Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

razorx

Citaat van: Thys op 06-01-2019 13:46:26
Yits, misschien is dit een prettig alternatief voor de LPG of het glas lijnolie?


;D Klinkt goed!

razorx

#10186
Goedenavond!

Nrfh de 10V is vanmorgen opgehaald. Door een 850 rijder maar wel van een demontagebedrijf  :evil: .

We zijn er niet rouwig om de wagen kwijt te zijn. Hij is 11 jaar in ons bezit geweest waarvan één jaar geschorst in onze garage. Het was de beste auto die we ooit hebben gehad. Tegelijk was het de auto met de laagste kilometer kosten. Midnight Blue bleek ook een heel fijne kleur voor lakschade herstel.

Twee oude auto's onderhouden werd me gewoon wat te veel. En één auto is nu meer dan genoeg voor ons sinds ik van huis uit werk.

Wat staat er te wachten voor de R: Een nieuwe voordeur aan de bestuurderskant, nadat iemand zijn kruiwagen er in heeft gezet.
De motorkap heeft wat lelijke roestplekjes. Als uitstel van executie zal ik die eerst zelf aanpakken. Zo spreid ik de uitgaven.

Hmm Yits die let op de centen als het om onderhoud gaat? Jawel. Wat je niet uitgeeft hoef je niet te verdienen. Als je dat principe een beetje consequent aanhoudt levert je dat best wat vrije tijd op. Die verkregen vrije tijd benut ik nu om vaak te trainen. Inmiddels tussen de vier én vijf uur per week.

Dat vele trainen heeft me op een heel logische manier uit de depressie geholpen waarin ik was gekomen na of door mijn burn-out. Nu drie jaar later na mijn instorting voel ik me een heel ander mens. Het lukt me te accepteren dat ik nog steeds niet honderd procent belastbaar ben. Sterker nog: Het zal me een worst wezen.

Om de dag trainen is heerlijk: Je wordt leniger en sterker, je conditie wordt beter, je valt af. Jawel, zelfs die magere Yits was heel even een dikkertje ;D . En meer nog door dat vele bewegen zit je zoveel beter in je vel.

De R willen wij op rijden. Het gereviseerde en versterkte blok is als nieuw te beschouwen. De echte vijand van de R is roest of een ongeluk.
Dure duikvakanties doen we ook niet meer. Dit was een geweldige tijd maar onze favoriete duikschool is van eigenaar veranderd en mist de sfeer van vroeger. De oude eigenaar zien we gelukkig nog wel want Ger is een heel goede vriend van ons.

Eigenlijk hebben we het kamperen herontdekt. Waarom zouden we duur en ver weg op vakantie gaan? Tegenwoordig zijn de zomers zo warm dat het ook fijn vertoeven is in landen als Duitsland, België of Frankrijk. Nederland is met mooi weer ook een fijn vakantieland.

Deze zomer willen wij de V70 R proberen als slaapplaats. Ben benieuwd.

Hierdoor kom ik weer terug op het door rijden met de R tot het tijd wordt voor wat anders.
Na de R willen wij een camper. Zelf om te bouwen en in te richten.

Een Toyota staat hoog op mijn verlang lijstje. Wat door de Sahara kan rijden moet wat kunnen hebben en is onderhoudsvriendelijk is mijn logica. De brandstof is een rekensommetje. Verwacht dat het benzine of LPG wordt.

Dat is het weer.
Ehh voor ik het vergeet op naar een koel glas lijnolie.
Proost!

classicT5

Leuke update yits. Ik heb een buurman met een tot camper omgebouwde Toyota pick up. Niet kapot te krijgen, alleen roest is een issue, maar dat ding heeft ook al zwaar gehad, naast Europa, is die al door heel africa geweest, Zuid Amerika en nuvolgt Azië.  Letterlijk 1 as keerring kapot gehad en lekke banden, meer niet.

Maar zulke reizen trekken mij niet, heb al genoeg van die landen gezien :)

Ewout Schalkwijk

Citaat van: razorx op 08-01-2019 20:20:33

Eigenlijk hebben we het kamperen herontdekt. Waarom zouden we duur en ver weg op vakantie gaan? Tegenwoordig zijn de zomers zo warm dat het ook fijn vertoeven is in landen als Duitsland, Noorwegen, België of Frankrijk. Nederland is met mooi weer ook een fijn vakantieland.


:eusa_whistle: ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

jellejas

Citaat van: razorx op 08-01-2019 20:20:33
Deze zomer willen wij de V70 R proberen als slaapplaats. Ben benieuwd.
Dat heb ik een keer geprobeerd met mijn 850 na een avond uit. Dat was niet echt aan te raden haha.

Het was toen behoorlijk koud, ik had niet echt een toilet in de buurt en het was op het terein van school. Ik heb niet echt geweldig kunnen slapen. Maar het is eigenlijk een prima plaapplek voor wat jij van plan bent gezien je van die dingen geen last hebt.

