Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

elmarconi

Citaat van: razorx op 01-04-2008 20:00:29

Te snel de verkeerde draagarmen besteld bij ES, ik keek niet goed op de site.
Ze doen niet moeilijk dus kon ze nog veranderen in Meyle. Keurig :eusa_clap:

Ik kan de Meyle draagarmen niet vinden op hun site... Moet je daarvoor bellen?
Wat vragen ze ervoor als ik vragen mag?
--
Autogas Inside . . .

Enno

op EBAY in duitsland zijn ze 68,90 per stuk

Zoeken op MEYLE volvo 850. Worden voor een klein bedrag naar NL gestuurd.

V70geRwin

Citaat van: Enno op 22-04-2008 13:02:23
op EBAY in duitsland zijn ze 68,90 per stuk

Zoeken op MEYLE volvo 850. Worden voor een klein bedrag naar NL gestuurd.

Zie ze daar alleen voor de non-turbo's. Zijn die Meyle's er ook voor de Turbo versies?

razorx

Citaat van: Enno op 22-04-2008 00:00:11
Citaat van: razorx op 04-04-2008 01:26:18
Inmiddels ontdekt dat http://www.eeuroparts.com belachelijke verzendkosten berekend, wel handig bij het snel opzoeken van een onderdeelnummer.

IPD wil ook nog wel eens onderdelen van dezelfde leverancier als eeuroparts leveren. Zeker voor de wat minder omvangrijke zendingen kan het wel eens lonend zijn gewoon bij IPDUSA direct te bestellen

Ik ben benieuwd hoe de MEYLE HD draagarmen gaan bevallen. Binnen de BMW E-39 gemeenschap zijn het populaire draagarmen omdat ze langer mee gaan dan standaard spul. Ik ben er met de 850 ook erg tevreden mee.
Ze bevallen prima.
Ik kan alleen niet eerlijk vergelijken gezien de toestand van de vervangen armen.

De prijs is ook nog eens mooier dan originele!

razorx

Citaat van: elmarconi op 22-04-2008 10:29:36
Citaat van: razorx op 01-04-2008 20:00:29

Te snel de verkeerde draagarmen besteld bij ES, ik keek niet goed op de site.
Ze doen niet moeilijk dus kon ze nog veranderen in Meyle. Keurig :eusa_clap:

Ik kan de Meyle draagarmen niet vinden op hun site... Moet je daarvoor bellen?
Wat vragen ze ervoor als ik vragen mag?
Bij ES moet je er om vragen. Ze kosten 126,05 per stuk excl. B.T.W..
Let op, dit zijn wel de HD (long life) exemplaren.

Zou ook in de U.S.A. kijken.

razorx

Citaat van: spekkie99 op 22-04-2008 17:12:56
Citaat van: Enno op 22-04-2008 13:02:23
op EBAY in duitsland zijn ze 68,90 per stuk

Zoeken op MEYLE volvo 850. Worden voor een klein bedrag naar NL gestuurd.

Zie ze daar alleen voor de non-turbo's. Zijn die Meyle's er ook voor de Turbo versies?


Ik zou even op de site van Meyle kijken, je raakt niet uitgekeken in de catalogus.

http://www.meyle.com

Gr. Yits

Enno

Citaat van: razorx op 22-04-2008 20:34:09
Citaat van: elmarconi op 22-04-2008 10:29:36
Citaat van: razorx op 01-04-2008 20:00:29

Te snel de verkeerde draagarmen besteld bij ES, ik keek niet goed op de site.
Ze doen niet moeilijk dus kon ze nog veranderen in Meyle. Keurig :eusa_clap:

Ik kan de Meyle draagarmen niet vinden op hun site... Moet je daarvoor bellen?
Wat vragen ze ervoor als ik vragen mag?
Bij ES moet je er om vragen. Ze kosten 126,05 per stuk excl. B.T.W..
Let op, dit zijn wel de HD (long life) exemplaren.

Zou ook in de U.S.A. kijken.

