Gaat hier niet om vertstopte afvoeren door pakkingmateriaal (dat is gewoon een heel ander verhaal) maar om te hoge tegendruk door verstopte carterventilatie.
Zal dat alleen de carterdruk zo hoog doen oplopen dat de afvoer van de olie uit de turbo volledig tot stilstand komt en de olie de turbocartridge ingeperst wordt?.... Dat geloof je toch zeker zelf niet.
Misschien (heel misschien) dat een ernstig versleten motor met zeer forse blowby daar de carterdruk hoog genoeg voor kan laten oplopen, maar een verstopte carterventilatie alleen?....... dacht het niet!
Ik denk zelf dat de olie keerringen van de krukas en nokken assen dan al een tijdje aan lekken moeten zijn wil je dit probleem krijgen.. De dop van de kleppendeksel blijft er dan ook zeker niet op liggen.
Heb zelf wel eens gedacht aan een dop (2de handsje extra) gebruiken om daar een gat in te boren en een manometer op te monteren, kan je de daadwerkelijke drukopbouw door een eventuele verstopte carter ventilatie gewoon meten..
Heeft iemand nog een dop voor me

(kan ik de theorie testen), mijn auto lekt flink wat olie maar niet uit de keerringen (daar is ie droog), wel om, op en rond de turbo..

Ik ga toch binnenkort de turbo vervangen (zie andere thread
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,76587.0.html)
Kan ik mooi de resultaten samenvoegen (in die thread).