Ik kijk er naar uit je v70 camper verhalen te lezen  :laugh:.
BRAAAAAAAP STUTUTU

volvobug

Mooi Yits. Bij mij helpt het frequent hardlopen goed om de werk- en andere sores van tijd tot tijd goed van je af te zetten. Blijven bewegen en blijven spelen  ;)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

de geneRaal

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 08-01-2019 20:59:04
:eusa_whistle: ;D

Jahoor.......propt hij Noorwegen ertussen  ;D

Een slaapplaats in de R ?  :eusa_think:
Lijkt me ongemakkelijk.
En waarom nu niet een camper? Later kan wel eens te laat  zijn :eusa_shifty:
Zo hebben wij ook een camper erbij,was ook bedoeld voor later, toen dachten we dat later wel eens niet kon komen :eusa_hand:
Geniet er nu met volle teugen van !!
En sporten doet inderdaad veel met lichaam en geest.
Goed bezig Yits  :eusa_clap:
Blackstone under construction

razorx

Citaat van: de geneRaal op 08-01-2019 21:46:22
Jahoor.......propt hij Noorwegen ertussen  ;D

Een slaapplaats in de R ?  :eusa_think:
Lijkt me ongemakkelijk.
En waarom nu niet een camper? Later kan wel eens te laat  zijn :eusa_shifty:
Zo hebben wij ook een camper erbij,was ook bedoeld voor later, toen dachten we dat later wel eens niet kon komen :eusa_hand:
Geniet er nu met volle teugen van !!
En sporten doet inderdaad veel met lichaam en geest.
Goed bezig Yits  :eusa_clap:
Verstandige woorden Maus.
Kijken wat lukt. Dit is inderdaad de enige goede zienswijze.  :eusa_clap:

Ewout Schalkwijk

Citaat van: de geneRaal op 08-01-2019 21:46:22
Jahoor.......propt hij Noorwegen ertussen  ;D

Oh, viel het op? ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

T5-4life

Mooi zo'n verfrissende kijk op de dingen. Dan worden je keuzes ook makkelijker.
En trainen is inderdaad een goede uitlaatklep voor lichaam en geest.
C70 T5 coupe LPI 1998 388 dkm
C70 T5 cabrio 2000 234 dkm
S80 D5 2005 309 dkm

razorx

#10195
Goedenavond!

Helaas is het te koud om aan de auto te werken voor een mooiweersleutelaar als ik. Gelukkig is de noodzaak er ook niet.

CAN BUS
Sas haar escooter heeft een nieuwe accu gekregen. Het origineel is niet meer verkrijgbaar. Dat origineel werkte met CAN BUS.

Hierdoor ben ik gedwongen me in het CAN BUS protocol te verdiepen. Zo kan ik een kastje maken dat een signaal geeft aan de ECU dat de nieuwe accu goed is. De resultaten zijn vooralsnog veelbelovend. Het is me gelukt de ECU van de scooter uit de noodloop te houden door met de laptop en een CAN BUS interface signalen naar de scooter te sturen. Erg leuk.

Van het weekend hoop ik te beginnen aan het definitieve printje dat ik in de accu behuizing in zal bouwen.

Gordijnhaakjes
Ik heb nog één compleet setje geprintte gordijnhaakjes liggen. Bedoeld om de gordijntjes van de achterruiten te herstellen.
De eerste die me een PB met naam en adres stuurt krijgt dat laatste setje voor niets. Daarna heb ik er nog drie reserve exemplaren over voor als iemand er één per ongeluk heeft beschadigd tijdens de montage.

Audio
Al heel lang mis ik goed klinkende muziek in mijn werkkamer. Tijd om er wat aan te doen.
Het moesten kleine maar goed klinkende speakers worden.

Als je kleine maar goed klinkende speakers wilt moet je ergens op inleveren: Het maximale volume en bas weergave.
Peter had me geattendeerd op de goede kwaliteit luidspreker chassis van het Duitse merk Visaton.

Na wat surfen ontdekte ik een leuk ontwerp van het blad Kang + Ton. De Cheap Trick 242. Kortweg CT242. Opgebouwd met een FRS 7 chassis van Visaton. Kortweg een 1,67 liter basreflex boxje dat alom lovende recensies krijgt. Niet veel groter dan een melkpak.

Bij RS de speakertjes besteld, vervolgens een bezoekje aan de bouwmarkt. Wat frezen schuren en lakken en de speakertjes waren klaar:

(De foto vertekent de kleur van het rechter front)

Wetende dat ik geen tientallen Watts in die speakertjes kán en wíl douwen steeg mijn interesse in een betaalbaar klasse A buizenversterkertje.
Al snel ontdekte ik dat de Nanowatt N3 een leuk betaalbaar versterkertje is uit China. Slechts 3,5 Watt per kanaal. Genoeg voor fatsoenlijk geluid bij gevoelige speakers.

Miniwatt bleek een rebranding te zijn. De echte naam voor dit leuke versterkertje is APPJ PA0901A. Lovende recenties alom.
Binnen een week was dit moois overgevlogen vanuit Hongkong (zonder de Tsingtao):


De luidsprekers en het versterkertje heb ik een goede tijd in laten spelen. High end is dit natuurlijk niet, maar het resultaat is op een lager volume concurrerend met onze NAD-KEF combinatie.

Tijd voor een heerlijk Chinees biertje.
干杯!

Snellebaksteen

Cool!
Leuk audio projectje tussendoor!

Ganbei!
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

V70geRwin

Supergaaf en een paar gloeiende buisjes op je buro ook mooi voor het oog  :eusa_clap:

cornelis-b

Yits ik had je al verteld dat dit echt super leuk is maar maak eens een mooie close-up van het buizen versterkertje met zijn gloeiende buisjes. Echt prachtig dit.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

classicT5

Ah leuk, zelf bouwen is gaaf om te doen. Vroeger ook gedaan, totdat mijn vrouw de speakers te groot vond voor de woonkamer :(