Ik zou gewoon ook in duitsland kijken.  De HD draagarmen van Meyle die daar aangeboden zijn ook gewoon geschikt voor T5 & T5-R auto's.  Volgens de MEYLE catalogus hebben alleen de TURBO V&S&C 70 modellen andere draagarmen dan de NA versies hiervan. Voor de 850 zijn deze HD draagarmen gewoon toepasbaar op NA & turbo modellen.

De Valuta winst die je mogelijk zou hebben door ze in de USA te halen wordt volledig teniet gedaan door de importheffing en de aanzienlijke transportkosten.

razorx

Citaat van: Enno op 22-04-2008 21:50:01
Citaat van: razorx op 22-04-2008 20:34:09
Citaat van: elmarconi op 22-04-2008 10:29:36
Citaat van: razorx op 01-04-2008 20:00:29

Te snel de verkeerde draagarmen besteld bij ES, ik keek niet goed op de site.
Ze doen niet moeilijk dus kon ze nog veranderen in Meyle. Keurig :eusa_clap:

Ik kan de Meyle draagarmen niet vinden op hun site... Moet je daarvoor bellen?
Wat vragen ze ervoor als ik vragen mag?
Bij ES moet je er om vragen. Ze kosten 126,05 per stuk excl. B.T.W..
Let op, dit zijn wel de HD (long life) exemplaren.

Zou ook in de U.S.A. kijken.

Ik zou gewoon ook in duitsland kijken.  De HD draagarmen van Meyle die daar aangeboden zijn ook gewoon geschikt voor T5 & T5-R auto's.  Volgens de MEYLE catalogus hebben alleen de TURBO V&S&C 70 modellen andere draagarmen dan de NA versies hiervan. Voor de 850 zijn deze HD draagarmen gewoon toepasbaar op NA & turbo modellen.

De Valuta winst die je mogelijk zou hebben door ze in de USA te halen wordt volledig teniet gedaan door de importheffing en de aanzienlijke transportkosten.

Zeker met dat laatste moet je goed uitkijken.
De transportkosten varieren enorm. Heb zelf erg goede ervaringen met fcpgroton.com.
Als je van te voren een wat uitgebreider verlanglijstje maakt kan je goed uitkomen.

En neem even de moeite om flink te vergelijken. In een uurtje kan je een leuk uurloon overhouden.
Wat Enno zegt is wel waar, het is logisch even in duitsland te koekeloeren.

Houd er rekening meer dat merken in de VS soms andere handelsnamen hebben, dus keur niet meteen iets af.

Succes! Y.


razorx

Nou eindelijk weer nieuws:

Het distributiesetje (riem, waterpomp + pakking + boutjes, roller en spanroller zijn binnen.
Ook een Torque Rod voor de onderste motorbevestiging.

Het pakketje werd erg snel verzonden door fcpgroton.
Daarna heeft de douane de feestdagen goed benut door een week om mijn pakketje te dansen.

Pakketje was opengemaakt, blij dat ze de pakking van de waterpomp niet hadden verkreukeld, maar erg netjes was het allemaal niet gedaan.
Uiteraard een nota, met de B.T.W. en invoerrechten. Nog steeds niet te duur bij elkaar.

Dacht even snel   :eusa_wall: wat te doen, de Torque Rod vervangen.
Tja dan leen je een slechte sleutel no 14 van een ander in plaats van even geduld te hebben en een goede te kopen.

Kop van een van de bouten rondgedraaid  :eusa_wall: :eusa_wall: .

Iets snel even doen hoort niet, gaat niet, wil niet (sputter sputter).

Van het weekend de kop van de bout maar draaibaar maken met de Dremel.

Wat leer ik hieruit: goed gereedschap is het halve werk, geduld zal wel de andere helft zijn.

Grrrr Y  ;)

razorx

Nou omdat plaatjes zou leuk zijn,
toch even wat plaatjes van vorige week.

Ik was wel benieuwd in welke staat het soldeerwerk van mijn ECU zou zijn na 12 jaar roffelen.

