. BMC luchtfilter intercooler pijpen en een Walbro 255 benzine pomp en een  JBR dumpvalve.







Na een lekker dag sleutelen hoevende we alleen nog de software aan te passen zodat ik weer naar huis kon rijden. Wel rustig aan want Marco kwam pas 2 weken later naar nederland voor de customtuning.

Thuis aangekomen gelijk begonnen om de IC buizen te gaan polijsten.
De standaard buizen zijn voorzien van een zeer dikke laag poedercoating. Dat er bijna iet af wou met normale verf verwijderaar.

Een paar uur en gevoelloze vingers verder was de buis af.


Bij het inbouwen van de gepolijste IC buis zag ik dat het beugeltje waar de stuurbekrachtigings pot aan zit erg verroest was.
Dit hebben we ook gelijk even aangepakt.

Dat ziet er toch al weer wat beter uit.


Na 7 maanden lekker te hebben rond gereden moest de auto weer eens naar de APK.  Daar kwam hij wel door heen maar met 1 aantekening dat de  achter schokbrekers hun beste tijd hadden gehad.   Thuis op internet rond gekeken naar een aantal setjes  KW schroefveren of goede dempers en verlagings veren.  Via Laserblue gehoord dat intrax bezig was met een set voor zijn volvo.  Gelijk maar Marc gebeld wat het zou moeten kosten.
Totaal kwam toen wel duurder uit als welke andere set dan ook. Maar de set was goed instelbaar en ging van zacht naar  heel hard en niet als KW van hard naar nog veel harder.

Paar weken later de auto weer naar Marc gebracht en de set er onder laten zetten.



De week na dat de set was gemonteerd wou ik er mee op vakantie lekker een 1 week je weg met de 2 C70's
Helaas strande deze vakantie bij Moergestel in een ketting botsing  de 2 C70 werden gesleept naar CeeBee om daar te worden nagekeken.
De C70 van mijn broer had alleen wat achter schade. Dat kon zo worden gemaakt.  Helaas was de toekomst van de C70 nog wat onzeker.
Hij moest getaxeerd worden door een expert om te kijken wat de schade was. Helaas ging het al snel richting total los. 16.000 schade
Geluk was dat ik wist dat de expert langs zou komen en ben er gelijk naar toe gegaan met al mijn rekeningen. Met hulp van de schade hersteller
Kon de auto dan toch nog gered worden. En werdt het volledige bedrag vergoed.  Zodra wij dat de horen kregen ben ik gelijk naar Marc gereden voor een Ferrita uitlaat nieuwe koplampen en gril. Ceebee had bij de dealer nieuwe 2004 achterlichten geregeld en kleinere parkeersensoren.
En ik kreeg een nieuwe radio vergoed. Door de klap was de intern wisselaar van de Volvo radio kapot gegaan. En de Wisselaar achterin was in elkaar gedruk  :o  Het is nu een Dubbel din pioneer geworden met DVD speler en usb HDD.
De 3 weken er na is er veel aan de auto gesleuteld om hem weer 100% te krijgen. Resultaat was perfect. alles is rammel vrij en recht.
Gelijk ook de spiegels in kleur laten mee spuiten.




Toch kwam er later 1 puntje naar boven die mij niet beviel de bestuurderstoel gaf af en toe een klik geluid.
Na controle bleek dat er iets in het schanier gescheurd was door de aanrijding.  Daar moest een nieuwe stoel voor komen.
Ik wou al langer wat beter zittende sportstoelen.  Na wat te hebben rond gekeken op internet kwam ik uit bij Cobra Daytona stoelen.
Deze had Biesheuvel staan samen me een 20 tal andere stoelen. Bij hun kan je goed test zitten ipv via de computer wat kopen.


De stoel past niet 1:1  er moest een aparte ophanging voor gemaakt worden. Gelukkig kan biesheuvel dat als de beste  :eusa_clap:
Gelijk andere gordels gekocht van Sabelt. In de C70 zit de gordel op een vaste hoogte. En ik ben niet al te groot en hij zit dan bij mij te hoog.
Nu met de 3 punts gordel zit hij mooi op de schouder en niet meer langs je keel.

Hier een foto van de Stoelen en de nieuwe Radio.



