Turbo wisselen wat precies nodig ?

Gestart door Turbo-Geek, 02-04-2008 07:02:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Turbo-Geek

Ivm het wisselen van de turbo ga ik de nodige 'hardware' bestellen maar ik wil voorkomen dat ik iets over het hoofd zie dus hoor ik graag evt tips van zaken die men aan raad om ook te vervangen.
Zit te kijken op een screenshot van Vida maar het is erg onduidelijk wat ik nou precies nodig heb.

Ik zat zelf te denken aan:
- 4x moer waarmee de turbo op het spruitstuk zit
- pakking tussen turbo en spruitstuk
- pakkingen voor aanvoer en afvoer koelvloeistof
- pakkingen voor aanvoer en afvoer olie
- Retourslang koelwater rubber (stukje slang die met 2x klem vast zit)

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Joachim1

#1
3 keer moer/boutjes waar je dp aan komt is ook wel handig....,en een paking tussen turbo en uitlaatspruitstuk?

Jeroentjuh

Pakking en Ring van de olieretour
6x koppering van de olietoevoer en water toe- en afvoer
Evt. nieuwe moertjes

Turbo-Geek

Daar dacht ik inmiddels (dankzij de link) ook aan, incl. nieuwe moeren, tapeinden, en dat rubberen stukje slang.
Bedankt voor de bijdrage heren.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

thuur

#4
Nooit bezuinigen op tapeinden en moeren. Gewoon nieuw monteren.

Citaat van: Johann
Tapeind spruitstuk/turbo is 1336261  x4
Tapeind turbo/DP is 1357769   x3
De moeren zijn 977209  x7 mocht je alle tapeinden bestellen.

Je hebt dan nog 6 koperen ringen nodig 947282 voor de water en olie aansluitingen
Eventueel 2 koperen ringen 18671 voor de olie aanvoer aan 't blok mocht je de gehele aanvoer los halen.
Olie Retour pakking turbo kant 3514546
Olie retour rubber ring blok kant 30637866. Zowiezo doen bij wissel en maak alles goed schoon voordat je de nieuwe er in zet!
Check tevens de retourleiding op aangekoekte black sludge, eventueel met een metaal draad goed schoonmaken van binnen en doorspoelen met ontvetter.


O, en trek ze ook na als je er een paar honderd km op hebt zitten... Ik heb nog wat moeren in Oostenrijk of Duitsland liggen :-[


Gr ;)

mehn


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

maarten-rademakers

zie in dit lijstje de - Pakking spruitstuk – turbo 8642450 niet staan
heb em ook niet gevonden bij het verwisselen van de turbo volgens mij....
kan em ook niet vinden voor mn 850. is het misschien iets voor latere modellen ofzo?

Turbo-Geek

Is weleens gebruikt maar op vele auto's zat hij niet en is meen ik afgschaft.
De turbo zit dus 'koud' tegen het spruitstuk aan, dus je hebt NIKS daar tussen nodig.  :eusa_naughty:
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

M a r c

Vergeet niet de afstelling van die nieuwe turbo....  actuatorvoorspanning e.d. verschillen meestal.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

maarten-rademakers

ook als het precies hetzelfde type is?

M a r c

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Vulk

Wat gebeurt er dan als je een nieuwe monteert en die na 2 ton het beste heeft gehad.
Daar is de software toch ook niet op aangepast? Kan dat problemen geven dan?

Turbo-Geek

Je weet namelijk niet of de voorspanning van je oude turbo wel de fabrieks voorspanning is, vrijwel niemand hier is de eerste eigenaar en je weet dus niet wat er verandert is aan de turbo in die tijd.
Vandaar dat je de afstelling opnieuw doet, wel zo zeker ......
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Hans Duiven

Komt me dit draadje even mooi uit!  :eusa_dance:

Zijn die onderdeelnummers die Johann benoemd nu gelijk voor alle 'benzine'-turbo's, ongeacht de grootte van de turbo?

Hans

arjenT5R

volgens mij voor alle T en G types gelijk ja
KKK is weer een ander verhaal.

wat betreft actuator voorspanning daar moet je zeker even naar kijken  ;D
ik heb al eens 1,5 bar gedraaid door zo'n foutje  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!