Min pool van de accu er af, ECU er uit:


Torxjes losgedraaid en voila:


Als nieuw, wat een keurige fabrikagekwaliteit! Soldeer overal 100%. Vermoed dat er zilversoldeer is gebruikt.
Kortom geen zorgenpunt.
(Fenix 5.2)

Wel meteen de gelegenheid gebruikt om de kontakten mooi schoon te maken aan de autozijde.

thuur

Citaat van: razorx op 06-05-2008 22:08:33
Wel meteen de gelegenheid gebruikt om de kontakten mooi schoon te maken aan de autozijde.

Was dat nodig? Ik heb pas 1 850 gezien waar de contacten enigzins aangetast waren door de elementen. Was wel duidelijk dat de ECU box lange tijd open heeft gelegen (zand/bladeren/etc).


Gr ;)

razorx

Citaat van: thuur op 06-05-2008 22:48:44
Citaat van: razorx op 06-05-2008 22:08:33
Wel meteen de gelegenheid gebruikt om de kontakten mooi schoon te maken aan de autozijde.

Was dat nodig? Ik heb pas 1 850 gezien waar de contacten enigzins aangetast waren door de elementen. Was wel duidelijk dat de ECU box lange tijd open heeft gelegen (zand/bladeren/etc).


Gr ;)
De connectoren van de ECU zelf waren een juweeltje, aan de roffelkant zag ik, noem het maar een zeer licht waas over de kontakten.

Ik denk niet per-se nodig. Maar de boel was toch open.

Groeten van Yits.

razorx

#42
Vandaag maar weer verder met mijn 'lower torque rod" (Die tweedelige motorsteun aan de onderkant).

Echt een klusje dat met het juiste gereedschap zonder brug in een kwartier te doen moet zijn.
Bij mij niet dus, door mijn actie met een slechte steeksleutel in plaats van een ringsleutel ben ik een uur teruggezet in de tijd.

De Dremel gepakt, heel voorzichtig van onderen van de kop van één van de moeren aan alle 6 kanten een stukje afgeslepen.
Ik was erg blij dat ik indertijd een Dremel met flexibel opzetstuk had gekocht. Een uur later paste ringsleutel 13 er op.

Daar ga je!


Carter lichtjes steunen met een krik:


Even laten schrikken met de hamer en los was ie. Geduld wordt beloond. Foto's volgen, ben halverwege mijn camera kwijtgeraakt.  :eusa_wall:
Gevonden!

Het rubber van het oude exemplaar was licht ingescheurd en veel te soepel geworden.
De opening die je ziet hoort overigens.


Tijd voor een glas lijnolie als beloning!

elianmars


razorx

Citaat van: elianmars op 08-05-2008 00:19:35
Merk je er nu ook nog wat van, met rijden?
Wel het geklonk bij het schakelen is niet weg, verwachtte ik ook niet, wat speling in de handbak en/of gare drukgroep. Komt later wel als het te erg wordt.

Wat nu komt moet ik heel voorzichtig mee zijn, ben bang voor subjectiviteit.
Ja, vergelijkbaar met vervangen bovenste motorsteun. Bij bochten met acceleratie. Het voelt allemaal weer wat beter aan.
Precieser, weer ietsje meer controle.

Hoe moeten onze roffels nieuw uit de fabriek hebben aangevoeld! Ieder verjarend onderdeel heeft inmiddels een verbetering opgeleverd.
En het startpunt was echt niet slecht.

Iets anders: Ik zit nu wel met sludge op de peilstok, ook na langere ritten.
Met de koude vond ik het nog wel acceptabel, maar nu?

peilstok rubber is niet 100% maar toch.

Anyway ga toch van het weekend distributieriem en waterpomp vervangen, hoop bij de waterpomp wat te vinden.
Koelvloeistof is schoon.
Compressie is over alle cylinders mooi en bijna dromenswaardig gelijk.
Onder de olie dop ziet het er ook mooi uit.
Vlamdover: sludge.
Carterventillatie is gedaan.

We zullen zien, suggesties zijn altijd welkom.