Nu dat allemaal gedaan was. Wou ik verder gaan met het interieur.
Ik wilde een beter zit houding en ook gelijk de nieuwe gordels goed vast maken.
Nu lopen ze schuin naar de achterbank en dat is niet geheel wenselijk.  De achterbank is in de jaren dat ik de Volvo nu hebt maar een paar keer gebruikt.  Die zou er dus gewoon uit kunnen gaan.   Zelf een paar avonden aan het meten geweest om een rolbeugel te ontwerpen.
Ik heb gekeken naar de beugel die porsche gebruikt als optie in de GT3 En dat ontwerp aangepast zodat het werkbaar is in de Volvo.


Bij biesheuvel te tekeningen laten zien en gevraagd of ze dit konden namaken. 
2 weken later de auto opgehaald de kooi zat er echt super strak in alles was gegaan zou als ik het wou.
Omdat het al tegen het einde van het jaar liep heb ik de auto in de stallingen gezet en besloten in de wintermaanden de kooi te gaan spuiten.

Toen ik met de kooi bezig was en ik verf moest gaan regelen heb ik gelijk gekeken of er nog meer dingen gespoten konden worden. In zweden had ik een mooi C70 gezien met zwarte wielen en een saffron rand op de velg. Dat wil ik ook dat samen met een BMW M3 spoiler kon ik het beter in 1x laten spuiten. 
En zo zag de auto er uit na dat hij weer uit de winterstallingen kwam. Weer een stapje dichtbij mijn droom C70.



En van binnen was het nu zo geworden.


Gelijk bij het ophalen van de rolkooi bij biesheuvel een sportstuur meegenomen.



Een aantal maanden geleden had ik al eens de IC pipe gepolijst. En nu wou ik de rest onder de kap ook gaan opknappen.
als eerst een grote borstel over de kop gehaald en de inlaat proberen schoon te maken. Daar zat helaas het vuil toch wel erg aan vast geplakt.
Ik heb toen besloten de inlaat maar even los te maken en hem dan helemaal te gaan schuren zodat hij gepolijst kan worden.
Na een paar dagen was dit het eind resultaat.  :eusa_dance:


De kleppen deksel was als iets opgeknapt maar nog niet helemaal perfect. Dat ga ik later nog een keer verbeteren.



Na dat seizoen heb ik de auto weer in de winter stalling gezet om weer wat puntjes op de i te zetten.
Ik wou al heel lang een paar meters in de auto hebben. Maar dan wel echt goede mooi meters.
Eerst had ik in de VS blitz gauges besteld 3 stuks in het zelfde blauw als de tellers.

2 maanden wachten kreeg ik het slechte nieuws niemand heeft meer de turbo druk meter in die kleur.
Product was al een jaar end of live en alleen zwartcarbon kon nog geleverd worden.
Samen met Tanner Rally sport naar een andere oplossing gezocht. En die kwam er in de vorm van 3 DEFI 60mm meters met log computer.
Ze waren maar iets duurder dan de Blitz variant  :eusa_whistle: Dus een die maar laten bestellen.
3 maanden later hand ik ze dan in huis.




Samen met CeeBee ze proberen te testen. De computer ging 1x heel even aan en toen deed hij niets meer  >:(
Via Tanner support gevraagd waar ik ze naar kon opsturen weer terug naar de VS of is er een andere optie.
Hij gaf aan dat ik ze naar de UK kon sturen dan gingen ze van uit daar naar DEFI in japan.  Gelijk het pakje opgestuurd en wachten maar.
Na 4 weken wachten maar eens gemaild of ze al een error hadden gevonden.  Nee ze hadden het pakketje nog niet ontvangen.   :eusa_wall:
Mmm waar is het dan Tanner heeft naar de UK gebeld  en daar werd doodleuk verteld dat het met een pallet transport mee zou gaan als die vol zou zijn. Dat kon nog even duren. Na veel aandringen is het toch snel opgestuurd en 2 weken later lag de gemaakte computer weer op mijn deurmat.
Direct alles aangesloten en hij werkte en bleef dit keer ook werken.  :P
Nu dat allemaal goed was heb ik de plek gevonden voor de meters. Ik wilde ze op de plek van de centrale lucht inlaat hebben. Daar zouden ze het mooiste staan.  Van aluminium een houder gemaakt voor de 3 meters.


Als afwerkingen van het Aluminium heb ik de nieuwe 3M carbon folie met glans gebruikt.
Had gelijk ook alle houten delen er mee beplakt.


