Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

volvobug

Citaat van: razorx op 09-07-2019 21:53:12
....
Het gaat heel slecht met mijn burn-out, dat betekent dat het goed met me gaat. Heb inmiddels een fijne endorfine verslaving door vier keer in de week te trainen.
...

:eusa_clap:

Citaat van: razorx op 09-07-2019 21:53:12
..
De ruststroom heb ik toch maar een friebeltje omlaag gedraaid, je bijna verbranden aan de volumeregeling gaat me net iets te ver.
...

;D Niet zo handig inderdaad.

Dank voor de update, lekker op zijn Yits bezig geweest zeg maar. Wat is je plan met de CNC frees?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

razorx

Met die CNC wil ik ook printplaten voor elektronica kunnen maken. Naast een heel leuk ets proces.

Etsen
Het etsen van printen heb ik dank zij Youtube en wat research heel erg kunnen versimpelen:
Print je sporen layout van je print op glossy papier. Draag dat met een strijkbout over op je blote printplaat met koper en ets met Amminiumpersulfaat of een ander echt goed etsmiddel.

Frezen
Hier laat je de CNC al de plekken waar je isolatie wilt wegfrezen. Precies het omgekeerde qua logica t.o.v. etsen.
Het leuke van deze methode is dat je in one pass meteen de gaatjes in de print exact uit kan boren en volledig geautomatiseerd.
In die zelfde productiegang slijp je dat printje uit de grotere plaat basismateriaal.

Komt wel wat bij kijken en vond de bestaande open source software niet goed genoeg. Dat is dan weer het leuke van open source: Je kan het zelf aanpassen/herschrijven. Wat je maar wilt. ;)

Ewout Schalkwijk

#10322
Hmmm, ik dacht van de week nog; binnenkort even een Pbtje naar Yits sturen, het is zo stil...

Maar, daar is die weer. Wat een mooie versterker zeg. 22 kilo... Daar is m'n Sonos Amp niets bij. ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Hans Duiven

#10323
Endorfine verslaving lijkt toch niet te bestaan.

Er wordt meer gedacht richting een anandamide verslaving, een soort cannabis high dus. 

Ouwe dope head!   ;D

razorx

 ;D Je hebt gelijk zo lees ik.
Gekke gedachte dat al die fanatieke sporters gewoon verslaafden zijn.

pwassink

Citaat van: razorx op 21-07-2019 14:55:27
;D Je hebt gelijk zo lees ik.
Gekke gedachte dat al die fanatieke sporters gewoon verslaafden zijn.

Neuh hoor,

Das precies hetzelfde als wanneer je al een paar dagen met twee voeten in een pantoffel denkt te lopen, geen koorts (meer) hebt, gewoon beschaafd wat met je sport doen en je voelt je al rap naar beneden afgerond viermaal beter.
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

razorx

We hebben zonnepanelen! Morgen een verhaaltje.  :eusa_dance:

volvobug

Citaat van: razorx op 09-08-2019 22:52:37
We hebben zonnepanelen! Morgen een verhaaltje.  :eusa_dance:

dat er maar veel licht tot u moge komen  ;)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

BBS

Kan je een mooie stuiter van de energierekening opleveren!😃
Wij gaan er elk leuk een weekje van op vakantie naar Tenerife!😁
Volvoloos....

razorx

Yep! Nu nog wat leuks verzinnen voor de warmte en het warme water. Zie een warmtepomp nog niet als oplossing gezien het veroorzaakte geluid en de kosten.
De huidige CV installatie heeft een stevige lekkage. Dus we moeten wel wat veranderen voor de winter.

triton

#10331
Wij hebben pas een ander huisje gekocht en gelijk maar eens goed gekeken naar de mogelijkheden om gasloos te gaan.
De cv ketel en alles eruit gehaald en de gasmeter laten verwijderen. Dit ging overigens niet zonder slag of stoot.
Het duurde 3 maanden voordat dit gedaan kon worden. Dit grapje kostte 800 euro.


Op het platte dak 10 zonnepanelen laten plaatsen van 320wp elk.
Als warmwater voorziening een 80 liter electrische boiler aangeschaft, welke voldoende is voor 2 personen.

Als verwarming een houtkachel en een airco unit met 3 binnenunits.
Deze kunnen verwarmen tot 30 graden en niet geheel onbelangrijk ook koelen wat met de weerextremen van tegenwoordig heerlijk is.
Rondom zijn alle muren aan de binnenzijde geisoleerd met 7 cm voorzetwanden en nieuwe kozijnen met HR+++glas.
De zonnepanelen liggen er sinds 21 mei op en hebben reeds 780KW opgebracht.
Een opbrengst die niet tegenvalt.

Leuke bijkomstigheid is dat de voorlopige inschatting van ons maandbedrag 47 euro is aan stroom en dit was voordat we zonnepanelen hadden.

Aardig nul op de meter dacht ik zo.

Het kostte wel een flinke duit maar dit kon gelukkig via het bouwdepot in de hypotheek .
Professioneel raddraaier

elmarconi

Citaat van: triton op 10-08-2019 09:56:21
Wij hebben pas een ander huisje gekocht en gelijk maar eens goed gekeken naar de mogelijkheden om gasloos te gaan.
De cv ketel en alles eruit gehaald en de gasmeter laten verwijderen. Dit ging overigens niet zonder slag of stoot.
Het duurde 3 maanden voordat dit gedaan kon worden. Dit grapje kostte 800 euro.

Dat is nogal een strijd,leesvoer: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1709785
--
Autogas Inside . . .

elmarconi

Citaat van: razorx op 10-08-2019 00:06:21
Yep! Nu nog wat leuks verzinnen voor de warmte en het warme water. Zie een warmtepomp nog niet als oplossing gezien het veroorzaakte geluid en de kosten.

Warmtepomp boiler werkt prima voor SWW, beetje leesvoer: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1791799
Voordeel is dat zo'n ding erg voordelig is, na aftrek van subsidie.
--
Autogas Inside . . .

razorx

Owkee. Dank jullie voor de informatie  :eusa_clap: .