Auteur Topic: Nou Razorx-Fijne Hokken: NR-FH en TT.  (gelezen 850863 keer)

volvobug

• Wat anderen bedacht hebben moet ik op z'n minst kunnen begrijpen!
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • V70 2.5 10v '97 LPi / V70R FWD AUT Saffron '98 LPi
    • Volvo foto album
Re: Nou Razorx-Fijne Hokken: NR-FH en TT.
« Reactie #10320 Gepost op: 09-07-2019 22:11:52 »
....
Het gaat heel slecht met mijn burn-out, dat betekent dat het goed met me gaat. Heb inmiddels een fijne endorfine verslaving door vier keer in de week te trainen.
...

:eusa_clap:

..
De ruststroom heb ik toch maar een friebeltje omlaag gedraaid, je bijna verbranden aan de volumeregeling gaat me net iets te ver.
...

;D Niet zo handig inderdaad.

Dank voor de update, lekker op zijn Yits bezig geweest zeg maar. Wat is je plan met de CNC frees?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

razorx

• Lijnoliekoning
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 855 10V '96 LPi, V70R '98 LPi
    • van automatisering die stopt naar automatisering die klopt
« Reactie #10321 Gepost op: 09-07-2019 22:59:55 »
Met die CNC wil ik ook printplaten voor elektronica kunnen maken. Naast een heel leuk ets proces.

Etsen
Het etsen van printen heb ik dank zij Youtube en wat research heel erg kunnen versimpelen:
Print je sporen layout van je print op glossy papier. Draag dat met een strijkbout over op je blote printplaat met koper en ets met Amminiumpersulfaat of een ander echt goed etsmiddel.

Frezen
Hier laat je de CNC al de plekken waar je isolatie wilt wegfrezen. Precies het omgekeerde qua logica t.o.v. etsen.
Het leuke van deze methode is dat je in one pass meteen de gaatjes in de print exact uit kan boren en volledig geautomatiseerd.
In die zelfde productiegang slijp je dat printje uit de grotere plaat basismateriaal.

Komt wel wat bij kijken en vond de bestaande open source software niet goed genoeg. Dat is dan weer het leuke van open source: Je kan het zelf aanpassen/herschrijven. Wat je maar wilt. ;)

Ewout Schalkwijk

• Volvomania in Optima Forma
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • XC70N D5 MY'06 / XC70NN D5 MY'08
    • reinemoen.net
« Reactie #10322 Gepost op: 10-07-2019 20:35:19 »
Hmmm, ik dacht van de week nog; binnenkort even een Pbtje naar Yits sturen, het is zo stil...

Maar, daar is die weer. Wat een mooie versterker zeg. 22 kilo... Daar is m'n Sonos Amp niets bij. ;D
« Laatst bewerkt op: 15-07-2019 15:03:40 door Ewout Schalkwijk »
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Hans Duiven

• Polar lid
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • V70N T5 G3, S60 2.4T, 855 T-5R, Smart City Coupe
« Reactie #10323 Gepost op: Gisteren om 19:38 »
Endorfine verslaving lijkt toch niet te bestaan.

Er wordt meer gedacht richting een anandamide verslaving, een soort cannabis high dus. 

Ouwe dope head!   ;D
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 19:45 door Hans Duiven »