Voor de olie drukmeter heeft volvo standaard geen aansluiting die je zou kunnen gebruiken.  Ik heb de olie druk sensor van volvo gebruikt
Dit had een speciaal schroefdraad en ik heb de kop van de sensor behouden en achter op een blok gelast met daar plek voor de 2 DEFI aansluitingen.



ik had dit net allemaal werkend gekregen toen ik op het 850forum een advertentie zag langs komen dat ik niet kon laten liggen.
Een setje brembo remklauwen van een porsche Cayenne dat geschikt was voor de S60R schijven.
Paar dagen later lag de set thuis. Direct maar geven gepast.

Goed dat ik achter al 15mm spacer had want zonder spacers gaat het echt niet passen.
De kleur beviel me alleen niet aan de voorkant had ik zwarte CTF klauwen zitten dus deze moesten ook maar gespoten worden.
Op Ebay een setje Brembo stickers gekocht en een dag lekker hobbyen.



Op de laaste foto zag je ook de nieuwe Semi slicks van Falken.

Die had ik er ook nog opgezet samen met een Carterbescherming.

Al met al was het een drukke winter stop geweest  8)

Na deze winterstop kreeg ik nog een leuke aanbieding van het forum
Iemand wou zijn VTS klone spoiler verkopen die gemaakt was via een Groupbuy.
Deze spoiler werkt alleen mooi met een V70R bumper.  Dus ga ook gelijk Felipe gebeld of hij er 1 kon regelen.
Zodat ik naar Alsfeld kon met de nieuwe bumper en spoiler.

1 week later zat hij er al op. ;D


Maak de rest van het Blog morgen even af. Loop nu nog maar een paar maanden achter  :evil:






Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

fearless

Wat blijft het toch een schitterend mooie auto.  :eusa_clap: :eusa_dance:

M a r c

Yep.  Hoe langer ik naar die uitlaat kijk, des te mooier vind ik eigenlijk die gewone ronde pijp. Mooi door zijn eenvoud denk  :)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

fearless

Citaat van: M a r c op 15-02-2008 22:40:30
Yep.  Hoe langer ik naar die uitlaat kijk, des te mooier vind ik eigenlijk die gewone ronde pijp. Mooi door zijn eenvoud denk  :)

Die van de Ferrita ?? Ja dat eindstuk staat heel mooi onder een C70.  :eusa_drool:

Barry_C70

mmmmmmm, jewel taillights  :eusa_drool:

Me thinks I will try the same thing with my IC pipe. 7 hours did you say? :P

850 T5 Freak

volgens mij zegt hij 16 uur  :eusa_wall:

;D ;D ;D duurt even maar dan heb je ook wat  :eusa_clap:

mooie Coupé Marko  :)
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

thuur

Mooi hoor 8)

Ik begrijp alleen je velgenkeuze niet en de ringen om de tellers als je dit schrijft:

Citaat van: MarkoC70T5 op 15-02-2008 20:28:37
Nu wil ik ook graag mijn auto hebben zonder chrome onderdelen.


Gr ???

Eugene


If it's not blown, it sucks...

MarkoC70T5

Citaat van: thuur op 15-02-2008 22:47:24
Mooi hoor 8)

Ik begrijp alleen je velgenkeuze niet en de ringen om de tellers als je dit schrijft:

Citaat van: MarkoC70T5 op 15-02-2008 20:28:37
Nu wil ik ook graag mijn auto hebben zonder chrome onderdelen.


Gr ???
Zodacht ik er inderdaad over in 2006. En heb het nu alleen doorgevoerd op me logo's die zijn allemaal antraciet van kleur.
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

thuur


Laserblue

Leker bezig Marko ;) :)

Zouden die C70 spiegels  (de brackets) ook op een v70 passen?  :eusa_think:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Turbo-Geek

Mooie wagen, vooral met die velgen zo !
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

BenC70ES

Citaat van: Laserblue op 16-02-2008 09:41:51
Zouden die C70 spiegels  (de brackets) ook op een v70 passen?  :eusa_think:

Als je een topchop doet misschien wel, maar de ruit van een V70 staat wat rechter.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

MarkoC70T5

Zit er dan verschil in die spiegels dacht dat alles spiegels van de X70  varianten gelijk waren.   S60 spiegel zou ook moeten passen.
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

BenC70ES

Citaat van: MarkoC70T5 op 16-02-2008 23:50:09
Zit er dan verschil in die spiegels dacht dat alles spiegels van de X70  varianten gelijk waren. 

:eusa_naughty:  C70 heeft unieke (bollere) spiegels!  8)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!