Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Claudia

Ahhhhh, wat lief!!!
Prima naam ;D
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

razorx

#10381
Goedenavond!

Het gaat goed tussen Dorcas Nordikat en Amor Romanov.
Op advies van anderen hebben we anders gehandeld dan vroeger met andere katten. Dit lijkt een succes te zijn.

Het huis hebben we in twee katzones gesplitst. Met een dichte deur er tussen. Zo konden ze aan elkaars geluid en geur wennen.

Ook aaiden we eerst de ene kat dan de andere zodat de geur van de eerste kat als positief ervaren wordt door het ge-aai.

Hieronder zie je Dorcas, heel nieuwsgierig naar wat er aan die andere kant is.


Geen gegrom of geblaas maar een welwillend gemiauw.

Gisteravond mochten ze elkaar voor het eerst zien. Gedrogeerd met kattenkruid en heel lekker kattenvoer. Dat ging heel goed. Dorcas wilde uit het bakje van Amor eten, maar dat leverde niets meer dan een beleefd tikje van Amor op.

Wow wat zijn we blij! Soms komt het gewoon niet goed tussen twee katten, zeker niet als het beiden mannetjes zijn. We lieten het stress moment niet te lang duren.

Vanmorgen hakten we de knoop door.  en deden de tussendeur definitief open.
Ze houden hun eugen zone meestal aan maar gaan zo nu en dan bij elkaar op bezoek. Gaat vooralsnog prima zo!


Een bakkie lijnolie voor de Coons dus. Proost!

Benny850

Leuk hoor die katten! Willen ze nou in die doos springen? :eusa_naughty:

elianmars


Snellebaksteen

Leuk om te lezen Yits!
Wij hebben ook eerst veel de ene kat geaaid en daarna de ander zodat ze naar elkaar gaan ruiken, dat werkt echt heel goed.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

razorx

Goedenavond!

Met blaren op de vingers typ ik dit bericht. Blaren krijg je als een in een Ford Focus rijdt en je hete koffie wilt drinken. De bekerhouder is zo geplaatst dat je je handen niet om het bekertje kan doen.
Het gevolg is dat je je vingers onherroepelijk in de hete koffie dompelt. Neen die Focus en ik zullen geen vrienden worden.  Het nerveuze hok:


Ja een leen Focus van de ANWB. Sas stond met pech langs de weg. De diagnose was al snel gesteld: Relais 103 of de brandstof pomp. Dat vonden de heren van de ANWB ook.

Deze dagen kunnen wij de auto echt niet missen dus ging Saskia vanmorgen in allerijl de leen auto halen. Bij Estate Services hadden ze nog een pomp liggen en mooier: Ze zijn op zaterdag open.

Ik moet toch wat kwijt over de levensduur van brandstof pompen.
In de zomer van 2014 plaatste ik een Walbro pomp met hogere opbrengst. Precies een jaar later krijste die zo hard dat het genant werd.

In de zomer van 2015 plaatste ik een Deatschwerks pomp met nog hogere opbrengst en fluisterstil.
Nu 4 jaar later is die ook defect. Ben benieuwd hoe lang de AEM pompen meegaan.

En dat terwijl de originele pomp met te lage opbrengst voor een getunede wagen rustig 300dkm meegaat.

Aan de slag:
Het was aardig vies in de kofferbak.


Nadat ik al het stof en gruis verwijderd had kon ik de pomp demonteren. Let op de grote afdichtring. Die moet je niet te lang los laten zwerven want die krimpt. Plaats hem dus meteen weer terug terwijl je buiten de auto verder gaat met de pomp.

De Deatsch en de Marelli. Vermoedelijk Maralli, maar hij is voor tijdelijk.


Natuurlijk paste het allemaal niet meteen lekker maar dat lijkt wel te moeten met imi pompen 😉


Dat was het weer voor vandaag.
Op naar een koel glas witte wijn.

Proost!

P.S. De complete howto uit 2014 vind je op de eerste pagina van dit weblog. Dat is een index.



KIM

Das geen lange levensduur voor zo'n gerenommeerd merk.
Ikzelf heb de AEM voor de R besteld maar die zit er nog steeds niet in. De tijdelijke pomp uit de T5 doet het nog steeds...
In de XC heb ik een freeflow gezet; die doet het na twee jaar nog steeds.

razorx

Inderdaad teleurstellend Kornelis.

Ik denk er overigens sterk over om de 6e aansluiting van het LPi relai te gebruiken om de benzinepomp tijdens LPi bedrijf uit te schakelen.
Dat betekent dat de benzinepomp alleen tijdens de opwarm fase draait.

Of ik draai de benzine tune terug zodat een gewone pomp op benzine volstaat. Twijfel twijfel  ;D.

arjenT5R

Denk dat je wel een extra relais moet gebruiken dan want de lpi gebruikt het geschakelde signaal naar de brandstofpomp als motorloopbeveiligingsrelais.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

razorx

#10389
Citaat van: arjenT5R op 31-08-2019 22:04:22
Denk dat je wel een extra relais moet gebruiken dan want de lpi gebruikt het geschakelde signaal naar de brandstofpomp als motorloopbeveiligingsrelais.
Volledig met je eens. Dat extra relais ontkom ik niet aan. Ook door het amperage dat de benzinepomp vraagt. Ik wil het 6e injector onderbreek signaal gebruiken dat nu ook dient voor de LPi switcher.
Ach dat hoef ik jou niet te vertellen. ;D

arjenT5R

Haha I know maar voor de lpi switcher is al een vernieuwde versie voor de dichte relais. Dus dat zou gewoon moeten kunnen.

Denk ik ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

de Boeing

leuke aanwinst die kat (het zijn echt fijne beesten)!

En qua brandstofpomp een goeie reminder, ik heb die van mij (nog steeds :eusa_wall:) op de plank liggen (één van de weinige zaken die ik nog niet preventie vervangen heb). Bij mij zit er nog (denk ik) de originele in en met de 4ton in zicht...

Ben wel blij dat ik voor een originele Bosch ben gegaan (en ja die kost meer dan een 10tje). Begin meer en meer al die 'zogenaamd' betere en upgrade parts te weren, van het oem spul weten we ondertussen wel dat het lang meegaat en uiteindelijk hecht ik toch meer belang aan betrouwbaarheid. Kan je niet middels een originele pomp en een benzinedrukregelaar uit een later type een wat hogere opbrengst behalen dan standaard? (of heeft je R al die 4? bar regelaar). Langs de andere kant, als je op lpg rijd en daarmee ook je full pull doet, wat is dan nog de toegevoegde waarde van heel hoge opbrengst uit je benzine pomp.

Wouter76

Prachtige katten Yits!

Die bekerhouders zijn relatief gezien een kleinigheid, ik las laatst over veelvuldig spontaan desintegrerende eco boost (aka eco boom) motoren...

Hopelijk houdt deze pomp het wat langer vol, je zou toch denken dat het geen 'rocket- science' is.

razorx



De huidige uitlaat was heel raar, in een vrijwel rechte lijn doorgescheurd. Net achter de laatste beugel.
Weer een klusje voor een droge dag. ;)

cornelis-b

Ik wist dat je sportief bent Yits maar dat je nu ook al aan gewichtheffen doet was mij nog niet bekend ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien